Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 37

Viestit - Valtramies

Kun mä oon ajatellu semmosta hinattavaa haraa, jonka sais viedä perässä pellolle (traktorimönkijä). Heinosen pajan nettisivuilta semmonen löyty, mutta näytti koko firma menneen konkurssiin. http://heinosenpaja.info/index.php?page=0&tid=110&cat=3
Olis ajatuksena paikkakylvää nurmia mönkijän päälle tulevalla viskalla. Onko kenelläkää käytössä mönkijän perään tulevaa haraa, jolla sais vähä rapsuteltua kulottuneita kohtia? Ps. Kuva olis kiva ;)
http://www.nettikone.com/valtra/n121/1274779 Vähä isomman luokan urakointia ollu tuolla 5cm3 lietevaunulla  8) TÄPTÄP 8)

http://www.youtube.com/watch?v=37Yp0gVzy48 Vipukirves haastattelu, Viitasaaren keksintöjen viikko 2010  ;D ;D ;D ;D

Tästä tuli nyt kyllä miinusta :D
Kukas niitä e-p:llä tekee, mullekki vois laittaa vaikka yyveenä tietoja.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/peralevy/1251192 Mikähän visio täs on ollu, kun on nuo vilan sovitteet tuolla takana? :D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 12.11.13 - klo:23:43
sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.

Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia  ???

Nimim. 7.4 rivipumppu  piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.

***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.

Siinä A-P:n M 135:s ei vissiin ollu ku kaks vaihdetta kunnos, että jos olis kunnos ollu, niin veikkaan, että ero olis ollu paljo isompi...
http://www.nettikone.com/valtra/t162e/1230974 Verollinen hinta 695000 € :D Kuka ehtii ostaan? ;D
Mä kyselin pari viikkoo sitte lehtipuhaltimen hintaa... Toises kaupas hinta 775 € ja toises sama kone 675 €, ei ollu vaikeeta tehdä päätöstä.
Oma H-30 maksoi -98 vuonna 17000 mk (oli olevinaan kallis silloin) ja nyt uudet ihan samanlaiset yli 5000 €  :o
Vikakoodi L302... Polttoaineen siirtopaine liian alhainen... Mikäs v***u sen tekee, kun sen sähkösen siirtopumpun ja samas jalas olevan suodatin "paketin" vaihdoin viime kesänä ja piti siihen vaivaan auttaa, mutta nyt taas tuli... Suodattimien vaihto ei auta. Huoltomieskään ei oikein tiedä, vaikka se kaikki muut on kyllä osannu sanoo jo puhelimes.

Kokeiles katsoo se banjoliitin ennen pumppua voip olla päässy jotaki sinne. Mulla oli talvella päässys hämyhäkki tankkin ja löyty sieltä. Eli banjo irti ja silmä käteen ja kurkistus, jos mitään ei näy niin paineilma tankkiin päin ja vot saattas jo pelittää. Näissä ei ole vissiin siivilää tankissa vaan se sihti on pumppua ennen siinä suodatin jalassa.
 Jos ei selvii ni ni valuta vesikuppi tyhjäksi toisesta ja pohjaroppu auki toisesta suodattimesta ja virrat päälle niin näet ainakin että mihin asti ainetta tulee. Kun ruuvaat roput kiinni kun rupee löpö valumaan. Joskus kun oli farmarin kylkeen pikkasen vanhaisäntä hipassu ja tankkas heti niin 5 kilometrin päästä rupes hyytymään niin suodattimet löi tukkoon. Kun näissä commonreileissä on hivenen tiukemmat suodatukset.

Kiitos vinkistä! Tankista pumpulle tulevasta banjoliittimestä löyty roska (luultavasti tankin muovihitsauksesta lähtenyttä "kuonaa"). Nyt taas toimii :)
Sivuja: [1] 2 3 ... 37