Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan... Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.
Komppaan. Eihän tuo nykyinen nyt enää mikään 05-sarjan kengurumalli olekaan, en minä noilla ole mitään ongelmaa kokenut, ei mekaanisella eikä sähköiselläkään.
Makuasioita nämäkin. Itse pidän tuosta sähköisestä versioista, on kevyt ja lyhyt liikerata, pitkää päivää tehdessä osaa arvostaa tuota. Äkkiä kokeillen tietysti lyhyet liikeradat kaikissa hallintalaitteissa aina tuntuvat hätäisiltä, mutta totuttuaan niitä ei pois antaisi. Samoin kävi ek-hallinnan kanssa, itse asias tuokin sähkötikku tuntuu nyt jo turhan pitkäliikkeiseltä, ja niinpä vain kaikissa ammattikoneissakin siirrytään minivipuihin ym. pienen liikkeen hallintalaitteisiin.
Sen sijaan aikaisemman 5130 maksumin takareunasta saranoituun kyllä meni hermot. Jalkaa joutui täyden kaasun asennossa ojentamaan nilkasta aivan luonnottomaan asentoon, ja se prkl läpystän alle kertyi koko ajan roinaa, ja talvella se jäätyi joka välissä. Lopulta sorvasin sieltä lapun alta matosta kunnolla pois ettei päässyt takertelemaan, ja ruuvasin siihen päälle korotuksen jottei jalkaa tarvinnut enää ojentaa turhaan.