Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nurmen paikkauskylvö mönkijällä  (Luettu 1930 kertaa)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Olis ajatuksena paikkakylvää nurmia mönkijän päälle tulevalla viskalla. Onko kenelläkää käytössä mönkijän perään tulevaa haraa, jolla sais vähä rapsuteltua kulottuneita kohtia? Ps. Kuva olis kiva ;)

bauer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: Nurmen paikkauskylvö mönkijällä
Se hara on ainakin timoteilla välttämätön.

En huomannut mitään eroa kasvustoissa kun kylvin pelkästään pintaan ilman harausta. Raiheinä sensijaan onnistui ihan kohtuullisesti.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Nurmen paikkauskylvö mönkijällä
Samaa olen pohtinut. Kuinkahan leveää verkkoäestä mönkijä mahtaisi vetää?
Mystinen kesälaatumies

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Nurmen paikkauskylvö mönkijällä
Kun mä oon ajatellu semmosta hinattavaa haraa, jonka sais viedä perässä pellolle (traktorimönkijä). Heinosen pajan nettisivuilta semmonen löyty, mutta näytti koko firma menneen konkurssiin. http://heinosenpaja.info/index.php?page=0&tid=110&cat=3

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Nurmen paikkauskylvö mönkijällä
olen paikannut nurmia kohta 15 vuotta 10-50 ha/vuosi ja aluksi kylvin vantaiden kautta mutta vaihdoin pintalevitykseen työn nopeuden takia (3 vuoden testi) mutta ensi keväänä palaan takaisin kevät kylvöön vantaiden kautta tavoitteena 0.5-1 cm syvyys toissa vuonna kylvin pintaan 1200 kg siementä ja en löytänyt yhtään kasvuun lähtenyttä siementä olosuhteet olivat huonot heti kylvön jäkeen tuli kuivuus ja pinnassa olevat siemenet itivät ilmeisesti yö kasteen avulla mutta kun olivat pinnassa niin käytännössä kuolivat päivällä kuivuuteen.