sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia
Nimim. 7.4 rivipumppu piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.
***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.
pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------
mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.