Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Niittokoneista  (Luettu 11263 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7829
  • karkki vai keppana?
Vs: Niittokoneista
Lainaus
Caben piennarmurskainkin löytyy mut nykyään tulee vedettyä tol niittokoneel pientareetkin.
Ymmärrän, sitä se ei oikein tahdo kestää. ;D
Käytetty niittokonekin saattaa olla ihan pommi ::)
pessimisti ei pety!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3559
Vs: Niittokoneista
https://www.maskinisten.net/userpix/22199_3R1QG9NHSGG0C1690305961.jpg

On en jotka ajaa ely teitä pikku hijaa myös etu taka koneta kanss, tää kone jotain yli 15v ollu ettakakoneelisena, edessä 2,1m takan 1,3m, aia maksimi molemat pystyy ajaa, nii reilusti yli 3m kerralla. Täs koneessa jus se kannatus/painosiirto. Uskomaton kone, 65hv, ja kyll elokuussa ensimästä kertaa niitossa se kulkee kyllä 5kmh, kovempaa kaupungin niityillä ei haluu ajaa, y terät sakkelissa ja avaria taaksepäin  ne on, nätti leikkujälki eikä nosta pölyy niin pahasti kuivina kesinä.

Saksats ostin silloin niittokoneen alta "tarmon" hintoja käytetyn ja ihan siisti eikä pahast kolautettu kiviin sielläpäin,

https://www.agriaffaires.fi/kaytetty/1/niittokone.html
Tos hieman laajemin mitä euroopasta sais. hassua noi kategoriat, huonosti käännökset niin on murkainta, silppurit lautas jne

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75764
Vs: Niittokoneista
kyl miä oon nyt niiiiin kateellinen.. tuollasen miäkin huolisin...  mut ovat nyt hinnankiroissa ja vähissä...   mut kait johonkin pitää sijoittaa kun alkaa nuita peltoja ajettavaks olla ihan reilusti..

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3559
Vs: Niittokoneista
Häh?? Mä kattelin vähän mikä noi, ja seillä on nelimetrisii nostolaite koneita liki viidellä tonnilla. >Pikkasen enemän tarjottavaa kuin suomessa keskuslikkeitten ylihintaiset. Ite just tos viikolla vesitsteessa 3ha siirtoineen 2ha 2,8m koneella niitin enemäm kun 5 kpl maakiviä kierretävänä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11818
Vs: Niittokoneista
Toiskohan noi puolan poijat tullessansa niitokoneen puolasta, kun sitten täältä niitä vie yhdistelmällisen  ::)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7829
  • karkki vai keppana?
Vs: Niittokoneista
Toiskohan noi puolan poijat tullessansa niitokoneen puolasta, kun sitten täältä niitä vie yhdistelmällisen  ::)
6076€ 2,80m uusi Tosiarka.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75764
Vs: Niittokoneista
onks tuo alvillinen?   ja kukas myy varaosat?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11818
Vs: Niittokoneista
Niin en itte ole ostamassa toivottavasti niittokonetta. 2m Kuhuni pyörtänöjen niittoon. Tosin eihän tuolla kovin kauas ylety.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7829
  • karkki vai keppana?
Vs: Niittokoneista
onks tuo alvillinen?   ja kukas myy varaosat?
Eu yhteisökauppa ei makseta ALV.  Se on sen ajan murhe. Eurooppa on osia täynnä, eikä kesannon kaato ole niin päivän päälle.
pessimisti ei pety!

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3231
Vs: Niittokoneista
Kellfrikin poistanut niittokoneet valikoimastaan. Nykyään vain murskamia tarjolla.

Taitaa ne edullisemman pään niittokoneet mitä Suomessa on myynnissä olla "sopivasti" loppuun... siis sisäänajettuja.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5421
Vs: Niittokoneista
Itsellä Estren lieriöniittokone. Kun tekee karhoa, ei mielestäni käy kesantoniittoihin. Mutta tuo karhotusominaisuus tekee siitä ihanteellisen pyörtänöiden niittoon: tavaraa ei mene ojaan eikä myöskään roiski pellon puolelle. Ja vauhdista tinkimällä 3-4 cm puuvartinenkin katkeaa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7829
  • karkki vai keppana?
Vs: Niittokoneista
Itsellä Estren lieriöniittokone. Kun tekee karhoa, ei mielestäni käy kesantoniittoihin. Mutta tuo karhotusominaisuus tekee siitä ihanteellisen pyörtänöiden niittoon: tavaraa ei mene ojaan eikä myöskään roiski pellon puolelle. Ja vauhdista tinkimällä 3-4 cm puuvartinenkin katkeaa.
Terälapun saa huonolla tuurilla menemään takarenkaaseen, siksi välttäisin lieriötä.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75764
Vs: Niittokoneista
eikös ihan tavonkin kiertävän lappu saata mennä renkaaseen?     toosi huonoa tuuria..

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22165
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Niittokoneista
Minulle toi paikallinen Suomessa asuva ulkomaalainen puolalaisen lieriö-Wiraxin, jotain 60% suomalaisten kauppiaiden hinnasta, on Forttiin hiukan raskas ja painava, mutta ei ole ollut vikaa. Kömpelyyden takia olen viime aikoina käyttänyt enimmäkseen Kellfrin y-terämurskainta, sillä on ajettu paljon, sekä sänkiä silputtu että kesantoja kammattu. Pitäisi ehkä kääntää terät.

-SS-