Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5

Viestit - Matson^

Toki jos vain mahdollista niin osta isompi peräinen, eli 68 tai 69..
Mitä eroa on käytännössä nuilla 6830 ja 6930:lla?
Kuten realisti jo kertoikin, pitäisi kestää paremmin voimaa.. ja kyntäjä-nimimerkki taisi joskus sanoa että myös etuakselin kitkalukossa on enemmän levyjä.
Moottori on sama 6530->7530, niin siellä on kyllä reserviä ottaa luokan pienimmästä kolminkertaiset tehot pelkällä ohjelmalla..
Hieno pelihän se on, puolitoistavuotta nyt ollut -07 mallinen portaaton viljatilan töissä. Kylmästä lähtee ihan kuten muutkin, kovilla pakkasilla tekee ensin automaattisen peräöljyjen lämmityksen jonka aikana ei saa tehdä mitään.. kestää ehkä minuutin, mutta kukapa sitä muutenkaan suoraan startin jälkeen lähtee lykkäämään. Suunnanvaihto on aluksi vähän hidas kun öljyt on kankeat, mutta muuten loota käyttäytyy kyllä ihan tavallisesti.. moottori kyllä pitää ikävää ronkslotusta kunnes on täysin lämmin.

Toki jos vain mahdollista niin osta isompi peräinen, eli 68 tai 69.. niin oli itselläkin tarkoitus, mutta tässä nykyisessä sattui about kaikki muu olla niin hyvin kohdallaan että siinä piti joustaa (lue; hinta). Eikä tuonkaan kanssa mitään ongelmaa oo ollu vaikka LTR sinne "vähän" taikoi lisää.. kulutus tippui roimasti, eikä laatikko enää huudata moottoria turhaan.

Vikoina on ollu; perus kansipahvi (takuuseen), johtosarja yhdestä kohtaa hinkkaantunut rikki, ja viskon kytkin, nyt tunteja ~2800.

Portaatonta ei enää kyllä ikinä antaisi pois!
Jahas tämä ratkesi jo, mutta kerrotaan nyt kuitenkin jos jollain on joskus samoja ongelmia: Itse vaihdoin 805:seen uuden alkuperäisen termarin alkutalvesta, kun vanha tahtoi jumitella auki. Uudella termostaatilla lämmöt pomppasi aina reippaasti punaisen ylärajalle.. ilmasin ja keittelin termaria moneen otteeseen, kunnes kyllästyin ja hain Valtralta taas uuden termostaatin, tällä kertaa kylmemmän mallia tarvike.. ja niin alkoi lämmöt pysyä kiltisti puolessa välissä.. Ettei ne uudet ja alkuperäisetkään osat välttämättä toimivuutta takaa.
Oma osakeyhtiönsä on näyttänyt olevan, kumma tosiaan ettei muuta ole myynnissä.
Isännän ja "oy:n" välillä näkyy olevan melkoisesti kaikenlaisia vuokrasopimuksia, mm: Oy on velvollinen toimittamaanagregaatilta tuotettua sähköä 20000 kwh:tia vuodessa + pellot vuokrattu -16 vuoteen asti + isäntä vuokraa lämpökanaalia oy:lle ja vastapalveluksena saa säilyttää koneitaan hallissa yms .. ilmeisesti ensin koittavat huutokaupata niin että nykyiset vuokrasopimukset pysyy voimassa ja sen jälkeen ilman, joka selkeyttäisi aika paljon
Nyt kun noita kuussatasia Dneporoja kyselin vaihtaa niin törmättiin seuraavaan ongelmaan; Onko els-kuvioinen BKT FL639 miten paljon parempi kun alunperin suunniteltu Tianli Radial Flotation? Molemmissa nopeusluokka 65kmh, mutta kauppias piti BKT:tä vielä parempana, toki myös hinnaltaan.
Ei enää viitsisi "säästää" muutamaa satasta ja astua paskaa jos renkailla on oikeasti eroa..

edit. realistilla oli kyllä sopivat hinnat renkaissa ennenkuin editoitiin pois! nyt vain vaihtokaupan "joutuu" vielä tekemään kärrykaupan kanssa, koska tuskin haluat pompottavia dneproja varastoosi?
IKH:nkin myymät CRX:n "halppis" 5-lediset ovat osoittautuneet yllättävän hyviksi. Kestosta ei vielä osaa sanoa mutta 4kpl, hakkaa valotehossa helposti 2kpl saman hintaluokan xenoneita.
Toki mezzoon kokeilisin k-kaupalla myynnissä olevia sivukiinnitteisiä xenoneita, menee alkuperäisille paikoille.. ainut että miten käy radion kuuluvuuden?
Jees, pitänee ottaa yhteyttä kärry/rengaskauppaan ja kokeilla vaihtaa dneprot tianleihin.. nyt kun dneprot ei oo vielä uusia kummemmat (3kk & ~60km ajettu kuorma päällä) niin voi saada sopivasti. Ei viittisi muuten loistavia kärryjä "pilata" pompottavalla huonosti rullaavalla renkaalla.
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?
Aika hyvin vaatimuksia vastaa: Hyväkoneen yleiskärryt tai kevyet viljakärryt? Hinta ja laatu on aika kivasti linjassa, sekä Suomessa suurelta osin tehty jos sille haluaa laskea arvoa.
MP-Liftin 245, 255 & 265 ovat ainakin aika leveitä, joten sovite kapearunkoisissa nelipyttyisissä on pitänyt tukea pitkästi eteen -> Etuakselin liikevaroja pitää rajoittaa tosi rankalla kädellä 14.9R28 renkailla ja lokasuojilla/ketjuilla.
+ Venttiililohko on ulompana kuin hytin nurkka, samasta sovitteiden leveydestä johtuen..

Jos jotain hyvää pitää sanoa niin kuormain on tosi tukeva ja alhaalla ollessaan lähellä keulaa.
kauanko luulet laatikon kestävän jos vääntöjä lisätty 50-100% ?
Toivon, mahdollisimman pitkään siistillä käytöllä viljatilan töissä.. eikä prosentitkaan aivan noin korkeita ole.
Ei synny tyhjästä, mutta vanha maksimi-teho syntyy tyhjästä ammattitaitoisen ohjelmoinnin jälkeen kun 30-sarjan AP osaa hyödyntää kasvanutta vääntöä, eikä enää turhaan "huudata" moottoria perus maataloustöissä. Osansa toki kulutuksen laskuun tekee myös ennakoiden yms hienosäädöt.
Vaikka kaikki eco ecot päällä niin lautasmuokkarin vedossa kierrokset oli 1900-2100 -> tippui 1500-1700 , kynnössä oli 1800-2000 -> ja tippui 1600-1300 = kulutuksesta 3-7l/h pois.. Näin siis noin sadan LTR:n lisäämän hevosen jälkeen   ;)
Keskikulutuksesta en osaa sanoa, mutta 6630 AP:n tietokone näyttää seuraavaa:
15tn kaurakuorma & ~6tn kärry, tasamaalla ~51kmh ottaa ~26L/h -> 0,51L / 100km -> 51L / 100km
ja ilman kuormaa 20L/h -> 0,39L/100km -> 39L/100km

Vauhdin nosto tuonne 55kmh lisää kulutusta kuormalla ja ilman noin 4-5l/h, eli 8-10L / 100km

= Kierroksia pitäisi saada pienemmäksi niin tulisi kulutuskin rytisten alas, nyt joutuu huudattaa turhaan (2050rpm = ~51kmh) ja sen huomaa pienehköstä kulutuserosta kuormalla/ilman, ja tuosta 4kmh vauhdin noston vaikutuksesta. Tietysti jo malttaisi ajaa 40kmh..
Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...

 Joo, mut asiansa osaavalle nörtille, joka tajuaa jako-avaimistakin jotain, homma ei ole edes vaikea. Mutta niille maatalon pojille, jotka eivät ihan niin paljon ymmärrä biteistä, kuten minä, voi tulla jopa seinä vastaan.  ;)
Onko näin? Tottakai siellä jonkinmoinen ohjainyksikkö/moduuli on joka haistelee hytin oikealle korkeudelle painon yms mukaan... muutta ettäkö se vielä keskustelisi jonkun muun moduulin kanssa? Eihän tuolle ole mitään säätöjä esim. command centterissä, joten kuvittelisi sen olevan aivan oma piirinsä.?. kai?  ???
Onhan toki esim, joissain autoissakin oma valokuitu-looppinsa joka kiertää about kaikkien purkkien kautta ja sitä kautta "keskusyksikkö" käskyttelee eri moduuleja, ja sinnekkin onnistuu lisätä väliin matskua, kunhan päivittää vain varustelistan samalla ;)

Hauska olisi saada kokemusperäistä tietoa, joltain homman jo tehneeltä!
-20 sarja on vikaherkempi ja sieltäkin esson mukaan porsii vain joku tiiviste, eli laskee paineet väärän paikkaan ja sitä myöten KAI aiheuttaa muutakin vikaa.
-30 sarjalaisissa uudempi painos ja tuo tiivisteongelmakin korjattu, eikä omiin korviin ole kuulunut kuin yksi hajonnut (nevalla). Meillä pikkuperällisessä reilu 100hv extraa ja hienosti menee, kop kop  ;D
Sivuja: 1 2 3 [4] 5