Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12

Viestit - MacGyver

Aika vähä vaan Suomessa on tiloja jotka oikeasti tarvitsee 6m kylvinkonetta!

Joo, taitaa olla muutama. Ja ehkä muutama urakoitsija. Mut onhan hienoa ostaa 300 hehtaarin tilalle älyttömät koneet ja kehua lehdissä miten aikaa kuluu vuodessa tunti hehtaaria kohden.  ??? ???
Mulle ei Tumen insinöörien ajatukset oikein aukea, onko pakko tehdä 6m kylvölannoitin jos VM:llä on? Voi taivas.
Ja tosta VM:stä vielä, eikös se ole suunnilleen saman hintainen kun kilpailijat? Pieni erotus on vaan testaamisella, eikös sillä ajettu jossain kukkamullassa 200ha ja kone oli valmis tuotantoon. JOS joskus olisi noin iso kone aiheelinen, saisi VM olla pirusti kilpailijoita halvempi että edes miettisin konetta.
Kun kattelee vaihtokonelistoilta vaikka kutosverkuja ja vertailee niitä samanikäisiin Valdeemeihin ja Jörndonnereihin niin jälkimmäisillä on ajettu järestään kaksinkolminkertainen tuntimäärä... Olen sitä mieltä että harvon ne seisoissa ne raktorit hajoaa.



Ferkuissa vaijeri tunnit, ei niitä paljon ajettuja jonnuja nyt niin suuresti näy ja harva Ferku mies luopuu Ferkusta kun 10 000 tuntia tulee täyteen kun ei ole pelkoa hajoamisesta.

Eikai kukaan masseria vaihdossa anna kun ei niistä mitään saa.Tinkii masseri tilalle yleensä olemaan se n.3-5 massikkaa pihassa.vanhaa ja uutta,aina suoralla uusi tilalle.Aika halpoja vaan noi 7000vt masserit.Saa jo reilusti 50k€ Suomesta!!

Kateellinen pahan puhuja!! aika harvasta paikasta alle kuuden kympin Dyna VT:tä löytää ja nekin on jo sitten yli viisi vuotta vanhoja, saahan 20 sarjan Jontikoitakin jo kolmella kympillä, kotimainen pitää kyllä hintansa, pellikoppalaiset kohtuuttomuuksissa ja varsinkin nollavitoset, että paljon mielummin ottaa 3000:sen Ferkun kun saa samaan hintaa uudemman ja ergonomisemman.

Nää jutut jaksoi aikansa naurattaa, alkaa jo hiljalleen itkettämään. Itse kun on näköjään jo pappa ikäluokkaa, pitää oikeen muistella millaista oli nuorena kun väiteltiin mikä merkki on paras jne. Mutta kun sulle tulee ikää lisää ja pääset näkemään jotain muutakin kun kotitilan ja 3070 kopin, ymmärrät varmaan miksi ei kaikkia jaksa sun jokainen juttu kiinnostaa. Nyt saat ilmaisen vinkin: kannattaa kopioida kaikki sun omat kirjoitukset. Saat lukea ja muistella niitä vaikka 15 vuoden päästä, toivottavasti käsität sitten miksi joku sulle joskus piruilee.
   Kohta vedetään ikäkortti esiin!  ;) ;)

Vai mopokortti????? ;D
Kun kattelee vaihtokonelistoilta vaikka kutosverkuja ja vertailee niitä samanikäisiin Valdeemeihin ja Jörndonnereihin niin jälkimmäisillä on ajettu järestään kaksinkolminkertainen tuntimäärä... Olen sitä mieltä että harvon ne seisoissa ne raktorit hajoaa.



Ferkuissa vaijeri tunnit, ei niitä paljon ajettuja jonnuja nyt niin suuresti näy ja harva Ferku mies luopuu Ferkusta kun 10 000 tuntia tulee täyteen kun ei ole pelkoa hajoamisesta.

Eikai kukaan masseria vaihdossa anna kun ei niistä mitään saa.Tinkii masseri tilalle yleensä olemaan se n.3-5 massikkaa pihassa.vanhaa ja uutta,aina suoralla uusi tilalle.Aika halpoja vaan noi 7000vt masserit.Saa jo reilusti 50k€ Suomesta!!

Kateellinen pahan puhuja!! aika harvasta paikasta alle kuuden kympin Dyna VT:tä löytää ja nekin on jo sitten yli viisi vuotta vanhoja, saahan 20 sarjan Jontikoitakin jo kolmella kympillä, kotimainen pitää kyllä hintansa, pellikoppalaiset kohtuuttomuuksissa ja varsinkin nollavitoset, että paljon mielummin ottaa 3000:sen Ferkun kun saa samaan hintaa uudemman ja ergonomisemman.

Nää jutut jaksoi aikansa naurattaa, alkaa jo hiljalleen itkettämään. Itse kun on näköjään jo pappa ikäluokkaa, pitää oikeen muistella millaista oli nuorena kun väiteltiin mikä merkki on paras jne. Mutta kun sulle tulee ikää lisää ja pääset näkemään jotain muutakin kun kotitilan ja 3070 kopin, ymmärrät varmaan miksi ei kaikkia jaksa sun jokainen juttu kiinnostaa. Nyt saat ilmaisen vinkin: kannattaa kopioida kaikki sun omat kirjoitukset. Saat lukea ja muistella niitä vaikka 15 vuoden päästä, toivottavasti käsität sitten miksi joku sulle joskus piruilee.
Tarvihtettako vastaavia kuvia tynäveeteen ja valteemin vanteista.


Laita vain lisää kuvia ;D

älä laita. tän piti olla massikka miesten hekumaa.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42205&fullsize=1

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42206&fullsize=1

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tuskin toi on ensimmäinen hajonnut jontikan vanne. Eikä viimeinen.
Mutta, pitäiskös sun pysyä sielä pottupellon puolella ja kirjoitella sinne vaikka miten hyvin traktorin hytissä pystyy vaihtamaan kuljettajaa menemättä ulos? Tai jotain muuta teinien juttuja.
Kasvintuotanto / Vs: Glyfoa tähkille ?
: 28.08.10 - klo:19:15
Mitenkäs tää juttu nyt menee, jos kasvusto on tuleentunutta ja ruiskutetaan glyfosaatilla, millaisia jäämät on jyvissä/oljessa? Ajattelin vaan rikkojen torjunnan kannalta.
Eikös jossain harjoiteta pakkotuleennuttamista, luulisi jäämien olevan pirun paljon suurempia.


Jonnukuskit koettaa purkaa omaa pahaa oloaan muitten merkkien asiattomalla mollaamisella.



No just joo, tuleeko kenenkään jutut mieleen?

 ??? ??? ??? ???
Joku on näköjään kuvannut sitä esittelykäyttöön rakennettua laatikkoa. Video on kuitenkin sen verran hämärä ettei siitä erota hyvin kuinka sama akseli käyttää kaikkia kulmasäätimiä. Sun Timppa täytyy purkaa se oma lodju niin näet kuinka yksinkertanen se on :-)

On hyvä juttu että se laatikko on yksinkertainen.  Niinkuin tulevaisuuden laatikon pitääkin olla.  ;D

Mikä tuossa frentin laatikossa konemiehiä sit oikein risoo?

Ihan ilman käytännön kokemusta ko laitteesta osataan silti arvostella.

Voivoi.. smörsmör..   :D

Joo, outo on asia.
Mutta olisikohan asian kanssa mitään tekemistä hepuilla, jotka paukuttaa henkseleitä ja haukkuu muita tuotteita ilman että edes todellisuudessa tajuaa miten oma kone toimii? En tiedä.
Koeajoin 7499:n ohraa 20 tonnia...ihan se ja sama mikä alue.
Puomi menee poikki jos kärry eri mieltä.

Ihan turha edes keskustella mikä on kukkulan kuningas.

Että oikein 20 tonnia ja 240 hevosvoimaa!!!
Pitikö se mennessään tälläistä ääntä:

TÄPTÄPTÄPTÄPTÄPTÄPTÄPTÄP



Tuo on jonnikan pärinää...

Jontikat vaan suhisee, lavettikyydissä korjaamolle..
Koeajoin 7499:n ohraa 20 tonnia...ihan se ja sama mikä alue.
Puomi menee poikki jos kärry eri mieltä.

Ihan turha edes keskustella mikä on kukkulan kuningas.

Että oikein 20 tonnia ja 240 hevosvoimaa!!!
Pitikö se mennessään tälläistä ääntä:

TÄPTÄPTÄPTÄPTÄPTÄPTÄPTÄP
Deutzin portaatonta hiukan kokeilleena voin yhtyä ihmettelyyn. Ehkä vario onkin toista maata käytöltään ja käytökseltään, töks...töks...töks...hiihaa...töks...vouuuu...hiihaa...TÖKS!!! Siinä kuvattuna sanallisesti millaista ko.
vehkeellä on saapua vauhtia jouheasti ::) hiljennellen esim. risteykseen.
Seuraavaksi lähtökiihdytys: Vrrruuummmm...vrrruuummmmm...vruuuummmmm...
hiiiiiiiiiiiiii...vooouuu...hiiiiiiiiiiiiii...voooooooouuuuuuuu jne.
pari minuuttia melkein paikallaan huudattaa ja vonguttaa kunnes vaivihkaa madellen liikkeelle.
Ei herännyt pakkomielteistä intohimoa saada moista aparaattia itselle.

Jontikkakin varmaan sit täytyy lisätä tähän kommenttiin ku siinä on sama laatikko!!!! ku deutzissa...

Jonnussa ja teussissa sekä vallussa ei ole portaatonta vaihteistoa. Huomio.

Millä perusteella Dyva VT on portaaton? Kakkosalueella ei jaksa vetää esim. kuormia, äestä, VOIMAA vaativia töitä. Ykkösalueella kulkee ehkä 15 km/h. Eli hämmennä vaan niitä alueita. Ja pitikös kone pysäyttää VAIHDON takia?
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12