Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 956  (Luettu 4297 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 884
Vs: Case 956
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bbllcf.html

Vanha peura :D

En oo peurafani, valtralla ja taavilla ajan, mutta nois on todella kääntyvä akseli, kuin takavetoisella ajaisi.

https://m.autoplius.lt/skelbimai/valtra-8050-traktoriai-24479334.html

Onko noi muka kalliita? Liettualainen kauppias vieny täältä tuon.

https://m.autoplius.lt/skelbimai/valtra-92-traktoriai-29420470.html#/gallery

Tuokaan raskasta työtä nähny ikinä.

Viimeksi muokattu: 15.12.25 - klo:20:50 kirjoittanut Peukalo

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8918
Vs: Case 956
Äkeen vedossa tommonen peura puskee suoraan käännöksissä. Se kääntää rivat kulkusuuntaan. 955 kääntyy paremmin ja 956 tuplaristikoillaan todennäköisesti vielä parmmin.
Enemmän meillä on 955 Natikkaan tehty remonttia kuin 605 ja 655 Valmetteihin.
Mystinen kesälaatumies

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Case 956
Täyty oikeen tarkistaa ni 87  vuosimallia natikka. Kauheesti tullut tehtyä remppa... Lämmityslaitteen puhallin ja starttimoottori, siinä remontit. Keväällä taas mennään niin keleesti😅😅

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5383
Vs: Case 956
Meillä vedettiin tuolla kanssa 4.5 Väderstadin äestä. Äkkiä tuli lämpeneminen vastaan
Samat kokemukset, "lämpömittarin mukaan" pitää 803sta ajaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73575
Vs: Case 956
ei se tuo 605 ole paljoa viileämpi töissä..    aika hyin tuloo seurattu lämpöjä.     fiuden kanssa ei moista mittaria etes muista..     mutta onko noissa natikoissa paljon yksilöitä?    kahella tutulla aika paljon remonttia mutta monella muulla sit ei sitäkään..  pelkkää huonoa pitoa ja ajoa..

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1436
Vs: Case 956
Samessa ei ole lämpömittaria ollenkaan kun on ilmajäähdyteinen, ei yhtään tietoa miten kuumana käy, sitä kanssa ihmetellyt. Mutta kai se meikäläisissä oloissa riittävästi jäähtyy kun samaa konetta käytössä lämpimämmissäkin maissa?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21519
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Case 956
Samessa ei ole lämpömittaria ollenkaan kun on ilmajäähdyteinen, ei yhtään tietoa miten kuumana käy, sitä kanssa ihmetellyt. Mutta kai se meikäläisissä oloissa riittävästi jäähtyy kun samaa konetta käytössä lämpimämmissäkin maissa?

Jos koneessa on nokalla pienikokoinen jäähdyttimen verkko, voinee jopa ennustaa liikaa kuumuumista. Kylvöaikaan on nykyisin enemmän helteitä kuin ennen. Ensiavuksi kannattaa ottaa kaikki ilmavirran edessä olevat esteet pois: maskissa olevat lamput voi siirtää kopan päälle ja tukkia aukot puruverkolla. Keulakopassa olevat ilmanpuhdistimen pöntöt ja vaikkapa akun voi viedä ulkopuolelle ja kiinnittää jonnekin sivulle. Joihinkin maailmalla laajasti käytössä olleisiin traktoreihin saattaa saada ns. tropiikkijäähdyttimen, jossa on vakiota useampi rivi pillejä pituussuunnassa, ja ehkä harvempi rivoitus, jotta ei tukkiinnu pölystä. Myös tuulettimen vaihto useampilapaiseen lienee mahdollinen. Pienissä Valmeteissa voinee hankkia puimurin moottoriversioon toimitetun vesipumpun, jossa on pienempi hihnapyörä. En tiedä, miten kestää vinhemmin pyöriessään.

Olen joskus nähnyt semmoisia sähkötuulettimia syylärin etupuolella, jotka auttavat ilmavirtaa.

-SS-

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7550
  • karkki vai keppana?
Vs: Case 956
Lainaus
ei se tuo 605 ole paljoa viileämpi töissä..    aika hyin tuloo seurattu lämpöjä.
Ole höpäjämättä, kombimittarin kosketus häiriöistä/ lämpömittarista johtuu jos liian lämmintä näyttää, sitten on lämmin jos stoppi valo vilkkuu, jos se toimii ja et ole sitäkin poistanut.
pessimisti ei pety!