Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalous tarvikkeiden hinnat  (Luettu 8604 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Maatalous tarvikkeiden hinnat
Kuinkas hyvin kyselette muuten pien ostosten hintoja? Tuli eilen mieleen kun puheltiin naapurin kanssa salaojaputki rullan hinnasta. Molemmat oli ostanut samalla viikolla samaa putkea yhden rullan periaatteella mä otan sellaista. Sillä rullan hinta 90 € laskutettuna agrimarketista ja mulla käteisostona 135€ K-maataloudesta. Hinnanero siis samaa luokkaa kuin 8000 euron lannoitelaskun tarjousten ero >:(

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Kuinkas hyvin kyselette muuten pien ostosten hintoja? Tuli eilen mieleen kun puheltiin naapurin kanssa salaojaputki rullan hinnasta. Molemmat oli ostanut samalla viikolla samaa putkea yhden rullan periaatteella mä otan sellaista. Sillä rullan hinta 90 € laskutettuna agrimarketista ja mulla käteisostona 135€ K-maataloudesta. Hinnanero siis samaa luokkaa kuin 8000 euron lannoitelaskun tarjousten ero >:(
   Viime vuonna oli sama juttu Suomensalpietarin kanssa.    Molemmilla viimeinen hinta ja Agrissa oli
20 euroo tonni halvempaa...     Myöhemmin K:ssa kerrottiin että "lähdettiin sillä liikkeelle"...     Eli silmät kiinni
ja kerrotaan hinta.             Tuntuu ettei viljelijällä tänä päivänä ole paljoo kavereita.   :o
Tuskahiki on köyhän sauna...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Bobbis hei, viljelijän ystävä on MTK.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Bobbis hei, viljelijän ystävä on MTK.
   Ai Skännä on kattonu eilen kympin uutiset...   ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

mah

  • Vieras
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Jos pyytää 8000 eurolla lannoitetarjousta, ei kai siinä ole eroja laskussa? :-X

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
 Onko maataloustarvike yhdyssana? -On.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Mä kyselin pari viikkoo sitte lehtipuhaltimen hintaa... Toises kaupas hinta 775 € ja toises sama kone 675 €, ei ollu vaikeeta tehdä päätöstä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26114
  • vastustan
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
^puhallusta kerrakseen ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Missä rahamiesten kommentit: Näkeehänsen laskusta!!!
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

+250

  • Vieras
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Omamyyjän kans helppoo.Se pistää aina hinnan riittävän alas 8)
Kehen sitä voi luottaa jos ei omamyyjään ;D

Jätkä

  • Vieras
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
 Eniten Vi..tuttaa kylläkin nämä Suomi lisät hinnoissa. n. 330 % hinnan eroa vaikka valuharkoissa ei kyllä voi selittää 4% ALV:n erolla.
http://www.baumax.ee/rakennusmateriaalit/tiilet/valuharkko/oonesplokid-140mm.html

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65439
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
mutta kuinka paljon enemmän onkaan tehty sitä suomityötä noiten valuharkkojen kanssa tuolla hintaerolla....                        kyllä siinä nyt pitää muutama rosentti olla tukirahaa että joku edes kehtaa töitä tehä,    nää johtajien rahathan tiedetään mutta ......

antti-x

  • Vieras
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Ei valuharkot ihan 3 kertaa kalliimpia ole kuin nuo viron hinnat, about 2 kertaa kalliimpia sanoisin. Mikä on tietty paljon. Olettaen että nuo vastaavat lammin harkkoja laadultaan. Lammia olen latonut 30m pitkän, 3m kerroksen suoralle pohjalle oikomatta ollenkaan ja seinä on pysynyt passissa. Lujabetonin vähän halvemmilla kivillä jo 1,4m korkea seinä meinaa kaatua oikomatta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Alkuperäisenä ajatuksenani oli lähinnä se, että pitääkö/ kannattaako sitä nykyään alkaa kilpailuttamaan jo tollaset pikkuosoksetkin. Tähän asti ajatellut, että suurissa ostoksissa kilpailutus tärkeää. Mutta se suurin kusetus taitaakin tapahtua just noissa pikku tilpehööreissä. Niiden hintoja kun ei tosiaankaan tule käytyä kyselemässä eri liikkeistä. Ja loppuun .... itse olen ollut mielestäni "vannoutunut" K-maatalouden asiakas , mutta saattanee muuttua tulevaisuudessa. Tosin ainakin 10v putki katkes jo aiemmin , sillä lannat tuli tänä vuonna Yrman kautta.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Maatalous tarvikkeiden hinnat
Ite otan lähes kaiken navettaan tarvittavat jutut meijeriltä... Rakennusaikana tuli kyseltyä raudoista ym. tavarasta tarjoukset jonka perusteella haettiin tavarat mistä milloinkin. Yksittäisiä pieniä tavaroita ei tuu kyseltyä. Haen sieltä mistä varmasti löytyy ettei mene aika hakemiseen. Aina on tietenkin mahdollista yrittää tinkiä ;) Harmi kun netissä on heikommin maataloustarvikkeiden hintoja helposti saatavilla... Pitää aina kirjautua sinne sun tänne palveluun että pystyy vertailla.

Muuten nykyään hommaan melkein kaiken netin kautta tai sitten käytän paikallisia palveluja. Ei jaksa kiinnostaa ajella lähimpään kaupunkiin hakemaan jotain tavaraa vaikka matkaa ei olekaan kuin 50 km.