Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 956  (Luettu 240 kertaa)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 594
Case 956
Oisko tuo luja kampe. Paalaimet,kärryn ja äkeen vetoon. Talvella lumiurakkaa?  T.Solikka

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 734
Vs: Case 956
On se.
Ei varsinaisesti mikään piharattori kun on pitkä ja kankia.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73465
Vs: Case 956
ja kärryn vetossa ainakin mukava,   ei pompota kuten lyhyet.. 

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5206
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Case 956
Tiellä hidas - ainakin se yksilö jota olen ajanut.
Kylmänä huono käynnistymään.
Nostolaite nykykoneille vähän mopo.

Muuten vankka peruskampe.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73465
Vs: Case 956
eikös kaikki tuon ajan koneet ollu hitaita ja nostovoimat aika heikkoja nykykoneisiin verraten.    mutta vakaa ja kestävä muuten.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8909
Vs: Case 956
Voimansiirron osat osin kortilla. 4460 kg nostovoimaa oli tolla aikakaudella ihan kohtuullisesti. 4 siipiset paluuaurat nousevat kivuttomasti. apusylinterillä saa sitten vielä lisävoimaa. Eiköhän 956 tuotu suomeen 40 laatikolla. Kone hiukan puhditon, mutta vääntää vielä tyhjäkäynnilläkin. Turbolla saa muuttumaan ihan toiseksi koneeksi.
Mystinen kesälaatumies

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4482
Vs: Case 956
Itellä oli tuollanen, täysin huoleton peli, lujaa sakemannin laatua. ei mikään maantiekiitäjä.xl ohjaamo aikansa huippu. kutoskone on vääntävä, ja jos laittaa turbon tehoja tulee lisää. Oksalla liene enempikin kokemusta tästä laitteesta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5206
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Case 956
Voimansiirron osat osin kortilla. 4460 kg nostovoimaa oli tolla aikakaudella ihan kohtuullisesti. 4 siipiset paluuaurat nousevat kivuttomasti. apusylinterillä saa sitten vielä lisävoimaa. Eiköhän 956 tuotu suomeen 40 laatikolla. Kone hiukan puhditon, mutta vääntää vielä tyhjäkäynnilläkin. Turbolla saa muuttumaan ihan toiseksi koneeksi.

Sinä tiedät paremmin :-)
Mulla ei kokemusta kuin tuosta yhdestä yksilöstä eikä sekään oma.

Se yksilö jota ajoin ei kyllä kulkenut kuin niukka 30, konedatan mukaan noita olisi niin 30 kuin 39 km/h koneita, rajana vuosimalli -86. Siinä oli myös lisävivulla joku super-alennusvaihde, en tiedä vaikuttiko se jotain myös normaalivälityksiin?

Paluuaurat tuntuivat kyllä kovin raskailta vaikka juuri nousivatkin, saattoi tietysti olla pumppu väljä tai paineraja vähän alhaalla.
Lokasuojat noissa helposti ruostuu ja katto vuotaa.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4482
Vs: Case 956
XL ohjaamossa todellakin sitä katon vuotamista, johtuu niistä kattoluukun saranoiden kiinnityksistä ja saranoiden ruostumisesta.Nimittäin katto on ohutta lasikuitua ja jumiset luukun saranat murtaa siihen kattoon sitten säröjä. Ainut keino on olla käyttämättä sitä luukkua tai sitte rasvaa usein niitä saranoita. Tuon ajan traktoreista ei lie mitkään kovin nopeita olleet. Pääasiallinen käyttö kun on peltoviljelyssä.