Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 28

Viestit - andypoge

Riippuu siitä mikä ohjain tai venttiilistö sulla on käytössä, mutta itselläni osimoilleen näin:
- Pumpulta täyttölaitteelle tuleva hana auki
- Täyttölaitteen alla oleva 3-asentohana: nuoli kohti täyttölaitetta
- Ohjaimelta (jos on) paineensäädön valinta manuaalipuolelle ja säätö pienelle
- Suutinventtiilit kiinni
- Pumppu käymään
- Paineet päälle ja paine 3-4 barin välille
- Torjunta-aineen annostelu, kanisterin huuhtelu, jne.
- Paineen säätö pienelle
- Paineet pois
- Täyttölaitteen molemmat hanat kiinni (täyttölaitteen alla olevan nuoli vasemmalle)

Isojen kanisterien kanssa tuo on ihan hyvä - ei tarvi säiliön päälle nostella. Pestessä täytyy vaan muistaa tuotakin huuhtasta, jos seuraava ruiskutettava kasvi on herkkä ajettavalle aineelle.
Kasvintuotanto / Vs: Luomu
: 03.06.20 - klo:14:30
Luomuviljojen  markkinatilanne taitaa olla nyt huono:

https://mobile.twitter.com/VYR_fi/status/1227203178766225408?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Eprofile%3AAYlhainen&ref_url=https%3A%2F%2Fkaytannonmaamies.fi%2F

Onkohan tuossa viljojen 1900-2500 kg/ha satoarviossa huomioitu latausvuodet vai pitääkö ne vielä laskea pois keskiarvosadosta?
Laakeri oli sökö, se on muuten 6306 2RS. Kiekot kuluneet jotain 15 mm. Ehkä ensi kaudeksi yhden puolen kiekonnavan alta otettava se simmilevy pois.
Ohje tosiaan olikin käyttöoppaassa. Ihan suoraviivainen homma. Paitsi umpiruostuneen lukitusrenkaan irrotus laakerin edestä.
Mites tuo vantaan purku ja kasaus: Toisen puolen pultti näyttää olevan vasenkierteinen. Onko hommassa muuta erikoista? Pitääkö kasattaessa shimmata tai säätää jotain? Vannaspulttiin lukite?
Kasvintuotanto / Vs: Kiertokoe
: 08.05.20 - klo:10:28
Koneen tärinä pellolla voi lisätä syöttömäärää verrattuna paikallaan seisten tehtyyn kiertokokeeseen. Itse joudun tekemään heinänsiemenlaatikon kylvökokeen niin, että laitan tavoitearvoksi jotain -25% suunnitellusta koska muuten menee peltoon tuon verran liikaa. Ehkä jyräpyörästö talviseisonnan jäljiltä jumputtaa tai jotain...
Kynsiliittimen tiivisteen alle saa ainakin jossakin malleissa laitettua vaikka ohuen metallisen tiivisterenkaan, jolloin tiivistys on piukempi, samalla tietty raskaampi käyttää. Muovaantuneita kynsiä voi säätää lyömällä kireämmäksi. Tiivisteille ei varmaan tekis pahaa pyyhkäistä niitä joskus puhtaaksi ja sipaista vaikka silikonirasvaa.
Miten tuo agropointin halpa nestepeittauslaite on pelannut?

Tuli hankittua nyt tuo agropointin rakennussarja. Ei voi moittia, haukkui kyllä edullisen hintansa jo ekana käyttövuonna. Oikeastaan ainoa hankaluus on pumpun imun ilmaus. Miten sen oikein tekis ettei sotkis itseään ja paikkoja peittausnesteellä? Koitin niin, että täytin ensin systeemin vedellä ja sitten koitin vaihtaa imuletkun kemikaalikanisteriin pitämällä letkua lytyssä, mutta kyllä otti ilmaa siinäkin. Toimisko jos laittaisi imuletkuun pumpun viereen T-haaran ylöspäin ja siihen täysi puristeltava vesipullo kiinni jolla saisi pumpattua ilmakuplat pois? Takaiskuhan siinä imuletkussa on valmiina.
Yksi mitä hiukan epäilen on tuo aisaohjauksen sylinteri. Jos mennään tietyn kallistuskulman yli, niin se ehkä antaa periksi ja päästää taiton kääntymään ulkokurviin.
Ensi talvikaudeksi mietinnässä jotain tuunausta metsäkärryn vakauttamiseksi, kaatumaherkkyys vaivaa. Renkaiden suolavesitäyttö on kaiketi se helpoin tapa, mutta tuli mieleen että eikö vanteen offsettia voisi lisä navan ja vanteen väliin lisättävällä välipalalla? Tietääkö kukaan onko tuommoisia valmiina tarvikeosina jossain vai täytyykö poltattaa levystä mittatilaustyönä?
Minkä merkkinen kärry vai merkitön? Paino , mitä joku tuolla mainitsikin voisi olla kova sana.

8-tonninen Jusmara isommalla keskipalkilla ja pitkällä kääntöaisalla. Kiikkerä malli siis, mutta iso maavara tarpeen.
Lienee useimmat kaatumiset olleet puolikkaalla kuormalla kiveä tai monttua ylitettäessä kun nosturin puomia ja kouraa ei enää saa painopisteen kannalta kovin alas laskettua. Viime talvena sitten taas oli inhottavin tapaus isoa laakeaa kiveä ylittäessä kun kärry luiskahti sivuttain ja ulompi pyörä tipahti kiven päältä monttuun.

Semmoinenkin käynyt joskus mielessä että kärryn runkoputkeen sisään laittaisi ulos vedettävän teleskooppipätkän, jonka varaan voisi puomin ja kouran laskea alemmas - sais painopisteen vielä vähän alemmas välisiirroissa.
Oikeassa olet. Mutta parannus se on pienikin parannus. Kuorma-auton vanteeseen on hiukan hankala mitään punttilimppujakaan kiinniteellä. Kärryn palkkirungon sisään jotain ratakiskon pätkää lisäpainoksi...
Ensi talvikaudeksi mietinnässä jotain tuunausta metsäkärryn vakauttamiseksi, kaatumaherkkyys vaivaa. Renkaiden suolavesitäyttö on kaiketi se helpoin tapa, mutta tuli mieleen että eikö vanteen offsettia voisi lisä navan ja vanteen väliin lisättävällä välipalalla? Tietääkö kukaan onko tuommoisia valmiina tarvikeosina jossain vai täytyykö poltattaa levystä mittatilaustyönä?
Kasvintuotanto / Vs: Alle 2 mm jyvät
: 13.04.20 - klo:09:31
Comian jatke on pitkulareikäinen kiinteä. Pituus jotain 50 cm luokkaa. Yläseula säädettävä nokkalamelli, alaseula säädettävä tavallinen nokkaseula. Ehkä voisi kokeilla tehdä alkuperäisen jatkeen tilalle pienireikäisempi versio.
Sivuja: [1] 2 3 ... 28