Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 828 Varion ylivoimaa !  (Luettu 16243 kertaa)

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/Die+neue+FENDT+800+Vario+Baureihe-107.html

Hieno on, tilluuta on jo tehty Suomeen !   8)

Päätinpä kirjautua pitkästä aikaa taas tänne. Mutta joo, asiaan. Mites se on Ojala, voitko kirkkain silmin vakuuttaa, että liikut täysjauhoisena ja jauhot kuivana tässä elämässä? Taitaa olla itsetunnossa paljon korjattavaa kun kokoajan täytyy kehuskella noilla fendt jutuilla ja niiden "ylivoimalla". Mitä noilla nyt on vuosien varrella tullut ajettua, niin ei se traktoria kummempi ole sekään ja ihan samalla tavalla näyttää menevän rikki kuin muutkin. Tarkoitan yksilöä jossa hajosi moottori noin 2000 tunnin kohdalla. Kyllä tässä vaan on eräs nimeltä mainitsematon paljon parjattu merkki ollut kaikkein paras tähän asti mitä traktoreita on ollut.
radiosta kuultu viime aikoina paljon laulua joka sopii ojalan elämän tilanteeseen täysin... ÄITI MÄ EN OLE SYÖNYT MUN LÄÄKKEITÄ  ;D ;D
ja pohjoiset päälle..

Tracman

  • Vieras
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
   Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.
Mihinköhän käyttöön ne deutzin moottorit on sitten oikein suunniteltu  ??? ??? ???
Hällä väliä mutta pienellä aineella tuntuvat kulkevan.     Monet asiantuntijat sanovat nuhapumpuksi,
mutta työt on tullut kuitenki aina tehtyä.
   Luku sinänsä on vanhat deutzin ilmajäähdytteiset moottorit, joita valitettavasti ei enää tehdä
kuin kolmansiin maihin.     Moottorin luotettavuus täysin omaa luokkaansa.    PATARAUTAA.
Tuskahiki on köyhän sauna...

Tracman

  • Vieras
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
  Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.
Mihinköhän käyttöön ne deutzin moottorit on sitten oikein suunniteltu  ??? ??? ???
Hällä väliä mutta pienellä aineella tuntuvat kulkevan.     Monet asiantuntijat sanovat nuhapumpuksi,
mutta työt on tullut kuitenki aina tehtyä.
   Luku sinänsä on vanhat deutzin ilmajäähdytteiset moottorit, joita valitettavasti ei enää tehdä
kuin kolmansiin maihin.     Moottorin luotettavuus täysin omaa luokkaansa.    PATARAUTAA.


 Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.

Juu niin hän se kumi/kangas päällä oleva letku tykkäs kuivettua aika nopeasti ja murtui ni alkas sen jälkeen tihkuun, mut ku laitettiin silikonipohjaiset jokka on pelkkää mustaakumia päällepäin ni ne ei kuivu ja murru, nyt on kestäneet en edes muista mut kauan ja tuommosta letkua saa autovaruste liikkeestä  ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
   Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.
Mihinköhän käyttöön ne deutzin moottorit on sitten oikein suunniteltu  ??? ??? ???
Hällä väliä mutta pienellä aineella tuntuvat kulkevan.     Monet asiantuntijat sanovat nuhapumpuksi,
mutta työt on tullut kuitenki aina tehtyä.
   Luku sinänsä on vanhat deutzin ilmajäähdytteiset moottorit, joita valitettavasti ei enää tehdä
kuin kolmansiin maihin.     Moottorin luotettavuus täysin omaa luokkaansa.    PATARAUTAA.
jostain luin että volvo käyttää tuota 7 litraista teutsia pikkukuorma-autoissaan : ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 415 Varion ylivoimaa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
jos nyt verrataan johonkin 70-80 luvun 200 d-mersuun ehkä näin onkin mutta lähes auto kuin auto menee nyt 300000km ilman suurempia ongelmia, korithan nuista halvemmista rimpuloista loppuu aikasemmin kuin moottorit ja käyttöominaisuudet on hyvät ei tartte sen ryypyn kans enää pelata :D :D :D :D

Voi niitä aikoja... Se oli sillon ku oltiin nuoria ja komeita, nyt enää pelkkä 'ja'. Ei noissa käsiryypyllisis mitää vaikeutta/harmia ollu, mutta automaattiryypyt pakkas joskus takkuamaan. En toki kaasarikoneita enää kaipaile, mutta sellasilla tuli ajeltua eikä näillä saksanmosseilla niinku nykynuoriso.
tethering holes to their concave windings

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: 415 Varion ylivoimaa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)
paljonko tulee pelkkiä pääomakuluja/metri ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 415 Varion ylivoimaa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)
paljonko tulee pelkkiä pääomakuluja/metri ;D ;D ;D ;D

Paljon ja siksiköhän niin ylivoimaaselta tuntuukin  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

Tuolla on Ojalalle myynnissä sellainen niittokone jota Vario vetää isolla puolella ilman luistoa http://www.huutokaupat.com/fi/v/3523

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

Tuolla on Ojalalle myynnissä sellainen niittokone jota Vario vetää isolla puolella ilman luistoa http://www.huutokaupat.com/fi/v/3523
;D
ja pohjoiset päälle..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Lainaus

.

 Ei noissa käsiryypyllisis mitää vaikeutta/harmia ollu, mutta automaattiryypyt pakkas joskus takkuamaan.

Nissanin automaattiryyppy tuntui kyllä olevan idioottivarma, pakkasella pari kertaa polkaisu kaasusta ja kääntö avaimesta. Semmoista keliä ei täällä etelässä tullut vastaan ettei olisi ilman lämmitystä lähtenyt laakista käymään. Ja toimi toisinkin päin, ts. ryyppy putosi moottorin lämmettyä pois käytöstä varmasti.
Ei tarvinnut viritellä jälkeenpäin mitään vaijerikäyttöjä kuten moniin eurooppalaisiin...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Varion ylivoimaa niitossa !
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

415 pelaa notkeesti pikkupuolella mut, 714 -02 tuli ajettua tiealueella kun
pikkupuolella hiukan hitaita nopeuden muutokset  :P

Kuinka niin luistoo ?  Ei nyki eikä säntäile, ei sudita  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
 vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.