Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - p.l

Laitetaas tähän tämmönen ajatus joka on pyörinyt mielessä jo tovin. Eli jos tekis karhottimen parista vanhasta ketjuharavasta. Tekis niille rungon johon voisi molemmin puolin kiinnittää haravan. Ongelma vain on siinä että toisen haravan tulisi kulkea takaperin alkuperäiseen ajosuuntaansa nähden. Jos tuon saisi toimimaan saisi sillä kolme karhetta yhteen ns keskelle karhottavasti. Noita ketjuharavoita kun saa nykyään puoli ilman niin voisi moista häkkyrää kokeilla.

Sama ajatus on pyörinyt päässä hetken aikaa.  Parilla rattaallahan tuo onnistuisi, mutta tuo kiilahihnakääntö voisi olla halvin ja helpoin kun voimaa ei hirveästi tarvita.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Cooleri
: 17.06.14 - klo:09:53
Johan on tehokkaita jäähdyttimiä ihmisillä vehkeissään kun lämpömittari näyttää alle 5 astetta ja räntälumiraevesisadetta pukkaa taivaalta.
Toissapäivänä tuli tuokin neitsyys menetettyä ja 420 kellahti oikealle kyljelleen.
Rehupihdillä kuivaheinäpaalia yritin metsästää ja painoin piikit päältä pystyssä olevaan paaliin, etuset vähän ilmaan ja moks, kyljellään oltiin.

Tuolla lailla on tullut useita satoja paaleja kuskattua eikä merkkiäkään kaatumisesta ei kesällä eikä talvella, mikä lie nyt tullut.

Selkä nitkahti ja melkoinen riski jättää kätensä turvakaaren ja maan väliin.
Kasvintuotanto / Vs: Itä-Suomen sateet
: 14.05.14 - klo:10:35
Tuossa piti olla laidun ja pottumaata:

https://www.dropbox.com/s/d5dpm7i8ylkap65/perunapelto.jpg
Hiace tuo japanialainen kidutuskammio  ;D

Tiiä noista Fordin dieseleistäkään, naapurin boxerista tuli kanki kurkkaamaan lohkosta läpi 150tkm rullattuna. Tämä 2.2 mosa on jonkinlainen psa/ford yhteiskehitelmä.

Mihinkään VAG konsernin automaattilaatikoihin en sekaantuisi ikinä, ne tuntuis olevan suht heikkoja esityksiä ikään katsomatta. T5 portterista ja Vitosta on muodostunt suht samanlainen kuva, pahimmillaan molempien kanssa on jatkuvaa remonttia, tai sitten voi olla yksilöitä joilla ajaa paljon huolettomia ja mukavia kilometrejä ?

Noin jos laittaa, niin jäljelle jääneen ainoastan ameriikan ihmeet.
Laske nyt kuitenkin vähintään tuo 400kg/motti jos vähääkään pinoat niitä kalikoita kärryyn.
Tuolla Nissanilla homma menee ihan terveisten kuskaamiseksi, muutama motti korkeintaan kerralla.


Kaikenmaailman kärryjä, trailereita ja hevoskoppeja kuskanneena olen kyllä sitä mieltä, että
tuollaisella kaksivetovehkeellä ei saa kuin vatsahaavan.  Tasaisella saattaa mennä eteenpäin hyvällä kelillä mutta taaksepäin homma on ihan toivotonta.  Ei paljoakaan kuuraa tai kuraa maassa tarvitse olla kun hinuria tarvitsee.

Jos vähääkään enemmän ajettavaa on, niin kunnon telikärry jonka kokonaispaino sen nippanappa alle 3500kg ja nelivetoveturi jolla saa tuon 3500kg vetää alennusvaihteistolla ja jonkinlaisilla lukoilla.  Tuollaisella pääsee jo sellaiseen paikkaan että tarvitsee melkoisen vetokoneen että saa pois.  Nimittäin kiinni jää ihan varmasti ja välillä tiukkaankin, kun pitää kuitenkin kokeilla josko tuo nyt kuitenkin menisi.

Raksvaattorin pakoputkesta sauhut letkulla ulos ja jäykkään muoviputkeen.
Tätä kun työntää rumpuun ja vähäsen nytkyttelee edestakaisin niin jo vain kohta roiskahtaa toisesta päästä.
jopas on ollu ukolka pipo kireellä.. (olettawn että totus on tuossa)

Tapauksesta sen enempää tietämättä, tuppaa noi Iltsikan jutu olemaan yleensä hieman yksipuoleisia. :-X

Oman havaintoni mukaan tytöt lähtevät liikenteen sekaan heikosti valmistuneina. Ratsastaja itse pelkää jo etukäteen mahdollista kohtaamistilannetta. Hevosta puolestaan ei ole totutettu/opetettu ajoneuvoihin. Lopputuloksena on poikittain pomppivia ratsukkoja, joita tekee mieli kiertää jo oman oikeusturvakin takia.

Ratsastajilla tuntuu olevan hyvin sisäistettynä, että heillä on mahdollisuus näyttää ratsukoille kehitettyjä käsimerkkejä muun liikenteen varoittamiseen. Sen sijaan he eivät ymmärrä, etteivät muut liikkujat tunne merkkejä, saati ole niitä millään muotoa velvollisia noudattamaan. Satulassa kuitenkin asennoidutaan siten, että maailma pyörii huvinpidossa olevan ratsukon ympärillä..

..Itse asiassa motoristeilla on vähän samoja taipumuksia: traktorinpyörissä ei saisi tulla savea tielle, koska se voi aiheuttaa yllättäviä tilanteita...

Kysymys kuuluukin, tuleeko tiellä elellä työtä tekevien vai vapaa-ajallaan huvittelevien ehdoilla??  :o

Nuo hevoset ja moottoripyörät on siinämielessä hankalia, että jos sattuu jotakin, niin sattuu aika usein pahasti.

Liikennevarmuus pitäisi olla elukoilla kunnossa, mutta vaikka kuinka olisi pystyynkuollut kopukka, niin ylläreitä saattaa aina tulla.

Samoin moottoripyörällä on aikamoinen yllätys kun eteen tupsahtaa saven täyttämä tienpätkä, ei paljoakaan pitoa löydy.  Muutaman kerran on ollut aika lähellä, vaikka kuinka tietää ja on varovainen. Varsinkin pimeässä ja märällä kelillä ei noita liiskaantuneita saviklimppejä näe lainkaan.

Olen muuten meinannut kuorma-autollakin sortua ojan puolelle tuollaisen peltoyllärin takia.
Ei noilla Good Yeareilla meinaa tällaisella kelillä päästä mihinkään.
Jos on vähän pitoa eteen tai taaksepäin, niin sivuttaissuuntaan ei mitään.

Kettingit pitäis varmaan hommata, edes jonkinlaiset.
-05 sarja on siitä kurja että suomi-ruotsi-Norja akseli ostaa kaikki tanskan-Saksan-hollannin ehjät yksilöt, tänään just juttelin puhelimessa hollannin kauppiaan kanssa, ja arveli kannan olevan enää muutamia satoja yksilöitä. 6000- ja 8000-sarjan hyviä koneita löytyy vielä vuosia tuolta suunnalta.

Eikös valtun kannattais alkaa uustuotantona tehdä vaikkapa 705 ja 805 valteemia?

Jos 405:sta tehtäis uutena, niin ostaisin heti.  Tai jos olisi joku fyysisesti saman kokoinen värkki.

  Mutta mitä tässä hommassa on järkeä :-\  http://www.youtube.com/watch?v=W0oWXq4UE4k&feature=endscreen

Pururadan/hiihtoladunpohjan tekokones?
Tuon firman vanhalla systeemillä olen hoitanut 4:n kasvihuoneen poltinhäiriö- ja lämpötilahälytykset:

http://www.telemic.net/index.php?option=com_content&view=article&id=28&Itemid=62&lang=fi
Niin vain hyytyi Man-kuormuri, vaikka on tankattu useampaan otteeseen tänä syksynä.
Viime viikolla viimeksi tankki täyteen Shellin kylmäasemalta.

Tankillinen vaaleaa puuroa, suodattimet ja putket ahdistuivat.
No nyt taas käy ja kukkuu.  Ei kuitenkaan mieltäylentävää turata kylmän löpön kanssa tuollaisessa pakkasessa.
Catista en tiedä, mutta omassa käytössä Lumia 800 on osoittautunut toimivaksi värkiksi.  Ipuhelimeen sai vaihtaa laseja tuon tuostakin, mutta tuohon nokialaiseen ei ole tarvinnut ensimmäistäkää vaikka on tippunut "muutaman" kerran.

Jos et tarvitse datayhteyksiä koko ajan, niin laita vekotin käyttämään hitaampaa yhteyttä.  3G/Evälin vaihtelu edestakaisin varsinkin ruuhkaisilla yhteysalueilla voi aiheuttaa katkokuulumista.
Sivuja: [1] 2 3 4