Kahdesta -05 sarjalaisesta on omakohtaisia kokemuksia, ensimmäinen ostettiin uutena vuonna 90, joka oli takapotku 605. Se vaihtui joskus 2000 luvun alussa reilut 2000h ajettuna, -91 malliseen reilut 4000h ajettuun, nelivetoiseen 805:seen, nykyään tunteja noin 7000.
605:seen ei taidettu koko aikana tehdä juuri mitään remonttia jos nyt ei hytin kaasujousia ja puhaltimen moottoria lasketa.
805:seen on tehty meillä jonku verran remonttia, ensimmäisellä omistajalla oli kai mennyt pelkillä huolloilla
* Pikavaihde, ensin kiehutti peräöljyt aina maantiellä ajaessa, kunnes vuoden/parin päästä syyllinen löytyi kun hidas puoli alkoi luistaa .. vaikka aina käytetty kytkimen kautta
* Kytkin (vanhassakin oli vielä pintaa, mutta ennakoivasti ek:n asennusta ajatellen)
* Pitkä pääakseli joka pyörittää hydrauliikkaa ja ulosottoa, boorit oli kuluneet (huomattiin kytkinrempan yhteydessä)
* Ja nyt ennen joulua korkkas sylinteriputkien alapäästä o-renkaat ja päästi vedet öljyn sekaan. Tässäkin oli putket vielä kahdella uralla&o-renkaalla vaikka kolmeuraiset putket pitäisi vaihtua 03/-90.
* Sitten ne perus hytin kaasujouset, joista on aina joku mykkänä ja hytin tuulettimen moottori.
Muutenhan nuo on kyllä varmoja vehkeitä, eikä noista meilläkään sattuneista remonteista tyyppivikoja ole kuin kaksi viimmeistä kohtaa. Voimaakin tuntuu kestävän järkevällä käytöllä ihan ok, 605:sessa oli noin 100hp ja nykyisessä ~140 + polttoainetta menee käsittämättömän vähän "nykyvehkeisiin" verrattuna. Raktorinahan se on jo vanha, hidas hydrauliikka, meluisahko hytti, huonot jarrut, tehoton nostolaite, yms mutta nyt hyvin rempattuna, siistikuntoisena ja pikkasen paranneltuna taitaa ainakin meillä pysyä vielä pitkään apukoneena.
Kuva ois kiva