Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]

Viestit - MacGyver

Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Itse portaaton laatikko on hyvä, mutta pilattu huonolla jäähdytyksellä.
Jostain sarjanumerosta eteenpäin laatikkomurheet lähes poistuneet, silloin on paranneltu juuri sitä
vaihteiston jäähdytystä.      Öljynkierrätyspumpun tyyppi myös vaihtunut samoin.

Sama ZF:n portaaton vaihteisto pelannut paljon paremmin Deutzeissa, mutta se ottikin portaattoman
voimansiirron ZF:ltä täydellisenä pakettina tehokkaammalla jäähdytyksellä.
Jonnikka teki ne alamittaiset lauhduttimet itse ja sai myös niistä paljon murheita  :'( :'( :'( :'(

Tosiaan moottorin virityksen aiheuttama lämpökuorma lisää vaihteiston lämpökuormaa vastaavasti.
Tai sitten lisää lauhdutinta nokalle.
Liika lämpö sen portaattoman tappaa.

Miten niin jd: jäähdytys huono? Jossain vaiheessa -06 jäähdytysnesteen kierrätyspumppu vaihtui sähköisestä mekaaniseen, sähköisissä oli kai jonkin verran ongelmia. Että johtuuko tää jäähdyksen "huonous" tästä?
Ja tutuilla on viritettyjä automaatti deerejä ja lämmöt pysyy kurissa. Jos perässä on rankasti ylitäyttöä niin esim. maantieajossa lämmöt saattaa nousta, mutta kone menee vikatilaan jne.
Laatikkovikojen yleisin syy on painetiivisteen pettämin, paineet vuotaa väärään paikkaan. Eikös alkupään automaatteja ole jo avattu kotimaisin voimin?
Deutzin ttv onkin pirun hyvä vertailukohde, montako niitä on suomessa verrattuna automaatti deereihin?
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Mulla on joka koneessa etukuormaajan vivussa pikavaihdehallinta.Huoltomies ne on laittanu ja tunnin homma on ollu.Ihan haaroitettu esim. muihin pikavaihde johtoihin.Tosi kätevä kun voi kiihdytellä ja hidastaa etukuormainhommissa ilman käden irroittamista kuormaajavivusta.

On... on kätevää... Mutta mihin siinä pikavaihteita tarvitaan? Siksi on Dyna-VT... ;D Mä en enää muuta huoliskaan etukuormainhommiin, joita sentään tulee tehtyä päivittäin.

AAMEN!
Näinhän se on. Jokaiseen myytyyn etukuormaimeen pitää yhdistää DYNA-VT, eihän kukaan mitään muuta huoli, varsinkin jos etukuormainta tulee käytettyä päivittäin. Uskomatonta vaahtoamista. Kuka nyt töitä tekisi traktorilla jossa on ainoastaan pikavaihteet ja hyd. suunnanvaihdin.
HMTT:n mukaan n.130:een deereen olis vaihdettu laatikko. Reilu tuhat kpl myyty kaikenkaikkiaan.

ei riitä tuo 130kpl.

oma arvio on että niitä on yli 200.
Minä nokitan vielä. Pannaan vaikka 500  :o

Ei ole totta. Kaikkiin on vaihdettu laatikko, moniin kahteen, jopa kolmeen kertaan. Laatua laatua...
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?
Totta, kateellinen olen Valmet miehille.
Kuuluu olevan pirun hyviä kamppeita uusilla vaihteistolla varustetut Valmetit, on ainakin työllistävä vaikutus huoltomiehille. Jos itselle olisi tulossa portaaton tai robottipowershift niin olisi kylmähiki otsalla. Ainakin jos töitä pitäisi tehdä. Paree pysyä mallissa kolme kankea ja tärisevät hydrauliikkavivut.
No ei nuo 6030 sarjan hytitkään mitään tilavuuden ihmeitä ole, eihän niissä saa vaihdettua edes kuskia ilman ulosmenoa ja kyllähän Ferkunkin mukavuutta haittasi se rikkinäinen apumiehen istuin.

Ihan vähän repesin!!! Siis tilavan hytin mittari on että pystyy vaihtamaan kuskia ilman ulosmenoa. Ajatko kahta vuoroa ilman pysähdyksiä?
Onko totta että Fendtissä on (huippu tehokkaan ja markkinoiden parhaan) kardaanijarrun lisäksi) öljysuihkut takajarruissa, eli ei ns. öljykylpy?

Siis mikä, KARDAANIJARRU? Tän täytyy olla vitsi.
[/quote]

Se on semmoinen osa jolla Fendtissä lämmitetään öljyjä  :D Ei löydy joka koneesta eikä joka pojalta.
[/quote]

Ok, siis traktori jossa on KARDAANIJARRU ei voi kulkea yli 40km/h, eihän? Kai liikennemallin Fendt omaa jarrullisen etuakselin?
Kiitti vastanneille.Ongelmana oli,että kardaanijarru meni itsestään päälle.

Siis mikä, KARDAANIJARRU? Tän täytyy olla vitsi.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]