Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 12

Viestit - MacGyver

Mulla on sellainen käsitys, että tuolla tehdään vaunuja vähän kaikensorttisia, vaikka tingitystä materiaaleista jos asiakas/jälleenmyyjä niin haluaa.
Näin olen myös ymmärtänyt ja ymmärtääkseni olen oikeassa?

Varmasti tekee koko lavan vai fe52 jos niin haluaa, tai pohjan vaikka 8mm Hardox ja laidat vaikka 6mm Hardox.

Kannattaa kysellä ja vertailla.
Onko kukaan nähnyt livenä? Minkä kokoiset säiliöt, luulisi pohjan olevan kohtuu jyrkkä että esim. kaura valuu syöttölaitteeseen. Säiliön kulmat tyhjenee varmaankin ensimmäiseksi jos säiliön leveys 3 metriä ja puolen metrin siivet per puoli.

Tarkemmin kun katselin videota syöttölaite on (tietysti) eri jaolla kuin vantaat. Vantaisiin menevät putket ovat suunnilleen saman mittaisia ja osa näyttäisi menevän ristiin? Säiliöiden pohjan kaltevuus on arvoitus, täytyy käydä joskus katsomassa.
Mulla on sellainen käsitys, että tuolla tehdään vaunuja vähän kaikensorttisia, vaikka tingitystä materiaaleista jos asiakas/jälleenmyyjä niin haluaa.

Selvä homma. Hyvin on mainonta uponnut.
Onko kukaan nähnyt livenä? Minkä kokoiset säiliöt, luulisi pohjan olevan kohtuu jyrkkä että esim. kaura valuu syöttölaitteeseen. Säiliön kulmat tyhjenee varmaankin ensimmäiseksi jos säiliön leveys 3 metriä ja puolen metrin siivet per puoli.
Tempo 14 hardox lavalla käytössä.Hyvin kestäny kaikenlaista ajoa.Viljakasetti käytössä, nopea laittaa ja irroittaa hiabin nosturilla.Kesät säilytän ulkona ja talvella nostan viljaa täynnä olevan kärrin päälle.Lankun pätkät kasetin alle,ei mene pressu rikki jyväkuormasta.
Onko se sama kärry kuin tämä Tempopro? http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/peravaunut/maansiirtovaunut
Siinä olisi hyvät mitat ja mainos väittää, että parempi kuin kopiot, erttiä kai meinaa.

Tempo ja ERT tulee samalta tehtaalta, http://www.ert.ee. Samoja kärryjä. Agrikymin miehet veti herneen nenään kun "omalle alueelle" tuli muutama kärry ERTin logoilla. Eli eivät pärjänneet hinnassa. Siitä johtuu kilpailijan moittiminen.

Itse ostin kärryn Belmentorin kautta, sai sellaisen kun halusi ja kaikki meni sovitusti. Ihan asiallisen oloinen kärry, omaan silmään pirun siististi ja hyvin tehty. Multiva oli vaihtoehto, mutta euro on kova konsultti.

Jos Kylmistä kiinnostaa tulla katsomaan kärryä niin laita privaa, käsittääkseni välimatka on kohtuullinen,
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: claassi
: 10.02.16 - klo:15:44
Ihan en purematta niele että 100 000 alv.0 halvemmalla Tucanoa myydään Saksassa. Muutaman kympin uskon.

Mutta, mistä olette tilanneet Claassin osia Saksasta?


[/quote]

Itseasiassa se ajatus on hieman kehittynyt alkuperäisestä ajatuksesta ja olisi nyt toteutettu hieman erilailla. Käytännössä voisi kuvitella leveen ruiskun kulkema ura ulkokierroksella jossa renkaanjäljet olisi soritettu kantaviksi.

[/quote]

No nyt ollaan jännän äärellä.
Olisi hienoa jos suomeen rakennettaisi yksi todellinen testipenkki missä saisi sitä todellisuutta ja vertailukelpoista tietoa mitattua. Käytännössä se voisi olla esimerkiksi iso  juoksumatto minkä päälle raktori ajettaisi ja tekniikka pitäisi huolen että matto liikkuu samaa vauhtia raktorin kanssa. Perään sitten kärry jarru ja hydraulilaitteineen sekä ulosottomittauksineen jota pystyttäisi monipuolisesti jarruttelemaan menoa. Samalla pitäisi viellä saada mattoa kallistettua jotta "taistelupainoerot" tulisi esiin. Tällaisilla mittauksilla saataisi hyvää tietoa todellisista tehoista josta viljelijät voisi sitten arvioida omaan käyttöön soveltuvin veturi.

Mahtavaa. Onneksi kaikille ei makseta ajatustyöstä palkkaa.
Kyllä mulla on tollanen käyttöohjekirja sivuja siinä on 46.Suomenkielinen.

Hmm paljonkohan kopio siitä kustantaisi?

Ohjekirja kelpaisi myös, näkisi mitä on tehty väärin vuosien varrella. Vaikka pdf?
ERT 18 tn maansiirtokärry. On Hardoksia ja tuplakippiä. Hintaa vähän yli kymppitonni. Viljakasetilla parikymmentä mottia helposti kyytiin.

Sitten jos ajoa on paljon ja pitkiä matkoja, kuorma-auton perästä tehty jousikärry perässä tulee kuin sukkasillaan. Pirun hyvä. Yksi on tuossa ollut ja maailmaa nähnyt.

Sitten jos oikein ajoa on, niin puolikas tai täysperä.

Mistä "vähän yli kymppitonnilla"??

No joo, kolmetoista tonnia. ;D

Tohon Hardox-pohja, 710 renkaat ja viljakasetti niin 14500€. Vähän yli kymppi siis.
ERT 18 tn maansiirtokärry. On Hardoksia ja tuplakippiä. Hintaa vähän yli kymppitonni. Viljakasetilla parikymmentä mottia helposti kyytiin.

Sitten jos ajoa on paljon ja pitkiä matkoja, kuorma-auton perästä tehty jousikärry perässä tulee kuin sukkasillaan. Pirun hyvä. Yksi on tuossa ollut ja maailmaa nähnyt.

Sitten jos oikein ajoa on, niin puolikas tai täysperä.

Mistä "vähän yli kymppitonnilla"??
Massikan hintahan on liikkeessä kuormaajan kanssa 135tonnia ja jos hinta liian kova niin tehkää toki tarjouksia.ja tuskin on verotuksesta tossa kyse.taitaa olla vaan pakka sen verran kunnossa et voi tarjota maksuaikaa.

Jaa ettei kauppa käy ja piti tänne kirjautua. No mikäs siinä.
Laske mässeris hintaa vaikka 75+alv niin voi vaikka joku soittaa.
Hyvä että oot ottanut lisävarusteeksi telkänpöntön hyttiin. Siellä voi majoittaa vaikka kissan talvella.
Sulla varmaan alipaine systeemi? Ei toimi, eihän Arska edes (mielellään) myy sitä.
Taitaa olla jälkimarkkinointi samaa tasoa myös muilla valmistajilla, ajatellaan et ostotapahtuma kerran elämässa.
Mää ottaisin tän jos tarvis traktorissa rehata:

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tabletit/SMT360NNGANEE/samsung-galaxy-tab-active-8-16-gb-wifi-titaani?scid=EXT_SEM_GOOGLE_IH_DSA_TAULUTIETOKONEET&gclid=CNbHyqW3j8QCFQazcgodgogAaQ
http://

Mulle riittäis ohjelma mihin sais lohkokartat esim. vipu-palvelusta ja lohkoille pystyis tekemään merkintöjä kasvukauden kuluessa. Merkkais vaikka ongelmarikat ym, löytäis tulevina vuosina. Osaako joku vinkata?
Sivuja: [1] 2 3 ... 12