Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi valtra N 163  (Luettu 36897 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: Uusi valtra N 163
N 113 vääntö 530 nm.
N 111 ecopower vääntö 580 nm.Eli alaspäin on tultu miksi?
kaippa ne päästöt vähän kurittaa, mutta kääntöympyrä pienenee metrillä, hyvä juttu metsämiehelle ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .
suuntaus pienempiin on yleinen kehitys niin henkilö kuin kuorma-autopuolella. Eikös mersuki heivaa v8 koneet romukoppaan, vain scania jää tuon moottorityypin käyttäjäks....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Fuller

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
MB on heivannut jo,Sisuihin myyvät loput V-koneet. MB on jo siirtynyt rivikoneisiin,wrooooooooooooommmm.......

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Uusi valtra N 163

Ja tarvittaessa uuteen etukehtoon integroituun nostolaitteeseen saa nopeasti kiinnitettyä limpun vaikka niiden viissiipisten ilmajäähyjen eteen, non?

Ei auta paino nokalla jos ei aurat tahdo nousta!

Tähä ei paljoa ole lisättävää  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Uusi valtra N 163
N 113 vääntö 530 nm.
N 111 ecopower vääntö 580 nm.Eli alaspäin on tultu miksi?
kaippa ne päästöt vähän kurittaa, mutta kääntöympyrä pienenee metrillä, hyvä juttu metsämiehelle ;)

Tää on vähän outo juttu. Olettaen kuitenkin että kyseessä kusikone, niin vääntöjen pitäis nousta koska konetta ei rajoiteta millään teennäisillä kikoilla. Käsittelyn pitäs kaiken jären mukaan tapahtua vasta katalysaattorissa ja koneen tulis sillon käydä ''niinko haluaa''. ???

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Uusi valtra N 163
N 113 vääntö 530 nm.
N 111 ecopower vääntö 580 nm.Eli alaspäin on tultu miksi?
kaippa ne päästöt vähän kurittaa, mutta kääntöympyrä pienenee metrillä, hyvä juttu metsämiehelle ;)

Tää on vähän outo juttu. Olettaen kuitenkin että kyseessä kusikone, niin vääntöjen pitäis nousta koska konetta ei rajoiteta millään teennäisillä kikoilla. Käsittelyn pitäs kaiken jären mukaan tapahtua vasta katalysaattorissa ja koneen tulis sillon käydä ''niinko haluaa''. ???


Niinhän tuo ventin joku iso boss sano et taas alkaa koneet vetämään ku ei tarvi niin rajoittaa päästöjen takia, toki puhutaan ihan eri merkin moottoreista, toinen käy sivistyneesti ja arvokkaasti ku vertaa betoni myllyyn ;D

Jokahan ne on saanu n-sarjalaisten moottori lämmöt kuriin???, nevalla on ollu poijilla onkelmia lämpöjen kanssa kovastikkin...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Uusi valtra N 163
Lainaus
Niinhän tuo ventin joku iso boss sano et taas alkaa koneet vetämään ku ei tarvi niin rajoittaa päästöjen takia, toki puhutaan ihan eri merkin moottoreista, toinen käy sivistyneesti ja arvokkaasti ku vertaa betoni myllyyn 

Tuo on niin essonbaaria kun olla ja voi. Ero oli selkeä cr-ännän hyväksi kun vieressä rohnutti joku 400 sarjalainen fentti. Koeajossa vahvistui mielikuva että Fendistä ei tarviis muuta kuin sen laatikon siirtää ännään, niin olis mainio paketti kasassa.

Miksipä nuo pienitilavuuksiset moottori eivät toimisi, onhan suuntaus autopuolellakin pieniin turbokoneisiin ja ominaisuudet mm. VW:n tsi koneissa ovat hyvät. Ei 1.2 tsi:llä ajaessakaan sitä hevillä tunnistaisi semmoiseksi moponmoottoriksi kun alavääntöä on muhevasti. Työkoneissa se sammumisherkkyys tullee siitä että tehtaan ohjelmissa on pyritty eroon savuntuprahduksesta tyhjäkäynnin tuntumassa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Uusi valtra N 163
Kävin tuossa kokeilemassa uutta VerkusSonnia, ja kyllä se Sisun CR-kone minusta kävi todella nätisti. Tyhjäkäyntikin vaan pehmeää hyrinää. Ja en moottorin käyttöominaisuuksiakaan moittisi.

Kestävyys, kulutus ja esim. koneen peruskorjauksen hinta ovat sitten oma juttunsa, ainakin cr:n osat ovat varmasti tyyriitä jos ja kun varaosatarvetta ilmenee. Ei tarvinne kuin vaihtaa suuttimet, peruskorjata se korkeapainepumppu ja vähän muuta pientä niin voipi olla kuutoskoneen kohdalla kymppitonni kyljellään ?
Ainakin kuulin hevosmiesten tietotoimistosta että suuttimet olisi about tonnin kappale.

Kävi lähes yhtä kauniisti kuin jotkut ikivanhat 3000-sarjan JD:t :-)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Kävin tuossa kokeilemassa uutta VerkusSonnia, ja kyllä se Sisun CR-kone minusta kävi todella nätisti. Tyhjäkäyntikin vaan pehmeää hyrinää. Ja en moottorin käyttöominaisuuksiakaan moittisi.

Kestävyys, kulutus ja esim. koneen peruskorjauksen hinta ovat sitten oma juttunsa, ainakin cr:n osat ovat varmasti tyyriitä jos ja kun varaosatarvetta ilmenee. Ei tarvinne kuin vaihtaa suuttimet, peruskorjata se korkeapainepumppu ja vähän muuta pientä niin voipi olla kuutoskoneen kohdalla kymppitonni kyljellään ?
Ainakin kuulin hevosmiesten tietotoimistosta että suuttimet olisi about tonnin kappale.

Kävi lähes yhtä kauniisti kuin jotkut ikivanhat 3000-sarjan JD:t :-)

 T151nkin vai kakkonenko se oli, pyörii nätisti, koko cr suuttimen vaihtotarve edellyttä totaali kämmiä, tiivisteet sieltä ekana menee, vaihto ja testaus 50€ laaki...määränsäätimen johto hankautui poikki jontikasta, huononti käytettävyyttä voimakkaasti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Uusi valtra N 163
Miten nuo CR vehkeet kestää pidempää käyttöä? Tarkoitan että kun koneella on 10-15 000 tuntia takana, niin millaisia remontteja on odotettavissa? En usko että ihan 50e per reikä riittää :-/

Omia perus-perus-jakajapumppuja on mennyt hoitoon juuri tuossa kymppitonnin huitteilla, viimeksi viime talvena yksi meni täysin sohloksi. Mäntäparin rullien pinnat olivat alkaneet hilseillä, ja sitten ne hilseet tietysti pyörivät siellä ympäriinsä, tunnetuin seurauksin. Tilanne huononi todella nopeasti, muutamassa tunnissa. Ennen hoitoon lähtöä kone oli niin voimaton, että ketjut päällä tyhjä pöllikärry perässä ei jaksanut tasaisella tiellä enää mennä kuin alle kävelyvauhtia ja käyntiin ei lämmintä konetta saanut kuin jipoilla.

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

Älkääs nyt ..olisi pitänyt laskea tehot litratilavuden mukaan .  Litratilavuudella laskettuna lukemat muuttuu ja on toki  merkitystä  myös sylinterien määrällä sekä iskun pituudella miten paljon tehoa voidaan ottaa irti.   

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Uusi valtra N 163
N 113 vääntö 530 nm.
N 111 ecopower vääntö 580 nm.Eli alaspäin on tultu miksi?

P = M * ω = Nm * r/s*2*π

Näin ollen bruttotehoa voidaan lisätä ainoastaan lisäämällä männän päällä olevaa painetta (ahtopaine) tai lisäämällä kierroksia. Lisää ahtopainetta = parempi volumetrinen hyötysuhde = pienempi ominaiskulutus = kuumemmat pakokaasut = enemmän typen oksideja
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Uusi valtra N 163
Mielestäni on outoa palata pienempiin moottoreihin ja nostaa koko ajan tehoja ,Niinkuin A-sarja meno 3.3 commonrail koneisiin . Tuostakin otetetaan 100 hv eli 33 hv pytty ja  se 4,9 nelonen 35hv pytty . Tämän logiikan mukaan 6 koneita alettaisiin laittaa traktoreihin vasta 200 hv eteenpäin. Ja  se on ainakin varmaa että moottorit ovat niin täynnä tieto ja magneettiventtiili tekniikkaa että talouslamojen aikaan  koneet seisovat pitkään puuttuvan pienen sähköosan vuoksi ja remontit ovat kans hinnoissaan ja moottoreiden kestävyys on tuleva olemaan arvoitus .

Ton sun ontuvan logiikkasi mukaan 6 sylinterisen teho ei saisi nousta 200 hevosvoimaan...

juuri näin. 6 pyttysissä traktoreissa otetaan yli 60hv pytty eikä kukaan ihmettele.

Älkääs nyt ..olisi pitänyt laskea tehot litratilavuden mukaan .  Litratilavuudella laskettuna lukemat muuttuu ja on toki  merkitystä  myös sylinterien määrällä sekä iskun pituudella miten paljon tehoa voidaan ottaa irti.   

***no, mitä 939 ventissä on litroja? 7.1 noin? hevosia noin 400hv. 4 pyttysenä se olis reilu 260hv kone ja vain 4.7l.