Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Viestit - juhani

Tiedoksi,Seppo Kuisma tuo syksyn markkinoille uudet Joutsa mallit ,
Useampaa järjestelmää yhdistelemällä saadaan ainakin omistajaa tyyydyttävä kokonaisuus

Ehkä keskeisin tekninen idea on tarpeenmukainen ilmanvaihto. Koko talo on jaettu kymmeneen itsenäiseen ilmanvaihtoalueeseen. Esimerkiksi jokainen makuuhuone on oma alueensa. Tarpeenmukainen ilmanvaihto tarkoittaa, että iv-kone säätää ilmavirtaa sen mukaan, mitä mitta-anturit kertovat muun muassa lämpötilasta, kosteusprosentista ja hiilidioksidipitoisuudesta. Sisälämpötila vakioidaan ilmanvaihdolla.

Talon lämmitys on tarkoitus hoitaa puoli vuotta pelkällä aurinkolämmöllä, mitä varten katolle tulee viisi aurinkokeräintä. Päälämmitysjärjestelmänä on maalämpö, mutta sen lisäksi on vesikiertoinen tulisija, joka on valmistajan prototyyppi edistyksellisine paloilmanohjauksineen.

Talon sähköjärjestelmä perustuu KNX-väylään, mutta senkin toteutusta on mietitty tavallista tarkemmin. Paitsi että jokaista huonetta syötetään 5 x 1,5 millin kaapelilla, valaistuksen ohjaus tapahtuu Dali-järjestelmällä, jonka liitäntälaite pystyy ohjaamaan jopa 128 lamppua. Tällä tavalla sähkökeskuksesta on säästetty rutkasti tilaa. Valaistus toteutuu pelkästään led-valoin.
Tämmöinen tuli hommattua tytölle kesäautoksi, on tyytyväinen.

Sillä sun tytöllä on yks kynsi homeessa.
[/quot
Kommentoijan kannattaisi tarkastuttaa omat sahajauhot,ettei löydy hometta,kommetti on sen kaltainen.
Suomalainen laatu on valtion ja median trolli, vähän niinkuin saksalaisten autojen ruuvatut mittarit, joista kotimaiset autokauppiaat aina muistuttelee.  ::)

Kun ei kilpailukyky riitä (=kilpailukykyä ei ole), pitää keksiä hätävalhe ja toivoa että ihmiset sen nielee.

Onhan suomessa toki hyviäkin koneen valmistajia (Norcar, Avant, Isme, Stark ja kait Mp-liftkin noihin menee).

Niin mitenhän on kotimaisuus ,onhan ne kasattu suunilleen suomessa .Ainakin Avantin osat tulevat Oniarin tehtaalta.
Köntys-metsävaunun tekniset tiedot
Kantavuus 10 t
Rengaskoko 18.4 – 30, myös muita kokoja
Maavara 50 cm
Aisaohjauksen poikkeama keskilinjasta 90 cm
4 paria tolppia
Takavalot
Evi 570 hyd.esiohj.  14532 0 alv.Nostaa 4 metrin päästä 1000 kg.

Vähän päälle metri ulottuvuutta lisää olisi hakusessa. Nykyisessä on tuo 7 metriä ulottuvuutta.

http://oniar.eu/fi/kuormaimet/oniar-83/teknisettiedot/
Kyllä siihen S mersuun kun se on kerran  ollut ,niin itellä ainakin tuli semmoinen kuume kun välillä oli muita mersun malleja niin olo oli rauhaton, ennenkuin sai ässän takaisin.
Nyt on terve olo kun on S 400 itellä ja pojalla DI S 320 välimatkatutkalla ja muutenhan niissä on kaikki tarpeelliset herkut vakiona. Tyttö potee viellä sairautta kun välillä ajelee
ässillä kun hällä on viellä taksimallin mb.
Kenellä olis tietoa MB kunnollisista luku/kuittaus laitteista ,mistä saisi,kun ei kiinnosta tuonne hartikaiselle aikoja jonotella.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8