Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Jahas tämä ratkesi jo, mutta kerrotaan nyt kuitenkin jos jollain on joskus samoja ongelmia: Itse vaihdoin 805:seen uuden alkuperäisen termarin alkutalvesta, kun vanha tahtoi jumitella auki. Uudella termostaatilla lämmöt pomppasi aina reippaasti punaisen ylärajalle.. ilmasin ja keittelin termaria moneen otteeseen, kunnes kyllästyin ja hain Valtralta taas uuden termostaatin, tällä kertaa kylmemmän mallia tarvike.. ja niin alkoi lämmöt pysyä kiltisti puolessa välissä.. Ettei ne uudet ja alkuperäisetkään osat välttämättä toimivuutta takaa.
Oma osakeyhtiönsä on näyttänyt olevan, kumma tosiaan ettei muuta ole myynnissä.
Isännän ja "oy:n" välillä näkyy olevan melkoisesti kaikenlaisia vuokrasopimuksia, mm: Oy on velvollinen toimittamaanagregaatilta tuotettua sähköä 20000 kwh:tia vuodessa + pellot vuokrattu -16 vuoteen asti + isäntä vuokraa lämpökanaalia oy:lle ja vastapalveluksena saa säilyttää koneitaan hallissa yms .. ilmeisesti ensin koittavat huutokaupata niin että nykyiset vuokrasopimukset pysyy voimassa ja sen jälkeen ilman, joka selkeyttäisi aika paljon
Nyt kun noita kuussatasia Dneporoja kyselin vaihtaa niin törmättiin seuraavaan ongelmaan; Onko els-kuvioinen BKT FL639 miten paljon parempi kun alunperin suunniteltu Tianli Radial Flotation? Molemmissa nopeusluokka 65kmh, mutta kauppias piti BKT:tä vielä parempana, toki myös hinnaltaan.
Ei enää viitsisi "säästää" muutamaa satasta ja astua paskaa jos renkailla on oikeasti eroa..
edit. realistilla oli kyllä sopivat hinnat renkaissa ennenkuin editoitiin pois! nyt vain vaihtokaupan "joutuu" vielä tekemään kärrykaupan kanssa, koska tuskin haluat pompottavia dneproja varastoosi?
IKH:nkin myymät CRX:n "halppis" 5-lediset ovat osoittautuneet yllättävän hyviksi. Kestosta ei vielä osaa sanoa mutta 4kpl, hakkaa valotehossa helposti 2kpl saman hintaluokan xenoneita.
Toki mezzoon kokeilisin k-kaupalla myynnissä olevia sivukiinnitteisiä xenoneita, menee alkuperäisille paikoille.. ainut että miten käy radion kuuluvuuden?
Jees, pitänee ottaa yhteyttä kärry/rengaskauppaan ja kokeilla vaihtaa dneprot tianleihin.. nyt kun dneprot ei oo vielä uusia kummemmat (3kk & ~60km ajettu kuorma päällä) niin voi saada sopivasti. Ei viittisi muuten loistavia kärryjä "pilata" pompottavalla huonosti rullaavalla renkaalla.
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.
Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?
Aika hyvin vaatimuksia vastaa:
Hyväkoneen yleiskärryt tai
kevyet viljakärryt? Hinta ja laatu on aika kivasti linjassa, sekä Suomessa suurelta osin tehty jos sille haluaa laskea arvoa.
MP-Liftin 245, 255 & 265 ovat ainakin aika leveitä, joten sovite kapearunkoisissa nelipyttyisissä on pitänyt tukea pitkästi eteen -> Etuakselin liikevaroja pitää rajoittaa tosi rankalla kädellä 14.9R28 renkailla ja lokasuojilla/ketjuilla.
+ Venttiililohko on ulompana kuin hytin nurkka, samasta sovitteiden leveydestä johtuen..
Jos jotain hyvää pitää sanoa niin kuormain on tosi tukeva ja alhaalla ollessaan lähellä keulaa.
kauanko luulet laatikon kestävän jos vääntöjä lisätty 50-100% ?
Toivon, mahdollisimman pitkään siistillä käytöllä viljatilan töissä.. eikä prosentitkaan aivan noin korkeita ole.
Ei synny tyhjästä, mutta vanha maksimi-teho syntyy tyhjästä ammattitaitoisen ohjelmoinnin jälkeen kun 30-sarjan AP osaa hyödyntää kasvanutta vääntöä, eikä enää turhaan "huudata" moottoria perus maataloustöissä. Osansa toki kulutuksen laskuun tekee myös ennakoiden yms hienosäädöt.
Vaikka kaikki eco ecot päällä niin lautasmuokkarin vedossa kierrokset oli 1900-2100 -> tippui 1500-1700 , kynnössä oli 1800-2000 -> ja tippui 1600-1300 = kulutuksesta 3-7l/h pois.. Näin siis noin sadan LTR:n lisäämän hevosen jälkeen
Keskikulutuksesta en osaa sanoa, mutta 6630 AP:n tietokone näyttää seuraavaa:
15tn kaurakuorma & ~6tn kärry, tasamaalla ~51kmh ottaa ~26L/h -> 0,51L / 100km -> 51L / 100km
ja ilman kuormaa 20L/h -> 0,39L/100km -> 39L/100km
Vauhdin nosto tuonne 55kmh lisää kulutusta kuormalla ja ilman noin 4-5l/h, eli 8-10L / 100km
= Kierroksia pitäisi saada pienemmäksi niin tulisi kulutuskin rytisten alas, nyt joutuu huudattaa turhaan (2050rpm = ~51kmh) ja sen huomaa pienehköstä kulutuserosta kuormalla/ilman, ja tuosta 4kmh vauhdin noston vaikutuksesta. Tietysti jo malttaisi ajaa 40kmh..
Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...
Joo, mut asiansa osaavalle nörtille, joka tajuaa jako-avaimistakin jotain, homma ei ole edes vaikea. Mutta niille maatalon pojille, jotka eivät ihan niin paljon ymmärrä biteistä, kuten minä, voi tulla jopa seinä vastaan. 
Onko näin? Tottakai siellä jonkinmoinen ohjainyksikkö/moduuli on joka haistelee hytin oikealle korkeudelle painon yms mukaan... muutta ettäkö se vielä keskustelisi jonkun muun moduulin kanssa? Eihän tuolle ole mitään säätöjä esim. command centterissä, joten kuvittelisi sen olevan aivan oma piirinsä.?. kai?

Onhan toki esim, joissain autoissakin oma valokuitu-looppinsa joka kiertää about kaikkien purkkien kautta ja sitä kautta "keskusyksikkö" käskyttelee eri moduuleja, ja sinnekkin onnistuu lisätä väliin matskua, kunhan päivittää vain varustelistan samalla

Hauska olisi saada kokemusperäistä tietoa, joltain homman jo tehneeltä!
-20 sarja on vikaherkempi ja sieltäkin esson mukaan porsii vain joku tiiviste, eli laskee paineet väärän paikkaan ja sitä myöten KAI aiheuttaa muutakin vikaa.
-30 sarjalaisissa uudempi painos ja tuo tiivisteongelmakin korjattu, eikä omiin korviin ole kuulunut kuin yksi hajonnut (nevalla). Meillä pikkuperällisessä reilu 100hv extraa ja hienosti menee, kop kop
Luetettavuudesta on hankala sanoa, riippuu niin millaisen yksilön sattuu kohdalleen saamaan. Enemmän olen ehkä pahaa lukenut advanceista kuin -30sarjan jontikoista, muutta tiedä nyt sitten.
Samaa valintaa tehtiin tuossa aika tasan vuosi sitten 6630-6930 premium vs n141-t171 advance, jontikkaan päädyttiin. Numerot oli 6630 -07 2400h kun löytyi niin sopivaan rahaan, vaikka isoperäistä olisikin tehnyt mieli.
Portaattomuus ja ajomukavuus nostivat peuran valmetin ohi heittämällä, eikä kyllä vielä oo tarvinnut katua. Jos jotain pitää omalta osa pitäisi sanoa luotettavuudesta, niin itse on jouduttu vaihtamaan viskon kytkin talvella ja nyt sunnuntaina vaihdoin korkeapainepumpun säätimen.
ps. hytinjouset tekisi mieli lisätä jälkeenpäin, alkuperäinen omistaja jättänyt nuukuuksissaan pois.. huonosti vaan löytyy osaa ainakaan käytettynä kolaripeleistä yms.. tuskin on kovin kummoinen homma?