Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - p.l

Onko mitään tolkkua ryhtyä peruskunnostamaan vanhaa traktoria (n. 10 000h) ajettua, joka muuten ominaisuuksiensa puolesta olisi käyttötarkoitukseensa passeli?

Jos laittaisi jonkin verran työpanosta kerralla koneen läpikäyntiin ja tekisi seuraavat pikkuhommat:

- moottorin laakerointi
- uudet sylinteriputket ja männnät
- kannen tarkistus ja koneistus tarvittaessa
- turbo, syöttöpumppu ja suuttimet
- apulaitteiden läpikäynti
- vaihdelaatikon tarkistus (synkrorenkaat, laakereita)
- jarrut
- kytkin kilkkeineen
- etukuormaajan puslat ja tapit uusiksi
- öljyt ja suodattimet koko koneeseen

Mitä muuta olisi sellaista joka vaatisi katkaisuhoitoa tai muuta suurempaa huomiota?

Työn voisi pääosin tehdä itse.  Aikaahan tuohon vierähtäisi jonkin verran, mutta toisaalta kun vaihtoehtona on uusi tai pari tuhatta tuntia ajettu täysin kunnoltaan arvaamaton vaihtokone, niin saisiko sijoitetulle pääomalle ja työpanokselle minkäänlaista katetta?

Lisäyksenä se, että ei oikein huvittaisi maksaa korjaamonpajan ammattimiehille 80€/h + alv ruostuneiden ja katkenneiden pulttien
parsimisesta tai muusta toisarvoisesta hommasta.

Tekisi itse nuo paskahommat ja teettäisi ammattilaisella vain pakolliset.
Onko kokemuksia tuollaisesta saksalais/italialaisesta ristisiitoksesta?

Tyyppivikoja, heikkoja paikkoja tai muuta ihmeellistä?
Alkaa tuo vm 86 värkki olemaan vaihdon tarpeessa, mutta askaruttaa se, etä mitä tilalle.
Tarpeet olisivat:

sama fyysinen kokoluokka, tilat ahtaita, tehoa 80-90hv.
ryömintävaihteisto n. 200-300m/h
etukuormaaja+ selecto3
sähkönostolaite
hydraulinen kaltevuudensäätö
3 lohkoa
metsäänkin pitaisi uskaltaa mennä.

Mitäs raati suosittelisi?
Milläs saisi 405:n käyntiin kun vauhtipyörältä on hampaat kadonneet?
Etukuormaaja paalipihteineen maassa ja lumilinko perässä joten vetäminenkin on hankalaa. Tietysti lingon saa pois ja jollain hinattua syrjään mutta etukuormaaja on hankalampi.
Millainen peli on käyttää verrattuna esim. 320S:ään?

Hankinnassa olisi pienikokoinen kuormaaja hevosen- ja lampaanpaskan kärräykseen, kuivuketurpeen, rehupaalien (esikuivattu) yms. kuljetukseen ja kasvihuoneviljelyn tarpeisiin.
Vaihtoehtoja olisi Avantilta 320S tai 420, mitä muita saman kokoluokan vehkeitä ahtaisiin nurkkiin ja välillä ulkokurakkoon olisi ehdolla?
Millainen talkoo on vaihtaa 405 Valmetin etuakselille stefat, kun vuotaa peräöljyt pihalle?
Sivuja: [1]