Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ram - 12.12.07 - klo:17:20

Otsikko: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Ram - 12.12.07 - klo:17:20
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: apemies - 12.12.07 - klo:17:25
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?

***Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, mikä tuossa qiucken suojapellissä häiritsee?
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Unto - 12.12.07 - klo:17:37
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?

***Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, mikä tuossa qiucken suojapellissä häiritsee?

Eikös se "suajapelli" oo se taaemman vakaamen tanko.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Hempo23 - 12.12.07 - klo:18:01
Jos se suojapelti häiritsee, mutta muuten kuikka kelpais, ota triman kuormain. Sama ek ilman suojapeltejä
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: supersammakko - 12.12.07 - klo:18:24
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?

***Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, mikä tuossa qiucken suojapellissä häiritsee?

Ainaskin mun mielestä ne aisat peittää näkyvyyttä ihan turhaan, juuri sen suojapellin takia. Ei voi ymmärättä miksi niistä pitää tehdä sellaiset jöötit, kun sirommillakin pärjää.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Peurajussi - 12.12.07 - klo:18:39
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?

***Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, mikä tuossa qiucken suojapellissä häiritsee?

Ainaskin mun mielestä ne aisat peittää näkyvyyttä ihan turhaan, juuri sen suojapellin takia. Ei voi ymmärättä miksi niistä pitää tehdä sellaiset jöötit, kun sirommillakin pärjää.

Eikös Quickelta saa sitten vielä sitä vanhempaa mallia? Onhan se ykköskuormain muuten.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: erik - 12.12.07 - klo:18:48
no ne suojapellit näkyvyyttä haittaa itsellä 45 ja 75 quicke ja hyvin oon kuormata nähny
suosittelen kyllä
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: supersammakko - 12.12.07 - klo:18:56
no ne suojapellit näkyvyyttä haittaa itsellä 45 ja 75 quicke ja hyvin oon kuormata nähny
suosittelen kyllä

Kyllähän sitä eteensä näkee, mutta etuviistoon aisojen yli ne kaventaa näkökenttää...
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: lehtis - 12.12.07 - klo:19:37
Voihan ton kuormaajan ostaa ilman vakaajiakin!
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mlahti - 12.12.07 - klo:21:56
miten ois james? isme ja mp-lift ainakin näyttävät heppoisilta.. trima itse suosittelisin..
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Jokeri - 12.12.07 - klo:21:59
miten ois james? isme ja mp-lift ainakin näyttävät heppoisilta.. trima itse suosittelisin..
Jamesta ei enään tehdä... http://www.dinomachine.fi/default.asp?id=908856A7-134B4550BC59-341EE48E171C
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mlahti - 12.12.07 - klo:22:02
miten ois james? isme ja mp-lift ainakin näyttävät heppoisilta.. trima itse suosittelisin..
Jamesta ei enään tehdä... http://www.dinomachine.fi/default.asp?id=908856A7-134B4550BC59-341EE48E171C

no niinpäs onki päässy käymään..
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Valmet455 - 12.12.07 - klo:22:25
Muuta valittamista ei ole mutta akku jää vm2004 koneisa piiloon ismessä ja on sitte ärsyttävä vaihtaa ilman etukuormaajan poistoa.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Ram - 12.12.07 - klo:22:45
Muuta valittamista ei ole mutta akku jää vm2004 koneisa piiloon ismessä ja on sitte ärsyttävä vaihtaa ilman etukuormaajan poistoa.

No akkua ei onneksi kovin usein tartte vaihtaa?
Kuinkas aisojen korkeus, kattelin Ismen ja MP-Liftin sivuilta kuvia ja ainakin 180b kuormain Ismellä näytti olevan aika korkeella, Lifti näytti olevan matalemmalla?

Kuikassa todellakin häiritsee nuo vakaimet, esittelykoneella kun muutaman päivän ajelin niin tuntui  kuin tunnelista katselisi eteenpäin.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: nixu - 12.12.07 - klo:22:52
Onkos jossakin kuormaajassa N-vallun sovitteet takasiltaan asti, kuikessa ainakin näytti loppuvan kytkinkoppaan ;)

http://kuvablogi.com/nayta/807843/
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Ram - 12.12.07 - klo:22:58
Onkos jossakin kuormaajassa N-vallun sovitteet takasiltaan asti, kuikessa ainakin näytti loppuvan kytkinkoppaan ;)

Olipas häjysti käyny!

Olisko tosiaankin niin ettei olisi enää sovitteet takasiltaan asti, sitte kyllä pitää harkita jättääkö kuormaimen laittamatta ja kuormailee edelleen vain toisella koneella.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Puraat - 13.12.07 - klo:07:34
Onkos jossakin kuormaajassa N-vallun sovitteet takasiltaan asti, kuikessa ainakin näytti loppuvan kytkinkoppaan ;)

Olipas häjysti käyny!

Olisko tosiaankin niin ettei olisi enää sovitteet takasiltaan asti, sitte kyllä pitää harkita jättääkö kuormaimen laittamatta ja kuormailee edelleen vain toisella koneella.
Kyllä, näin on Valteemilla päässy käymään. Kovasti vakuuttelivat että kestää, mutta hiukan epäilyttää. Mutta jos sitä kuormainta vielä meinaat, niin tutustuppas Trimaan.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mlahti - 13.12.07 - klo:11:14
naapurin vallu meni kytkinkotelosta poikki kuormaajan kans..
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 13.12.07 - klo:14:30
Muuta valittamista ei ole mutta akku jää vm2004 koneisa piiloon ismessä ja on sitte ärsyttävä vaihtaa ilman etukuormaajan poistoa.

No akkua ei onneksi kovin usein tartte vaihtaa?
Kuinkas aisojen korkeus, kattelin Ismen ja MP-Liftin sivuilta kuvia ja ainakin 180b kuormain Ismellä näytti olevan aika korkeella, Lifti näytti olevan matalemmalla?

Kuikassa todellakin häiritsee nuo vakaimet, esittelykoneella kun muutaman päivän ajelin niin tuntui  kuin tunnelista katselisi eteenpäin.

"Korkeus" ei haittaa, kun aisasto on riittävän leveä. Ainakin Isme nostaa mitä luvataan ja ylikin.

Ismen sovitteet on takasiltaan asti ainakin Ferguissa, Ännästä en tiä...
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: lehtis - 13.12.07 - klo:15:00
Saakos niitä pitkiä sovitteita juuri mihinkään uusiin traktoreihin (kuikassa tai rimassa) ???
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: lehtis - 13.12.07 - klo:15:01
Muuta valittamista ei ole mutta akku jää vm2004 koneisa piiloon ismessä ja on sitte ärsyttävä vaihtaa ilman etukuormaajan poistoa.

Auttaakos se aisojenkaan poisto, eikös sovitteet haittaa pahiten akun vaihtoa ???
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: maahenki - 13.12.07 - klo:21:49
Isme ihan toimiva laite.Kauhan hydraylinen pikalukitus hyvä ,sähköinen vaihtoventtiili toiminut takeltelematta. Lisähydrauliikka samassa vivussa,painat vain nappiaja voit käyttää esim. rehuleikkuria tai vaihtoehto irrotat kauhan samalla vivullapainamatta nappia. Niveltapit vois olla paremmin lukittu ,on kerran lähtenyt liikkumaan lukituksen pettäissä.Hintaansa nähdenedullinen ja asennus kuuluu kauppaan.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: nautafarmari - 13.12.07 - klo:21:50
Loppuuko muissa merkeissä nuo kuikan sovitteet kytkinkoppaan? Tainnu tulla insinööreillä paha moka, jos näin on.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Valmet455 - 13.12.07 - klo:21:58
Siis etukormaimen valinta olis edessä, Isme tai MP-Lift vaihtoehtoina, Quickeä en ota kun siinä on nykyään vakaajatangoissa se "suojapelti"

Onko kellää kokemuksia Ismestä tai MP-Liftistä N-sarjalaisessa, kuinka istuu noukalle, pitääkö ajaa kattoluukusta, peittääkö sovitteet öljysuodattimen tai muun huoltokohteen häjysti?

***Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, mikä tuossa qiucken suojapellissä häiritsee?

Ainaskin mun mielestä ne aisat peittää näkyvyyttä ihan turhaan, juuri sen suojapellin takia. Ei voi ymmärättä miksi niistä pitää tehdä sellaiset jöötit, kun sirommillakin pärjää.


JOS nillä vähääkää tehään sitä mitä Quikella olis tarkotus tehä niin ei kestä mitkää sirommat.Jos on sirommat jokku pikku putket niin sitte saumat nauraa vuoren päästä ilosesti.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Monttu Simeon - 13.12.07 - klo:22:18
Samassa huoltohallissa vertailin ek-sovitteita, kaikissa N tai T Valtroissa kaikkenmerkkisten uudempien kuormainten sovite loppuu vaihteiston etureunaan, vain A sovite entisellään. Isme Trima ja Kuikka oli paikalla.

Uudet kuikan vakaimet on lujemmat kuin entiset putket, enää ei pää voi irrota edes väärällä kuormaimen käytöllä.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Puraat - 14.12.07 - klo:17:42
Loppuuko muissa merkeissä nuo kuikan sovitteet kytkinkoppaan? Tainnu tulla insinööreillä paha moka, jos näin on.
Ainaskin Maxxumissa loppuu sovitteet kytkinkoppaan, mutta siinäpä onkin valurunko. Kaverin Hollantilaisessa menee ihan taka-akselille saakka. Niin, ja omassa cx Kormikissa myös taka-akselille saakka.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Negatiivi - 01.01.08 - klo:22:57
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):

Plussaa:

-Pirtsakka peli
-50km/h
-hydrauliikka hyvä, tuotto asiallinen, hallinta joystickilla ok, varmasti paranee kun tutustuu paremmin
-asiallinen valovarustus
-asiallinen melutaso
-käteen käyvä miinuksissa lueteltavia asioita lukuunottamatta
-asiallinen näkyvyys eteen, viimeinkin.

Miinusta:

-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.


yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 01.01.08 - klo:23:14
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):
Miinusta:
-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.



yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.

Eikös tuon kotimaisen suurimpana etuna aina oo mainostettu tuota kotimaisuutta, jotta on tehdas lähellä käyttäjiä, ja näin käyttäjiltä saatava palaute auttaa tuotekehitykses?

Kuitenkaan noissa miinuksella merkityys asioos ei oo tapahtunu kehitystä tai kehitys on ollu väärään suuntaan. Eikö käyttäjiä sitten kuunnella vai eikö palaute hetkauta insinöörejä?
Vai onko Valtran ajatusmalli se, että kyllä ne isännät ostaa, ku se on sentään kotimainen? Kotimaista ei saisi arvostella?

Siis kyllähän Valtroissa on tapahtunu kehitystä, mutta...
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: RockBull - 02.01.08 - klo:07:49
Ei sitä tarvitse kehittää kun kauppa käy muutenkin. Markkinatalouden lakeja nääs,tehdään voittoa.
Onko muuten jonkun käteen osunut oikein ne sivusuunnassa viputettavat hydrauliikkakepukat? Mulle ei oikein tunnu passaavan, kuulema urakoitsijat halunneet sellaiset?
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mike - 02.01.08 - klo:10:48
Kokemuksia N121 Advancesta(reilu 300h ajettu kone):

Plussaa:

-Pirtsakka peli
-50km/h
-hydrauliikka hyvä, tuotto asiallinen, hallinta joystickilla ok, varmasti paranee kun tutustuu paremmin
-asiallinen valovarustus
-asiallinen melutaso
-käteen käyvä miinuksissa lueteltavia asioita lukuunottamatta
-asiallinen näkyvyys eteen, viimeinkin.

Miinusta:

-kytkin, sitä ei ole, mallia on/off(ymmärrän nyt, miksi kuormainkäytössä turbiini on valtramiesten keskuudessa niin suosittu...)
-kaasupoljin edelleen(lukuisista palautteista huolimatta) kamala, liikevara liian pieni ja aivan liian kevyt.
-vaihteisto ei ole hyvä, alueen vaihto ei toimi kuten pitäisi, aluen valinta näytössä näkyy viiveellä->tulee herkästi heilautettua vipua toisenkin kerran jolloin palaa takaisin. Muutoinkin aluuenvaihdon ollessa sähköinen soisi sen olevan jotenkin muuten toteutettu kuin vipua liikuttamalla. Pikavaihde yhä jäljessä muista, toimii terävästi ja ennenkaikkea yllättävästi kuten aiemminkin. 
-etukuormaimen sovitteet eivät ole takasiltaan asti.
-vetokoukun soisi olevan ei-peilistäkatsottavaa mallia(saako muunlaisia?)
-ei saa teollisuusakselia

-/+vetokoukku edelleen huomattavan edessä, en ihmettele enää, miksi kaikkien valtran omistajien kärryistä ja muista hinattavista koneista on aisa kulunut kiilltäväksi.


yhteenveto:

Jos saisi toimivan kytkimen, kaasupolkimen ja nykyaikaisen ja ennenkaikkea toimivan vaihteiston, olisi Valtra erittäin varteenotettava vaihtoehto ominaisuuksiltaan.
   Eikös tuo ole nyt vähä niin että hyvä moottorisaha mutta ketju pyörii väärään suuntaan.Tärkeimmät ominaisuudet pilalla.
Siksi MF :-*
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 02.01.08 - klo:12:04
Ei sitä tarvitse kehittää kun kauppa käy muutenkin. Markkinatalouden lakeja nääs,tehdään voittoa.
Onko muuten jonkun käteen osunut oikein ne sivusuunnassa viputettavat hydrauliikkakepukat? Mulle ei oikein tunnu passaavan, kuulema urakoitsijat halunneet sellaiset?


Idea ei oo mikää uusi. On ollu käytös jo 80-luvun puolivälistä asti, k un  MF3000 sarjaan tuli moinen, tosin vivun heilautus itseen päin ei ulospäin.

Kokeilin viime keväänä T171 Advancea ja oli muuten ensimmäinen Valtran malli, joka sopi käteen hallintalaitteiden osalta.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: samppaj76 - 02.01.08 - klo:19:57
kyllä se kuikka on kuitenkin hyvä kuormaaja. mulla on kahdessa koneessa mallit 990 ja 950 ei voi moittia järkevällä käytöllä kestää tosi kauan kuormata kun vaan välillä rasvaa. vanha kunnon ergodrive on hallintana toimii hyvin on tarkka ja ihan mukava käyttää. voimaa ja ulottuvuutta on riittävästi. ei se halvin kuormaaja ole mutta hyvää ei tahdo halvalla saada. minusta kuormain sovitteet pitäisi aina viedä traktorin takaakselille saakka se tukee huomattavasti runkoa. ei kaikki kuorma tule muutamalle pultille traktorin keskellä. valtran turbiini kytkin on mukava käytössä. uusissa kuikissa näyttää olevan pellit vakaaja tankojen päällä mitä ne haittaa eihän sieltä tangon välistä mitään katsota. ;D.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Negatiivi - 02.01.08 - klo:23:35
Ihmetyttää vain, että suht "pienellä" pilataan muuten ihan asiallinen kones. Minä kun en ole koskaan kovin paljoa tuosta Valtrasta perustanut(juuri kuormainominaisuudet etunenässä), niin nyt olisi edes vähän sinneppäin. Eli voisin ostaa Valtra N:n jos: vaihteisto uusiksi(suunnanvaihto moitteeton), vetokoukku kehityksen alle(saman tyyppinen pilipalirihveli kuin Jontikan avant-koukku) ja kaasupoljin on saatava kuntoon, ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ??? Nämä asiat kun olisivat kunnossa, olisi Valtra N minun tarpeisiin riittävä traktori.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Wejjo - 02.01.08 - klo:23:38

Eikös se "suajapelli" oo se taaemman vakaamen tanko.

Siinä mitään suojapeltiä oo, se on ihan se ite vakaaja tuonmallinen. Luulin mäkin kuvista jotta olis vaan koriste perinteisen tangon päällä...
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 02.01.08 - klo:23:41
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: handetonttu - 03.01.08 - klo:10:41
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
jos jäykemppää jousta kaipaa niin useammat sen osaa vaihtaa, eihän sitä voi tietysti kaikilta vaatia. Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 03.01.08 - klo:16:01
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Maitopoika - 03.01.08 - klo:16:48
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
Sitä ole kaiken aikaa epäillytkin että taitaa valmetilal olla ruokoton määrä tavaraa ja muuta roinaa + asetukset sorveissa edelleen sotakorvausten maksun jäljiltä kun mitään uutta ei ole40 vuoteen tapahtunut
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: handetonttu - 04.01.08 - klo:14:09
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Ai pitäis perustella? No liikerata, ottaen huomioon ihmisen anatomian on luonnoton. Ja toisekseen vaikka että... lattia on helpompi pitää puhtaana kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä!  ;D
siinä sulle perustelut
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Reino - 04.01.08 - klo:16:50
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.

Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: olavi - 04.01.08 - klo:17:10
Ot:na vielä, onhan tuo valmetin kaasupoljin kuitenkin kehittynyt ajan saatossa. Mun entinen 865 meni kerran suoralla tiellä ojaan sukulaismiehen toimesta kun lähti hyppimään kaasun takia ja jarrutkaan ei olleet niin kaksiset. Nykyinen A-sarjalainen on ihan eri maata, vaikka kaasupoljin näyttää precis samalta. Osansa on tietysti näiden mallien hytti ergonomiallakin syynsä, istutaan korkealla ja takana, mikä aikaansaa jalkojen keventymisen traktorin hiemankin pomppiessa. Tämä ominaisuus korostaa herkän kaasun hyppyyttävää vaikutusta. Sitä paitsi JD:ssäkin on samanlainen kaasu eikä se pompi ollenkaan, ts. ajoasento parempi tai jotain...

Aiheeseen liittyen, mulla on tuo pienin 35 tossa vallun nokalla, niin ei ne tunnin ajon jälkeen häiritse ne vakaajat. Muutenkin tuo on kokoisekseen järeä kuormain, Ismen saman tehoiset on ihan lelun näköisiä vahvuudeltaan ja lisäksi letkuja menee sinne tänne. Parasta ehkä kuitenkin se, että on todella jämäkkä kuormain ja poikkituki siellä edessä on niin alhaalla, ettei kuormain häiritse tyhjänä yhtään valoja tai nälökenttää edestäpäin kuormain alhaalla.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: einomies - 04.01.08 - klo:17:54
Itellä nykyinen kuormaaja Isme ja kyllä täytyy tunnustaa että paluu "Valtran" kuormaajaan on edessä..Jotenkin ei vaan Isme oikein käteen sopinu,mutta en tiedä sitten oliko käyttäjässä vika..
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Maitopoika - 04.01.08 - klo:19:49
Ismejä olen katsellut vaihtokoneliikkeissä ja lähes jokaisessa on ainakin vakaajan kolmiopalaa hitsailtu kuka huonommin kuka paremmalla menestyksellä.Muutenkin melko hontelon näköinen quickeen  ja MP liftiin verrattuna
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Negatiivi - 04.01.08 - klo:22:32
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.



>Vertailukoneina tässä on ollut lähinnä kaikkia muita merkkejä...uuden karheista vanhempiin, ei missään ole tuollaista. Ei polkimen tartte olla edes takaa saranoitu ollakseen toimiva, suurimpina eroina näissä on Valtraan ainakin puolet isompi liikerata ja puolet jäykempi jousi. En mä ainakaan viikon tuolla ajettuani ole alkanut tottumaan, ennemmin ajaa sitten käsikaasulla. Luulisi totta vie, että noin yksinkertainen asia olisi helppo laittaa toimimaan, mutta onko viitsitty edes yrittää?  ??? Ja mä olin jumaklavite pettynyt tuohon kaasuun, "ei jumalauta samanlainen kuin 20 vuotta sitten 405:ssa!" Toinen on kytkin...voi herrasiunaa, ota siinä sitten peräkärry perään peilistä tiiraillen..  >:( :o 

Jos nuo aiemmin mainitsemani asiat olisivat kunnossa, siis vaikkapa Dyna6-loota, toimiva kytkin ja kaasu, niin hyvin tasaväkinen vääntö todennäköisesti olisi seuraavassa traktorikaupassa. Jos(kun) nuo erittäin kiusalliset ominaisuudet/viat säilyvät, jää Valtra väistämättä pois, en mä halua tuommoisella ajaa edes tän hetkistä 800 tuntia vuodessa.

Koneessa oli Q55 kuormain, sen totesin, että on huomattavasti vääntöjäykempi kuin taannoinen edeltäjänsä Q960. Mutta takapakkiakin on tullut, eli näkyvyys eteen ja varustelevyllekkään ei ole jyhkeästä & koteloidusta poikkipalkista johtuen aivan yhtä hyvä, osa voi johtua tosin siitä, että tässä yksilössä oli vain euro sovite, vertailukoneessa on combi-levy joka on jotenkin avarampi. Tämä kuormainasia ei kuitenkaan ollut sellainen, etten Q55:ttä voisi itselle hankkia.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Negatiivi - 04.01.08 - klo:23:02
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
jos jäykemppää jousta kaipaa niin useammat sen osaa vaihtaa, eihän sitä voi tietysti kaikilta vaatia. Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

>Joo niin varmaan on, mutta miksi tehttaalla ei kiinnitetä tähän huomiota, tässä hiljan oli juuri joku *****untunut valtran mies kysynyt jollain valtra-päivillä että "ettekö te nyt jum**iste saa sitä kaasupoljinta kuntoon". Ei riitä, että "kyllä siihen tottuu". Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä.  8)
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 04.01.08 - klo:23:39
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Ai pitäis perustella? No liikerata, ottaen huomioon ihmisen anatomian on luonnoton. Ja toisekseen vaikka että... lattia on helpompi pitää puhtaana kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä!  ;D
siinä sulle perustelut

Ai liikerata? Liikerata on sama, oli kiinnitystapa sitten kumpi tahansa, eli kantapää lattiassa. Vai poljetko kaasua varpaillasi kantapää irti lattiasta niinku maatalousoppilaitoksen tyttöset ensimmäistä kertaa traktorilla ajaessaan? Eipä ihme, kun isännät keltaisilla 02 valmeteillaan kyntämäs olivat ja turbo huusi "hiihee, hiihee" jokaisen kuopan tahtiin. Siis ergonomisesti ottaen sillä ei oo paskankaan väliä. Kummankin tyyppisillä olen ajanut ja Kummassakin jalka taipuu nilkasta...

Siivous? Hyttiä mitää siivota tartte. Millä helvetinkoneella sä hyttiä siivoat? Lakaisinkoneella vai 50cm leveellä "kouluharjalla"? Kaasupoljinta enemmän siivoukseen vaikuttaa lattian muoto ja onko oviaukossa "kynnystä" vai ei. Jos lattia on kuiva, siivoukseksi riittää yleensä ovien aukaisu tuulisella paikalla ja tarvittaes tueksi kevyt harjaus vaikkapa lumiharjalla. Jos märkää on, vesiletkukin käy, kun vaan pitää ovet auki. Ai niin... Valmetis menöö siitä maton ja oviaukon kynnyksen välistä vesi sinne maton alle...

Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: andypoge - 05.01.08 - klo:10:13
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.


Täytyy kyllä sanoa, että sähköpumppuisten kevyt potikkakaasu on vanhaa mekaanista melkolailla konstikkaampi polkea. Poljin tarttisi lisää kitkaa, ettei hypi niin herkästi. Mekaaninen oli tässä parempi. Pitäs koittaa tunkea jotain vaahtomuovia tai vastaavaa sinne kojelaudan reunan ja polkimen tangon väliin heilahduksia vaimentamaan.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mike - 05.01.08 - klo:12:44
 Tässä on kuultavissa lievä "hiiheehiihee"http://www.youtube.com/watch?v=PXNMejaNVDk (http://www.youtube.com/watch?v=PXNMejaNVDk)  Muutenkin aika omituista touhua.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: cappi - 05.01.08 - klo:12:47
Tässä on kuultavissa lievä "hiiheehiihee"http://www.youtube.com/watch?v=PXNMejaNVDk (http://www.youtube.com/watch?v=PXNMejaNVDk)  Muutenkin aika omituista touhua.
Tuollaisissako pelloissa sitä RAHAKAURAA kasvatetaan
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mike - 05.01.08 - klo:13:04
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Ai pitäis perustella? No liikerata, ottaen huomioon ihmisen anatomian on luonnoton. Ja toisekseen vaikka että... lattia on helpompi pitää puhtaana kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä!  ;D
siinä sulle perustelut

Ai liikerata? Liikerata on sama, oli kiinnitystapa sitten kumpi tahansa, eli kantapää lattiassa. Vai poljetko kaasua varpaillasi kantapää irti lattiasta niinku maatalousoppilaitoksen tyttöset ensimmäistä kertaa traktorilla ajaessaan? Eipä ihme, kun isännät keltaisilla 02 valmeteillaan kyntämäs olivat ja turbo huusi "hiihee, hiihee" jokaisen kuopan tahtiin. Siis ergonomisesti ottaen sillä ei oo paskankaan väliä. Kummankin tyyppisillä olen ajanut ja Kummassakin jalka taipuu nilkasta...

Siivous? Hyttiä mitää siivota tartte. Millä helvetinkoneella sä hyttiä siivoat? Lakaisinkoneella vai 50cm leveellä "kouluharjalla"? Kaasupoljinta enemmän siivoukseen vaikuttaa lattian muoto ja onko oviaukossa "kynnystä" vai ei. Jos lattia on kuiva, siivoukseksi riittää yleensä ovien aukaisu tuulisella paikalla ja tarvittaes tueksi kevyt harjaus vaikkapa lumiharjalla. Jos märkää on, vesiletkukin käy, kun vaan pitää ovet auki. Ai niin... Valmetis menöö siitä maton ja oviaukon kynnyksen välistä vesi sinne maton alle...


  Sinähän sohit ampiais pesään oikein kunnolla.Taas menee handelta sulake. :D
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 05.01.08 - klo:13:25
Tässä on kuultavissa lievä "hiiheehiihee"http://www.youtube.com/watch?v=PXNMejaNVDk (http://www.youtube.com/watch?v=PXNMejaNVDk)  Muutenkin aika omituista touhua.
Tuollaisissako pelloissa sitä RAHAKAURAA kasvatetaan

Ja toises ajoi melkein kuvaajan päälle.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 05.01.08 - klo:13:27
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Ai pitäis perustella? No liikerata, ottaen huomioon ihmisen anatomian on luonnoton. Ja toisekseen vaikka että... lattia on helpompi pitää puhtaana kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä!  ;D
siinä sulle perustelut

Ai liikerata? Liikerata on sama, oli kiinnitystapa sitten kumpi tahansa, eli kantapää lattiassa. Vai poljetko kaasua varpaillasi kantapää irti lattiasta niinku maatalousoppilaitoksen tyttöset ensimmäistä kertaa traktorilla ajaessaan? Eipä ihme, kun isännät keltaisilla 02 valmeteillaan kyntämäs olivat ja turbo huusi "hiihee, hiihee" jokaisen kuopan tahtiin. Siis ergonomisesti ottaen sillä ei oo paskankaan väliä. Kummankin tyyppisillä olen ajanut ja Kummassakin jalka taipuu nilkasta...

Siivous? Hyttiä mitää siivota tartte. Millä helvetinkoneella sä hyttiä siivoat? Lakaisinkoneella vai 50cm leveellä "kouluharjalla"? Kaasupoljinta enemmän siivoukseen vaikuttaa lattian muoto ja onko oviaukossa "kynnystä" vai ei. Jos lattia on kuiva, siivoukseksi riittää yleensä ovien aukaisu tuulisella paikalla ja tarvittaes tueksi kevyt harjaus vaikkapa lumiharjalla. Jos märkää on, vesiletkukin käy, kun vaan pitää ovet auki. Ai niin... Valmetis menöö siitä maton ja oviaukon kynnyksen välistä vesi sinne maton alle...


 
Sinähän sohit ampiais pesään oikein kunnolla.Taas menee handelta sulake. :D

Mä mitää sohi. Karuja totuuksia vaan...  ;D
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: mike - 05.01.08 - klo:16:53
eikö esko valmistanut perunanheittokoneita aikanaan,joskos niitä tikkuja jäi nurkkiin myivät vatralle kaasuvivuiksi ja vaihdekepeiks nyt niitä on siäsun tää niin kun vaivaiskoivuja kajuutta täynnä.Beauvaisis ranskassa ovat ihmetelleet 4400 sarjan paalilangankiristäjän hyttiä,että pitääkö sillä vasemman puolisella vaihde kepillä lukita kuski hyttiin vai mikä se on ?Kovasti siellä ovat varmaan miettineet renaultia siemailleet. ::) ???  tommottis keppei ja vipuihttp://www.netikka.net/timo.rinnasto/keppi.jpg (http://www.netikka.net/timo.rinnasto/keppi.jpg)
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: handetonttu - 06.01.08 - klo:08:21
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Ai pitäis perustella? No liikerata, ottaen huomioon ihmisen anatomian on luonnoton. Ja toisekseen vaikka että... lattia on helpompi pitää puhtaana kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä!  ;D
siinä sulle perustelut

Ai liikerata? Liikerata on sama, oli kiinnitystapa sitten kumpi tahansa, eli kantapää lattiassa. Vai poljetko kaasua varpaillasi kantapää irti lattiasta niinku maatalousoppilaitoksen tyttöset ensimmäistä kertaa traktorilla ajaessaan? Eipä ihme, kun isännät keltaisilla 02 valmeteillaan kyntämäs olivat ja turbo huusi "hiihee, hiihee" jokaisen kuopan tahtiin. Siis ergonomisesti ottaen sillä ei oo paskankaan väliä. Kummankin tyyppisillä olen ajanut ja Kummassakin jalka taipuu nilkasta...

Siivous? Hyttiä mitää siivota tartte. Millä helvetinkoneella sä hyttiä siivoat? Lakaisinkoneella vai 50cm leveellä "kouluharjalla"? Kaasupoljinta enemmän siivoukseen vaikuttaa lattian muoto ja onko oviaukossa "kynnystä" vai ei. Jos lattia on kuiva, siivoukseksi riittää yleensä ovien aukaisu tuulisella paikalla ja tarvittaes tueksi kevyt harjaus vaikkapa lumiharjalla. Jos märkää on, vesiletkukin käy, kun vaan pitää ovet auki. Ai niin... Valmetis menöö siitä maton ja oviaukon kynnyksen välistä vesi sinne maton alle...


 
Sinähän sohit ampiais pesään oikein kunnolla.Taas menee handelta sulake. :D

Mä mitää sohi. Karuja totuuksia vaan...  ;D

Sulake? vielä mitä. No nilkasta se minunkin kaasujalka taipuu, se vaan on selkeesti helpompi kaasuttaa valtteria kun siinä kaasuvivussa liikerata on lyhyempi eikä tarvitse tieajussa tai muutenkin kovilla kierroksilla työntää nilkkaa suoraksi niinku 'saranakaasulla'.
Joo niissä vanhemmissa valmeteissa kierrokset pomppii samaan tahtiin kuoppien kanssa, joku haluaa ajaa jalkakaasulla ja joku käsikaasulla tasaasesti peltoajot. Sama se mulle.
Ai että hytti ei mitään siivousta tarvitse? Huomaa miten osaat arvostaa omaa työympäristöäsi... ittellä tulee viettettyä tovi jos toinenkin traktorissa ja huomattavasti mukavampaa jos liat lakaisee välillä ulos. Tietty silloinhan sulla on se vesipesun paikka kun paskaa on niin ettei sitä saranapoljinta edes löydä. Paskahan sinne saranan väliin tietysti muutenkin kerääntyy että toisaalta ihan sama.
Niin se helvetinkone jolla siivoan on lumiharja  ;D
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Wejjo - 06.01.08 - klo:09:38
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.


Komppaan. Eihän tuo nykyinen nyt enää mikään 05-sarjan kengurumalli olekaan, en minä noilla ole mitään ongelmaa kokenut, ei mekaanisella eikä sähköiselläkään.

Makuasioita nämäkin. Itse pidän tuosta sähköisestä versioista, on kevyt ja lyhyt liikerata, pitkää päivää tehdessä osaa arvostaa tuota. Äkkiä kokeillen tietysti lyhyet liikeradat kaikissa hallintalaitteissa aina tuntuvat hätäisiltä, mutta totuttuaan niitä ei pois antaisi. Samoin kävi ek-hallinnan kanssa, itse asias tuokin sähkötikku tuntuu nyt jo turhan pitkäliikkeiseltä, ja niinpä vain kaikissa ammattikoneissakin siirrytään minivipuihin ym. pienen liikkeen hallintalaitteisiin.

Sen sijaan aikaisemman 5130 maksumin takareunasta saranoituun kyllä meni hermot. Jalkaa joutui täyden kaasun asennossa ojentamaan nilkasta aivan luonnottomaan asentoon, ja se prkl läpystän alle kertyi koko ajan roinaa, ja talvella se jäätyi joka välissä. Lopulta sorvasin sieltä lapun alta matosta kunnolla pois ettei päässyt takertelemaan, ja ruuvasin siihen päälle korotuksen jottei jalkaa tarvinnut enää ojentaa turhaan.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 06.01.08 - klo:11:57

Sulake? vielä mitä. No nilkasta se minunkin kaasujalka taipuu, se vaan on selkeesti helpompi kaasuttaa valtteria kun siinä kaasuvivussa liikerata on lyhyempi eikä tarvitse tieajussa tai muutenkin kovilla kierroksilla työntää nilkkaa suoraksi niinku 'saranakaasulla'.
Joo niissä vanhemmissa valmeteissa kierrokset pomppii samaan tahtiin kuoppien kanssa, joku haluaa ajaa jalkakaasulla ja joku käsikaasulla tasaasesti peltoajot. Sama se mulle.
Ai että hytti ei mitään siivousta tarvitse? Huomaa miten osaat arvostaa omaa työympäristöäsi... ittellä tulee viettettyä tovi jos toinenkin traktorissa ja huomattavasti mukavampaa jos liat lakaisee välillä ulos. Tietty silloinhan sulla on se vesipesun paikka kun paskaa on niin ettei sitä saranapoljinta edes löydä. Paskahan sinne saranan väliin tietysti muutenkin kerääntyy että toisaalta ihan sama.
Niin se helvetinkone jolla siivoan on lumiharja  ;D

Eihän tota nauramatta voinu lukee... Päästiin ihmisen liikunta- ja tukielinten toiminnasta yksimielisyyteen, ettei jalka taitukaan ranteesta tms...

On varmaan merkkikohtaista, millaisella liikeradalla poljin on toteutettu. Oli sitten kummasta tahansa päästä saranoitu. En ainakaan Ferguis oo huomannu tuollaasia vaikeuksia nois takapäästään saranoiduista polkimista. Vettä tarvitsen hytin siivoukseen harvemmin kuin luulisikaan. Ei sitä paskaa tartte siä hytis kuljettaakaan. Roinan kertymiseen polkimen alle vaikuttaa lattian muotoilukin, Ferguissa ei kerry. Lattian muotoilu vaikuttaa myös siihen, että jaloissa tullutta tavaraa kulkeutuu jalkojen mukana poiskin, kun hytistä poistuu. Haittapuolena on se, että kaikki lattialla lojuvat työkalutkin lähtee kävelemään. Säätökysymykset on taas ihan oma lukunsa. Mikä tahansa hallintalaite saadaan ryssittyä paskoilla säädöillä.

Ja kyllähän mäkin pari tuntia vuodes traktorilla ajan... hyvänä vuonna ehkä jopa kolmekin. 8)
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: handetonttu - 06.01.08 - klo:12:21

Sulake? vielä mitä. No nilkasta se minunkin kaasujalka taipuu, se vaan on selkeesti helpompi kaasuttaa valtteria kun siinä kaasuvivussa liikerata on lyhyempi eikä tarvitse tieajussa tai muutenkin kovilla kierroksilla työntää nilkkaa suoraksi niinku 'saranakaasulla'.
Joo niissä vanhemmissa valmeteissa kierrokset pomppii samaan tahtiin kuoppien kanssa, joku haluaa ajaa jalkakaasulla ja joku käsikaasulla tasaasesti peltoajot. Sama se mulle.
Ai että hytti ei mitään siivousta tarvitse? Huomaa miten osaat arvostaa omaa työympäristöäsi... ittellä tulee viettettyä tovi jos toinenkin traktorissa ja huomattavasti mukavampaa jos liat lakaisee välillä ulos. Tietty silloinhan sulla on se vesipesun paikka kun paskaa on niin ettei sitä saranapoljinta edes löydä. Paskahan sinne saranan väliin tietysti muutenkin kerääntyy että toisaalta ihan sama.
Niin se helvetinkone jolla siivoan on lumiharja  ;D

Eihän tota nauramatta voinu lukee... Päästiin ihmisen liikunta- ja tukielinten toiminnasta yksimielisyyteen, ettei jalka taitukaan ranteesta tms...

On varmaan merkkikohtaista, millaisella liikeradalla poljin on toteutettu. Oli sitten kummasta tahansa päästä saranoitu. En ainakaan Ferguis oo huomannu tuollaasia vaikeuksia nois takapäästään saranoiduista polkimista. Vettä tarvitsen hytin siivoukseen harvemmin kuin luulisikaan. Ei sitä paskaa tartte siä hytis kuljettaakaan. Roinan kertymiseen polkimen alle vaikuttaa lattian muotoilukin, Ferguissa ei kerry. Lattian muotoilu vaikuttaa myös siihen, että jaloissa tullutta tavaraa kulkeutuu jalkojen mukana poiskin, kun hytistä poistuu. Haittapuolena on se, että kaikki lattialla lojuvat työkalutkin lähtee kävelemään. Säätökysymykset on taas ihan oma lukunsa. Mikä tahansa hallintalaite saadaan ryssittyä paskoilla säädöillä.

Ja kyllähän mäkin pari tuntia vuodes traktorilla ajan... hyvänä vuonna ehkä jopa kolmekin. 8)

Jups jups, olen mie täält lukenu että jonkunverran tulee penkkiä sullakin kulutettua.
Ihmeellistä että jossain pääsee yhteisymmärrykseen, alunperin tarkoitin liikeradalla polkimen liikerataa mutta hyvä että päästiin tuossa ihmisen anatomiassa samaan lopputulokseen.

No älä ihmeessä, onko se merkkikohtaista miten asiat ja toiminnot on koneissa kuten nyt tuo kaasupoljinkin toteutettu?!?! Siinäkin voi olla samaa mieltä.
(Valtteriin tosin voi saada vaikka sen sarana-mallisen polkimen jos välttämättä haluaa. Onhan ne tehneet koneen jossa kaikki hallintalaitteet on käsikäyttöisiä!!!)

Ja säätöjä voi aina muuttaa jos säädöt on *erseestä.
Onko sulla kaikki koneet 'tehtaan asetuksilla'?  ;D
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: KJL - 06.01.08 - klo:15:38

Ja säätöjä voi aina muuttaa jos säädöt on *erseestä.
Onko sulla kaikki koneet 'tehtaan asetuksilla'?  ;D


Ei kai mitkää muut oo enää tehdasasetuksis kuin 690:n ja 5465:n moottorit.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: samppaj76 - 07.01.08 - klo:20:34
en kyllä enää rupeasi saranakaasulla ajamaan mulla fendissä aikoinaan oli nilkat tuli kipeäksi. nyt kun on ajanyt valtralla ei tule jalat kipeäksi vaikka kone vähän loikkiikin. voihan siihen sähköiseen vaihtaa jäykemmän jousen jos siltä tuntuu. :D
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Tor Arne - 09.01.08 - klo:09:37
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.


Täytyy kyllä sanoa, että sähköpumppuisten kevyt potikkakaasu on vanhaa mekaanista melkolailla konstikkaampi polkea. Poljin tarttisi lisää kitkaa, ettei hypi niin herkästi. Mekaaninen oli tässä parempi. Pitäs koittaa tunkea jotain vaahtomuovia tai vastaavaa sinne kojelaudan reunan ja polkimen tangon väliin heilahduksia vaimentamaan.

Ainakin meikäläisen N-sarjalaisen kaasupoljin muuttu paljon paremmaksi kun paikallinen Valtra-huoltomies sääti sitä. Ennen säätöä poljin söi lievästi sanottuna hermoja --> sillä ei pystyny ajamaan tasasesti kuin kaasupohjassa tai tyhjäkäynnillä.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: perttu1 - 15.08.10 - klo:22:08
Löytyipä tollainen vanha ketju josta vois jo alkaa kysellä onko N121 A;n käytöstä parempaakin kokemusta(3000-4000h)  käytöstä ja kestämisestä? Itellä vähän syyhyttäis tollainen laite kuormainkoneeksi vai onko unohdettava ja jatkettava vanhoilla systeemeillä :-\
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: 3070 E - 15.08.10 - klo:22:21
Kyllä se on notta et dyna Ferku sen kuuluu olla jos laitalaista kuormain konetta hakee, no puoltaahan tota sentään turbiinikytkin ja käsijarru suunnanvaihtajassa, pariin kertaan oon ajanut ja totenut että H-kaavio on ainakin liian leveä, kolmosta saa hakea.
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: Karjankasvattaja - 16.08.10 - klo:09:49
Läheppäs auraamaan niin quiken katve on 3-5 m eli just siin mis on tienreunas kiviä
Otsikko: Vs: Etukuormain N- sarjaan
Kirjoitti: perttu1 - 16.08.10 - klo:19:47
Ei meilläpäin kyllä auraa(etukuormaajalla) työnnä kuin rohkeimmat ja minä en kuulu siihen joukkoon.Kuormaaja käyttö ihan normihommaa;maata,hiekkaa,puutavaraa,paaleja ym.ym. Kuormaajan merkkihän ei muuten välttämäti ole kuikka, ylistaron ihme palvellu jo 12 vuotta ilman isompia murheita;koestettu on ;D
Kysymys muuten oli n121a;n käyttöä etukuormaaja käytössä pitkällä juoksulla,nykyinen palvellu -80 luvun puolesta välistä,(olen huono asiakas konekauppiaille) enkä vaihtais jollei työtehtävät vaatis isompaa vetotehoa!