Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):
Plussaa:
-Pirtsakka peli
-50km/h
-hydrauliikka hyvä, tuotto asiallinen, hallinta joystickilla ok, varmasti paranee kun tutustuu paremmin
-asiallinen valovarustus
-asiallinen melutaso
-käteen käyvä miinuksissa lueteltavia asioita lukuunottamatta
-asiallinen näkyvyys eteen, viimeinkin.
Miinusta:
-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin.
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia
-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.
yhteenveto:
Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.