Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormain N- sarjaan  (Luettu 29046 kertaa)

Ram

  • Vieras
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Onkos jossakin kuormaajassa N-vallun sovitteet takasiltaan asti, kuikessa ainakin näytti loppuvan kytkinkoppaan ;)

Olipas häjysti käyny!

Olisko tosiaankin niin ettei olisi enää sovitteet takasiltaan asti, sitte kyllä pitää harkita jättääkö kuormaimen laittamatta ja kuormailee edelleen vain toisella koneella.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Onkos jossakin kuormaajassa N-vallun sovitteet takasiltaan asti, kuikessa ainakin näytti loppuvan kytkinkoppaan ;)

Olipas häjysti käyny!

Olisko tosiaankin niin ettei olisi enää sovitteet takasiltaan asti, sitte kyllä pitää harkita jättääkö kuormaimen laittamatta ja kuormailee edelleen vain toisella koneella.
Kyllä, näin on Valteemilla päässy käymään. Kovasti vakuuttelivat että kestää, mutta hiukan epäilyttää. Mutta jos sitä kuormainta vielä meinaat, niin tutustuppas Trimaan.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Etukuormain N- sarjaan
naapurin vallu meni kytkinkotelosta poikki kuormaajan kans..

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Muuta valittamista ei ole mutta akku jää vm2004 koneisa piiloon ismessä ja on sitte ärsyttävä vaihtaa ilman etukuormaajan poistoa.

No akkua ei onneksi kovin usein tartte vaihtaa?
Kuinkas aisojen korkeus, kattelin Ismen ja MP-Liftin sivuilta kuvia ja ainakin 180b kuormain Ismellä näytti olevan aika korkeella, Lifti näytti olevan matalemmalla?

Kuikassa todellakin häiritsee nuo vakaimet, esittelykoneella kun muutaman päivän ajelin niin tuntui  kuin tunnelista katselisi eteenpäin.

"Korkeus" ei haittaa, kun aisasto on riittävän leveä. Ainakin Isme nostaa mitä luvataan ja ylikin.

Ismen sovitteet on takasiltaan asti ainakin Ferguissa, Ännästä en tiä...
tethering holes to their concave windings

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Saakos niitä pitkiä sovitteita juuri mihinkään uusiin traktoreihin (kuikassa tai rimassa) ???

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Muuta valittamista ei ole mutta akku jää vm2004 koneisa piiloon ismessä ja on sitte ärsyttävä vaihtaa ilman etukuormaajan poistoa.

Auttaakos se aisojenkaan poisto, eikös sovitteet haittaa pahiten akun vaihtoa ???

maahenki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Isme ihan toimiva laite.Kauhan hydraylinen pikalukitus hyvä ,sähköinen vaihtoventtiili toiminut takeltelematta. Lisähydrauliikka samassa vivussa,painat vain nappiaja voit käyttää esim. rehuleikkuria tai vaihtoehto irrotat kauhan samalla vivullapainamatta nappia. Niveltapit vois olla paremmin lukittu ,on kerran lähtenyt liikkumaan lukituksen pettäissä.Hintaansa nähdenedullinen ja asennus kuuluu kauppaan.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Loppuuko muissa merkeissä nuo kuikan sovitteet kytkinkoppaan? Tainnu tulla insinööreillä paha moka, jos näin on.

Valmet455

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?

***Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, mikä tuossa qiucken suojapellissä häiritsee?

Ainaskin mun mielestä ne aisat peittää näkyvyyttä ihan turhaan, juuri sen suojapellin takia. Ei voi ymmärättä miksi niistä pitää tehdä sellaiset jöötit, kun sirommillakin pärjää.


JOS nillä vähääkää tehään sitä mitä Quikella olis tarkotus tehä niin ei kestä mitkää sirommat.Jos on sirommat jokku pikku putket niin sitte saumat nauraa vuoren päästä ilosesti.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Samassa huoltohallissa vertailin ek-sovitteita, kaikissa N tai T Valtroissa kaikkenmerkkisten uudempien kuormainten sovite loppuu vaihteiston etureunaan, vain A sovite entisellään. Isme Trima ja Kuikka oli paikalla.

Uudet kuikan vakaimet on lujemmat kuin entiset putket, enää ei pää voi irrota edes väärällä kuormaimen käytöllä.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Loppuuko muissa merkeissä nuo kuikan sovitteet kytkinkoppaan? Tainnu tulla insinööreillä paha moka, jos näin on.
Ainaskin Maxxumissa loppuu sovitteet kytkinkoppaan, mutta siinäpä onkin valurunko. Kaverin Hollantilaisessa menee ihan taka-akselille saakka. Niin, ja omassa cx Kormikissa myös taka-akselille saakka.

Negatiivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):

Plussaa:

-Pirtsakka peli
-50km/h
-hydrauliikka hyvä, tuotto asiallinen, hallinta joystickilla ok, varmasti paranee kun tutustuu paremmin
-asiallinen valovarustus
-asiallinen melutaso
-käteen käyvä miinuksissa lueteltavia asioita lukuunottamatta
-asiallinen näkyvyys eteen, viimeinkin.

Miinusta:

-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.


yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):
Miinusta:
-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.



yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.

Eikös tuon kotimaisen suurimpana etuna aina oo mainostettu tuota kotimaisuutta, jotta on tehdas lähellä käyttäjiä, ja näin käyttäjiltä saatava palaute auttaa tuotekehitykses?

Kuitenkaan noissa miinuksella merkityys asioos ei oo tapahtunu kehitystä tai kehitys on ollu väärään suuntaan. Eikö käyttäjiä sitten kuunnella vai eikö palaute hetkauta insinöörejä?
Vai onko Valtran ajatusmalli se, että kyllä ne isännät ostaa, ku se on sentään kotimainen? Kotimaista ei saisi arvostella?

Siis kyllähän Valtroissa on tapahtunu kehitystä, mutta...
tethering holes to their concave windings

RockBull

  • Vieras
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Ei sitä tarvitse kehittää kun kauppa käy muutenkin. Markkinatalouden lakeja nääs,tehdään voittoa.
Onko muuten jonkun käteen osunut oikein ne sivusuunnassa viputettavat hydrauliikkakepukat? Mulle ei oikein tunnu passaavan, kuulema urakoitsijat halunneet sellaiset?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):

Plussaa:

-Pirtsakka peli
-50km/h
-hydrauliikka hyvä, tuotto asiallinen, hallinta joystickilla ok, varmasti paranee kun tutustuu paremmin
-asiallinen valovarustus
-asiallinen melutaso
-käteen käyvä miinuksissa lueteltavia asioita lukuunottamatta
-asiallinen näkyvyys eteen, viimeinkin.

Miinusta:

-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.


yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.
   Eikös tuo ole nyt vähä niin että hyvä moottorisaha mutta ketju pyörii väärään suuntaan.Tärkeimmät ominaisuudet pilalla.Siksi MF :-*
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"