Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 956  (Luettu 472 kertaa)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 594
Case 956
Oisko tuo luja kampe. Paalaimet,kärryn ja äkeen vetoon. Talvella lumiurakkaa?  T.Solikka

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 735
Vs: Case 956
On se.
Ei varsinaisesti mikään piharattori kun on pitkä ja kankia.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73474
Vs: Case 956
ja kärryn vetossa ainakin mukava,   ei pompota kuten lyhyet.. 

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5206
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Case 956
Tiellä hidas - ainakin se yksilö jota olen ajanut.
Kylmänä huono käynnistymään.
Nostolaite nykykoneille vähän mopo.

Muuten vankka peruskampe.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73474
Vs: Case 956
eikös kaikki tuon ajan koneet ollu hitaita ja nostovoimat aika heikkoja nykykoneisiin verraten.    mutta vakaa ja kestävä muuten.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8911
Vs: Case 956
Voimansiirron osat osin kortilla. 4460 kg nostovoimaa oli tolla aikakaudella ihan kohtuullisesti. 4 siipiset paluuaurat nousevat kivuttomasti. apusylinterillä saa sitten vielä lisävoimaa. Eiköhän 956 tuotu suomeen 40 laatikolla. Kone hiukan puhditon, mutta vääntää vielä tyhjäkäynnilläkin. Turbolla saa muuttumaan ihan toiseksi koneeksi.
Mystinen kesälaatumies

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4483
Vs: Case 956
Itellä oli tuollanen, täysin huoleton peli, lujaa sakemannin laatua. ei mikään maantiekiitäjä.xl ohjaamo aikansa huippu. kutoskone on vääntävä, ja jos laittaa turbon tehoja tulee lisää. Oksalla liene enempikin kokemusta tästä laitteesta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5206
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Case 956
Voimansiirron osat osin kortilla. 4460 kg nostovoimaa oli tolla aikakaudella ihan kohtuullisesti. 4 siipiset paluuaurat nousevat kivuttomasti. apusylinterillä saa sitten vielä lisävoimaa. Eiköhän 956 tuotu suomeen 40 laatikolla. Kone hiukan puhditon, mutta vääntää vielä tyhjäkäynnilläkin. Turbolla saa muuttumaan ihan toiseksi koneeksi.

Sinä tiedät paremmin :-)
Mulla ei kokemusta kuin tuosta yhdestä yksilöstä eikä sekään oma.

Se yksilö jota ajoin ei kyllä kulkenut kuin niukka 30, konedatan mukaan noita olisi niin 30 kuin 39 km/h koneita, rajana vuosimalli -86. Siinä oli myös lisävivulla joku super-alennusvaihde, en tiedä vaikuttiko se jotain myös normaalivälityksiin?

Paluuaurat tuntuivat kyllä kovin raskailta vaikka juuri nousivatkin, saattoi tietysti olla pumppu väljä tai paineraja vähän alhaalla.
Lokasuojat noissa helposti ruostuu ja katto vuotaa.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4483
Vs: Case 956
XL ohjaamossa todellakin sitä katon vuotamista, johtuu niistä kattoluukun saranoiden kiinnityksistä ja saranoiden ruostumisesta.Nimittäin katto on ohutta lasikuitua ja jumiset luukun saranat murtaa siihen kattoon sitten säröjä. Ainut keino on olla käyttämättä sitä luukkua tai sitte rasvaa usein niitä saranoita. Tuon ajan traktoreista ei lie mitkään kovin nopeita olleet. Pääasiallinen käyttö kun on peltoviljelyssä.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 735
Vs: Case 956
Jos pumppu kunnossa niin kostolaite kyllä nostaa kaikki kalut mitä tuolla voi vetää.
Käntiääni todella hieno noissa Neussilaisissa.

Joskus oli lainassa naapurista elvetin raskas 3,5m lautasmuokkain.
Hyvin nosti ylös, eteneminen pellolla kehnommin. Vauhti ei isosti päätä huimannut.
Savuviemäri vähän lykkäs mustaa..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73474
Vs: Case 956
ite tuollasella ajoin vain jurtteja mut kiva peli siihen mutta ohan nuita huonompiakin ollu markkinoilla...

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 893
Vs: Case 956
On 30 ja 40km H mallit ja rikkihän ei saa millään. Kankee kun rautakanki ja talvella aina roikan päähän jos liikkeelle haluaa lähtee.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8911
Vs: Case 956
Omakohtainen 45 vuoden kokemus 955 mallista. Kyllä siihenkin vikoja tulee. Viimeksi katkesi ulosoton tumppi tonnista Murskaa pyörittäessä.
Mystinen kesälaatumies

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5377
Vs: Case 956
Menee ehkä vähän off-topic, mutta henkisesti ollaan samassa jamassa: haussa olisi noin 100 hp (tai 100+) takapotku. Käyttö olisi lähinnä äkeen/kultivaattorin vetoa sekä niittomurskaus/paalaus. Takaset olisi tarkoitus vaihtaa moderneihin, vähintään 600 mm leveisiin matalapainerenkaisiin. 

Tavoitteena olisi saada vain edullista veto/ulosottovoimaa. Huippunopeudella ei niin väliä, kuljetuksiin talossa on nopeampia. Mahdolllisimman vähän sähköisiä tai hydraulisia hienouksia, koska edullisuus. Takapotku riittää näihin, on pienillä lohkoilla vielä ketterämpi. Ja se hinta. Ehkä takapotku on ollut kevyemmässä käytössä kuin nelikko. Peltorit on talossa.

Tähän asti olen bongannut  mm. otsikon CaseIH:n, Fordin 7xxx-8xxx, Fiat 90/100/110-90, MF 26x0, mutta lista ei varmaankaan ole täydellinen. JD:n jätin listasta pois; yksi lievästi hydrauliongelmainen kävi jo kokeilussa, mutta korjauttaminen olisi maksanut enemmän kuin koneesta maksoin ja hukkasin sen eteenpäin.

Löytyykö listaan jatketta - ja sitten suosituksia tai haukkuja saa laittaa!?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8911
Vs: Case 956
Aikalailla nuo jo myytiin nelikkoina, mutta kyllä niistä joskus takapotkukin löytyy. 705 ja 805 Valmetit, ainakin loppupuolen koneet olleet luotettavia.
Mystinen kesälaatumies