Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe S-Mersu vai Volvo S80  (Luettu 13548 kertaa)

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?
Grow the feed, not the weeds!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3377
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Olisin Volvon kannalla,Mersut laatuunsa nähden ylihintaisia ja edulliset taas paljon ajettuja,Tosin Volvoissakin mittareissa on kilometrejä tuossa iässä jo.Useammasta Volvosta on kokemusta ja luotettavaa laatuahan ne ovat.Mersuja ei ole ollut  koska en ole NIIN iso porvari että imago vaatisi sellaista.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
 S mersun kyytissä olen ollut, omistaja kertoi muutamista remonteista, kansi meni korjattavaksi alle 300tkm  sähköt toistuvasti korjattavana, muuten hyvä painava kosla, liki 2000 kg,

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kyllä siihen S mersuun kun se on kerran  ollut ,niin itellä ainakin tuli semmoinen kuume kun välillä oli muita mersun malleja niin olo oli rauhaton, ennenkuin sai ässän takaisin.
Nyt on terve olo kun on S 400 itellä ja pojalla DI S 320 välimatkatutkalla ja muutenhan niissä on kaikki tarpeelliset herkut vakiona. Tyttö potee viellä sairautta kun välillä ajelee
ässillä kun hällä on viellä taksimallin mb.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
HEHHEH! Mersuissa ei ole vakiovarusteena edes vilkkuakaan.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
HEHHEH! Mersuissa ei ole vakiovarusteena edes vilkkuakaan.
Jopa paremmillakin autoilla ajavilla on päässä vikaa.
pessimisti ei pety!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Jos on niin näyttämisen kipeä että pitää valita kahdesta ikivanhasta käytetystä paskasta, ennemmin kuin kehtaa ostaa uuden halppismerkin, niin molemmat toimivat siinä ihan hyvin.  8)
Nothing is Something Worth Doing

pöntiö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Paas ny jumalaut näyttää naapureil , että lujaa menee ja räväytä kunnolla hankkimalla uusi lantikka pihalle, öky maasturi, eeihän siihen mene kuin naftivuoden  ympäristötuet, ;D.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?

Ehkäpäs jo löysitkin kysymyksilläsi kyseisen ongelmakentän ratkaisun jo valmiiksi.

-SS-

Simon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kyllä piti pitkästä aikaa ruveta totuuksia paljastamaan S-mersu keskusteluista, koska niin monen lapsen suussa oli kirves! Tunnen tapauksen ja esimerkiksi vuodesta 1983 lähtien on ollut kyseisessä yrityksessä myös  kesäautona MB avourheiluautot jotka ovat uudistuneet ajantasalle.  Oli ihme kun vastaaja ei maininnut urheiluautosta, ai niin se olikin kysymys S-sarjan mersuista. Siksiköhän tyttö näyttää piristyvän avomersun puikoissa kesäisin!

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?

En ihan löytänyt mitä hain, mutta:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-20-ghia-hgv-2005-11992

"Karossen är helt och hålet av vanlig stålplåt. Herrgårdsvagnen får sämre betyg än kombikupén. Dörrar, baklucka och huv har tätande limningar men inte heltäckande. Baklucka och dörrar har invändig behandling."

Olikos 2005 farkut Valenciasta ja viistoperät Kölnistä?

Nykyään Fordit massataan Ruotsiin tuodessa:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-2012

"Ford specialbehandlar alla Focus som säljs i Sverige med vax inuti dörrar, huv och baklucka. Testbilen hade en del missar i denna behandling; huv och baklucka saknade skydd." (Ei koske Suomea.)

Viimeksi muokattu: 13.12.14 - klo:19:32 kirjoittanut jamako

Grow the feed, not the weeds!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?
Aikoinaan kun Suomessa tehtiin Calibraa se massattin paremmin, kuin Saksassa, en muista kilomäärää.
pessimisti ei pety!

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?
Aikoinaan kun Suomessa tehtiin Calibraa se massattin paremmin, kuin Saksassa, en muista kilomäärää.

Eli firmalla ei ole mitään laatustandardia, mitä pitää noudattaa? Jokainen tehdas ja alihankintayksikkö saa tehdä, mitä ja miten huvittaa? No, me laitettiin tähän Porsche Boxteriin toi  Eurosamaran moottori, kun niitä oli jäänyt tänne varastoon ylimääräisiä... :o

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Harmaatuontia harjoittavia ennen vanhaan vainottiin isoilla ilmoituksenluonteisilla uutisilla,
joissa paikalliset merkkimaahantuojat todistelivat, että Keski-Euroopasta tuoduissa
autoissa olisi muun muassa:

- huonompi akku
- heikompi käynnistysmoottori
- heikompi laturi
- heikommat polttoainelaitteet jäätymistä varten
- heikompi huohottimen jäätymisen esto
- pienempi lämmityslaitteen kenno
- puutteelliset huurteenpoiston ja lämmityksen varusteet

Sitten kun tuonti vaan jatkui ja ihmiset hankkivat
Premium-luokan ruosteettomia autoja murto-osalla
paikallisten piirimyyjien autonraatojen hinnoista, ja olivatpa
vielä tyytyväisiäkin, alkoivat merkkimyyjät vähin äänin
tuoda käytettyjä "euruupan autoja" itse. Ja pelottelut
loppuivat siihen.

-SS-