Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T170  (Luettu 23775 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T170
Kestää sitä virittää ihan vapaasti ;D
http://www.youtube.com/watch?v=4keCkaCdYzY

rivipumppu tuollakin. taitaa käyttöteho olla n.400hv

Viimeksi muokattu: 12.11.13 - klo:20:45 kirjoittanut retku

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T170
sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.

Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia  ???

Nimim. 7.4 rivipumppu  piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.

***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.

rainmaker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: T170
Niistä käsihommista..

HT2 (8950)  sopii hyvin käteen. Uusi on advance ja voin elää sen kanssa. Advancesta on 3700 tunnin kokemus ja se on mielestäni huonompi kuin HT2. HT2:ta on kokemusta paljon enemmän.
 
Vaihdekeppi on ergonomisesti huonommassa paikassa, eli liian takana.  HT2:n oikeasta etutolpasta näkee nopealla vilkaisulla missä mennään. Advancen kyynärnojanäyttö on huono, jos aurinko paistaa takaa.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: T170
arttu tai mikko eli ltr-racing.

hx40 super ahdin,keskipakosarja ja versun jäähdyttimen siivikko. nokka pois ja hiotuta pakokaasun kierätys nystyrät pois. noin siitä tulee ihan ok. tapille joku 210-240hv on ihan hyvä. syylärin ja vesipumpun joudut laittamaan. jos aikasemmin ollu suht järee ohjelma vakio ahtimella niin kannentiiviste helposti vaihtokunnossa. myös kansia menee ja venttiilit painuu kanteen, se cr on niin pirun täynnä venttiileitä vrt vanha kansi.
-----------

sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Tai ostaa suoraan kusikoneen nokka-akselin niin ei tartte hioskella.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: T170


***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.

No kyllä se 8550 sitten varmaan sen palttiarallaa 220-230 hepoa tumpista kestää, jos nostaa linjapaineet, parantaa jäähdytystä ja vetelee muokkaria pellolla 10 kph+ nopeuksilla  ??? Jos T-sarjan pikavaihteen kuoret/malja sopii, niin vielä paree. 8950:n varaosanumerolla taas taitaa saada vahvemman vetolevyn.

Ison Versun laatikko on ilmeisesti älyttömän vahva, mut ei noista oo aihioiksi pitkään aikaan. Eikä oo tietoa, et saisko Versun eteen rivipumpullisen koneen, joka ei keskustele laatikon kanssa.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: T170
sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.

Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia  ???

Nimim. 7.4 rivipumppu  piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.

***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.

Siinä A-P:n M 135:s ei vissiin ollu ku kaks vaihdetta kunnos, että jos olis kunnos ollu, niin veikkaan, että ero olis ollu paljo isompi...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: T170
arttu tai mikko eli ltr-racing.

hx40 super ahdin,keskipakosarja ja versun jäähdyttimen siivikko. nokka pois ja hiotuta pakokaasun kierätys nystyrät pois. noin siitä tulee ihan ok. tapille joku 210-240hv on ihan hyvä. syylärin ja vesipumpun joudut laittamaan. jos aikasemmin ollu suht järee ohjelma vakio ahtimella niin kannentiiviste helposti vaihtokunnossa. myös kansia menee ja venttiilit painuu kanteen, se cr on niin pirun täynnä venttiileitä vrt vanha kansi.
-----------

sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Tai ostaa suoraan kusikoneen nokka-akselin niin ei tartte hioskella.
Niin kumpi mahtaa olla nykyään halvempaa  ;D  Eikös se nokka-akselin hinta hiukan pompannut...

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: T170
 Suunnanvaihtajan pakka noista on vetohommissa yleensä ensimmäisenä periksi antanut, ajovoimanoton rattaat ovat toinen mutta ei ihan kevyellä käytöllä saa niitä menemään.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: T170
toistuatoistua mutta...

son tua suunnanvaihtajan periksi antaminen vähä sama homma ku yks tuttu huoltomies kehu että yhteen koneeseen tehtiin ulosoton pakkaremppa 3 kertaa 3 viikon sisällä, lopuksi oli jo aukootu muualtakin ja varmistettu että kaikki on niikun pitää kun epäälivät jo omaa ammattiataituansakki (mitä ny 40v remppaa teheny) ja kehu notta kyllä söi jo miestä kun takuuseen aukoovat.. noh samas vaihtu koneeseen kuski ja kones rupes kestähän ja siiton ny pari vuotta ja kones aina vain samas hommas ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: T170
Meen talossa niitä on kullä mennyt monelta eri kuskilta, ja ero hommissakin... ei vaan kestä kovia tehoja ja jatkuvaa vetoa. Pääsääntöisesti kestää sen 7000h mutta jos kippailtu vain kytkin pohjassa ja suunta valittuna niin on valmis jo 4000h kohdalla, näet kuluu jos kierrätät suuntavalittuna kytkin pohjassa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: T170
jaa että mikäs muu siä kuluu ku laakerit ??? jos pakka kuluu paikallansa niin on johonaki muaalla vikaa.. tuos just yks soitti eilen ja kehu olevan 16th mittaris, ny tarttis hydrpumppu vaihtaa ;D kyllä kuule son kuskista PALIO kii.. toisen 8450 on 18th ja alkuperäset pakat kaikki! sinänsä ihme kun on ollu nevalla ikänsä ja vedetty palaaki ja jyrsitty että olis orottanu sitä remonttiaki... yks t160 aukastiin aiva vain varooksi pakoosta 9th kohdalla (samalla kun  vaihdettiin kertojan siirtohaarukka ja synkro jonka sai yks kuski hajalle aiva vain ajotyylillä kahares kuukaures) aika raskaas vedos ollu ikänsä, niin levyystä ei erottanu juurikaan eroa uusiin..

no ehkä mun tutuus on vain sitte sevverra köyhempää väkiä ettei ne malta ajaa niin ronskisti ;D
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: T170
 Olen ennenkin kysynyt, mutta en ole saanut oikein tyydyttävää vastausta, eli mikä on T-sarja?  Silloin tällöin keskustellaan jostain TXXX:stä. Onko se joku juoma, kone vai mikä se on?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T170
periaatteessa hevosvoimat ei rasita sitä suunnanvaihtajan pakkaa liikaa. luistatus,liian isolla vaihteellä liikkeellelähtö, väärä säätö ja väärä ajotapa sen rikkoo. vedossa pakka pitää kyllä, pikavaihteen pakka luistaa ennemmin.

ajon rattaistakin olen hiukka eri mieltä. toki semmonen varuste että aivan vatrmana saa koko voimansiirtolinjan tuhottua. ajovoiman akselin kiertyminen tai laatikon puolen hajoaminen ehkä yleisimmät syyt. nämä tosin saa menemään solmuun pienilläkin tehoilla ryömintä alueella...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: T170
Olen ennenkin kysynyt, mutta en ole saanut oikein tyydyttävää vastausta, eli mikä on T-sarja?  Silloin tällöin keskustellaan jostain TXXX:stä. Onko se joku juoma, kone vai mikä se on?

http://valtra.fi/products/tractors/66.asp

Tuosta kun selvinpäin alkaa kahlaamaan niin voi saada jonkun kuvan asiasta. :)
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: T170
periaatteessa hevosvoimat ei rasita sitä suunnanvaihtajan pakkaa liikaa. luistatus,liian isolla vaihteellä liikkeellelähtö, väärä säätö ja väärä ajotapa sen rikkoo. vedossa pakka pitää kyllä, pikavaihteen pakka luistaa ennemmin.

ajon rattaistakin olen hiukka eri mieltä. toki semmonen varuste että aivan vatrmana saa koko voimansiirtolinjan tuhottua. ajovoiman akselin kiertyminen tai laatikon puolen hajoaminen ehkä yleisimmät syyt. nämä tosin saa menemään solmuun pienilläkin tehoilla ryömintä alueella...

Niin no järjen käyttö on tietysti sallittua. maatalouslaatikolla ei avoa saisi käyttää M2 pienemmällä eikä 50 laatikkoa M1 pikavaihde 2, ryöminnän kun päälle laitat niin yleensä heti paukahtaa...