Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 141 valtteri  (Luettu 7209 kertaa)

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
141 valtteri
Pitäneekö paikkaansa että  141:iin on asennettu 142:sen valtterin moottoriohjelmia paremman alaväännön toivossa??
Onko kellään kokemuksia tästä, käykö ohjelma ihan suoraan, 142:ssahan on ainakin erilainen kansi.
Ilmeisesti ohjelman vaihtaminen huollossa ei ole kovinkaan vaikeaa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: 141 valtteri
Miksi vaivata päätänsä tällaisen miettimisellä? Kysy tuolta -> http://www.ltr-racing.com/
Saat justiin sellaisen ohjelman kun haluat...

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: 141 valtteri
valtralta saa myös tehokkaampia traktoreita...

Verku

Vs: 141 valtteri
valtralta saa myös tehokkaampia traktoreita...

Teho/Paino on joillakin myös oleellinen ja se asia että kone vastaisi sitä mitä on alunperin myyty ja mainostettu.....

En nyt pelkästään Valttua ja niiden myyntiä tästä moiti, myös muilla kuin linnavuoren koneilla havaittu pientä unisuutta viime vuosina noin niinkuin papereihin nähden..... Että ei ole kumma jos ohjelman päivitys kiinnostaa ja mikäs siinä, etenkin jos samasta lohkosta muutenkin otetaan enemmän vetoja ulos.
Kypsä tapaus

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: 141 valtteri
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.

Verku

Vs: 141 valtteri
Kohta joku "viisas" taas huutaa että ostakaa köyhät kunnon koneita..... ;D
Kypsä tapaus

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26009
  • vastustan
Vs: 141 valtteri
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 141 valtteri
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Tarkoittaa varmaan sitä että ennakot on myöhäisellä että saadaan pakolämmöt tarpeeksi korkealle...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26009
  • vastustan
Vs: 141 valtteri
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Tarkoittaa varmaan sitä että ennakot on myöhäisellä että saadaan pakolämmöt tarpeeksi korkealle...
minun käsitys asiasta on että tuon palamisen tulee tapahtua männässä olevassa palotilassa, ei käsittääkseni mihinkään muuhun tulisi pyrkiä. jos syöttöä aletaan lisäämään ollaan pian tilanteessa jossa polttoaine suihkuaa sylinterin seinämille ja palaa siellä "kylmemmissä" olosuhteissa huonosti mikä aiheuttaa nokeentumista mikä ei tee hyvää männänrenkaille eikä moottoriöljyille. en tiedä onko näissä uudemmisa cr-koneissa mahdollista vaikuttaa muuta kuin syötön määrään ja ajoitukseen.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: 141 valtteri
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Tarkoittaa varmaan sitä että ennakot on myöhäisellä että saadaan pakolämmöt tarpeeksi korkealle...
minun käsitys asiasta on että tuon palamisen tulee tapahtua männässä olevassa palotilassa, ei käsittääkseni mihinkään muuhun tulisi pyrkiä. jos syöttöä aletaan lisäämään ollaan pian tilanteessa jossa polttoaine suihkuaa sylinterin seinämille ja palaa siellä "kylmemmissä" olosuhteissa huonosti mikä aiheuttaa nokeentumista mikä ei tee hyvää männänrenkaille eikä moottoriöljyille. en tiedä onko näissä uudemmisa cr-koneissa mahdollista vaikuttaa muuta kuin syötön määrään ja ajoitukseen.
Kyllä ne cr koneissa sisulla käyttää sitä EGRrää eli pakokaasujen uudelleen kierrätystä pakotapahtumaan jonka vuoksi myös venttiilien säätö olisi hyvä suorittää ohjeiden mukaisesti. Samoin turbon vaihto saattaa "häiritä" sitä.. kyliltä kuullut että vastaava VAltra sisumoottori vs Massikan sisu dyna 6 samat viriohjelmat boxiin niin masserin tapista lähes 70 hepoa enemmän ulos ainoa ero on kuulemma turbo...? + loota ja vellit...   ::)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: 141 valtteri
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: 141 valtteri
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: 141 valtteri
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Itse portaaton laatikko on hyvä, mutta pilattu huonolla jäähdytyksellä.
Jostain sarjanumerosta eteenpäin laatikkomurheet lähes poistuneet, silloin on paranneltu juuri sitä
vaihteiston jäähdytystä.      Öljynkierrätyspumpun tyyppi myös vaihtunut samoin.

Sama ZF:n portaaton vaihteisto pelannut paljon paremmin Deutzeissa, mutta se ottikin portaattoman
voimansiirron ZF:ltä täydellisenä pakettina tehokkaammalla jäähdytyksellä.
Jonnikka teki ne alamittaiset lauhduttimet itse ja sai myös niistä paljon murheita  :'( :'( :'( :'(

Tosiaan moottorin virityksen aiheuttama lämpökuorma lisää vaihteiston lämpökuormaa vastaavasti.
Tai sitten lisää lauhdutinta nokalle.
Liika lämpö sen portaattoman tappaa.

Viimeksi muokattu: 13.07.10 - klo:23:56 kirjoittanut bobbari

Tuskahiki on köyhän sauna...

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: 141 valtteri
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Itse portaaton laatikko on hyvä, mutta pilattu huonolla jäähdytyksellä.
Jostain sarjanumerosta eteenpäin laatikkomurheet lähes poistuneet, silloin on paranneltu juuri sitä
vaihteiston jäähdytystä.      Öljynkierrätyspumpun tyyppi myös vaihtunut samoin.

Sama ZF:n portaaton vaihteisto pelannut paljon paremmin Deutzeissa, mutta se ottikin portaattoman
voimansiirron ZF:ltä täydellisenä pakettina tehokkaammalla jäähdytyksellä.
Jonnikka teki ne alamittaiset lauhduttimet itse ja sai myös niistä paljon murheita  :'( :'( :'( :'(

Tosiaan moottorin virityksen aiheuttama lämpökuorma lisää vaihteiston lämpökuormaa vastaavasti.
Tai sitten lisää lauhdutinta nokalle.
Liika lämpö sen portaattoman tappaa.

Miten niin jd: jäähdytys huono? Jossain vaiheessa -06 jäähdytysnesteen kierrätyspumppu vaihtui sähköisestä mekaaniseen, sähköisissä oli kai jonkin verran ongelmia. Että johtuuko tää jäähdyksen "huonous" tästä?
Ja tutuilla on viritettyjä automaatti deerejä ja lämmöt pysyy kurissa. Jos perässä on rankasti ylitäyttöä niin esim. maantieajossa lämmöt saattaa nousta, mutta kone menee vikatilaan jne.
Laatikkovikojen yleisin syy on painetiivisteen pettämin, paineet vuotaa väärään paikkaan. Eikös alkupään automaatteja ole jo avattu kotimaisin voimin?
Deutzin ttv onkin pirun hyvä vertailukohde, montako niitä on suomessa verrattuna automaatti deereihin?