Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormain N- sarjaan  (Luettu 29009 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Ei sitä tarvitse kehittää kun kauppa käy muutenkin. Markkinatalouden lakeja nääs,tehdään voittoa.
Onko muuten jonkun käteen osunut oikein ne sivusuunnassa viputettavat hydrauliikkakepukat? Mulle ei oikein tunnu passaavan, kuulema urakoitsijat halunneet sellaiset?


Idea ei oo mikää uusi. On ollu käytös jo 80-luvun puolivälistä asti, k un  MF3000 sarjaan tuli moinen, tosin vivun heilautus itseen päin ei ulospäin.

Kokeilin viime keväänä T171 Advancea ja oli muuten ensimmäinen Valtran malli, joka sopi käteen hallintalaitteiden osalta.
tethering holes to their concave windings

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Etukuormain N- sarjaan
kyllä se kuikka on kuitenkin hyvä kuormaaja. mulla on kahdessa koneessa mallit 990 ja 950 ei voi moittia järkevällä käytöllä kestää tosi kauan kuormata kun vaan välillä rasvaa. vanha kunnon ergodrive on hallintana toimii hyvin on tarkka ja ihan mukava käyttää. voimaa ja ulottuvuutta on riittävästi. ei se halvin kuormaaja ole mutta hyvää ei tahdo halvalla saada. minusta kuormain sovitteet pitäisi aina viedä traktorin takaakselille saakka se tukee huomattavasti runkoa. ei kaikki kuorma tule muutamalle pultille traktorin keskellä. valtran turbiini kytkin on mukava käytössä. uusissa kuikissa näyttää olevan pellit vakaaja tankojen päällä mitä ne haittaa eihän sieltä tangon välistä mitään katsota. ;D.

Negatiivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Ihmetyttää vain, että suht "pienellä" pilataan muuten ihan asiallinen kones. Minä kun en ole koskaan kovin paljoa tuosta Valtrasta perustanut(juuri kuormainominaisuudet etunenässä), niin nyt olisi edes vähän sinneppäin. Eli voisin ostaa Valtra N:n jos: vaihteisto uusiksi(suunnanvaihto moitteeton), vetokoukku kehityksen alle(saman tyyppinen pilipalirihveli kuin Jontikan avant-koukku) ja kaasupoljin on saatava kuntoon, ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ??? Nämä asiat kun olisivat kunnossa, olisi Valtra N minun tarpeisiin riittävä traktori.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Etukuormain N- sarjaan

Eikös se "suajapelli" oo se taaemman vakaamen tanko.

Siinä mitään suojapeltiä oo, se on ihan se ite vakaaja tuonmallinen. Luulin mäkin kuvista jotta olis vaan koriste perinteisen tangon päällä...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormain N- sarjaan
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
tethering holes to their concave windings

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Etukuormain N- sarjaan
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
jos jäykemppää jousta kaipaa niin useammat sen osaa vaihtaa, eihän sitä voi tietysti kaikilta vaatia. Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
tethering holes to their concave windings

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Etukuormain N- sarjaan
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
Sitä ole kaiken aikaa epäillytkin että taitaa valmetilal olla ruokoton määrä tavaraa ja muuta roinaa + asetukset sorveissa edelleen sotakorvausten maksun jäljiltä kun mitään uutta ei ole40 vuoteen tapahtunut

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

Perusteella että?
Ai pitäis perustella? No liikerata, ottaen huomioon ihmisen anatomian on luonnoton. Ja toisekseen vaikka että... lattia on helpompi pitää puhtaana kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä!  ;D
siinä sulle perustelut
allekirjoittanut

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.

olavi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 81
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Ot:na vielä, onhan tuo valmetin kaasupoljin kuitenkin kehittynyt ajan saatossa. Mun entinen 865 meni kerran suoralla tiellä ojaan sukulaismiehen toimesta kun lähti hyppimään kaasun takia ja jarrutkaan ei olleet niin kaksiset. Nykyinen A-sarjalainen on ihan eri maata, vaikka kaasupoljin näyttää precis samalta. Osansa on tietysti näiden mallien hytti ergonomiallakin syynsä, istutaan korkealla ja takana, mikä aikaansaa jalkojen keventymisen traktorin hiemankin pomppiessa. Tämä ominaisuus korostaa herkän kaasun hyppyyttävää vaikutusta. Sitä paitsi JD:ssäkin on samanlainen kaasu eikä se pompi ollenkaan, ts. ajoasento parempi tai jotain...

Aiheeseen liittyen, mulla on tuo pienin 35 tossa vallun nokalla, niin ei ne tunnin ajon jälkeen häiritse ne vakaajat. Muutenkin tuo on kokoisekseen järeä kuormain, Ismen saman tehoiset on ihan lelun näköisiä vahvuudeltaan ja lisäksi letkuja menee sinne tänne. Parasta ehkä kuitenkin se, että on todella jämäkkä kuormain ja poikkituki siellä edessä on niin alhaalla, ettei kuormain häiritse tyhjänä yhtään valoja tai nälökenttää edestäpäin kuormain alhaalla.

einomies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Itellä nykyinen kuormaaja Isme ja kyllä täytyy tunnustaa että paluu "Valtran" kuormaajaan on edessä..Jotenkin ei vaan Isme oikein käteen sopinu,mutta en tiedä sitten oliko käyttäjässä vika..

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Ismejä olen katsellut vaihtokoneliikkeissä ja lähes jokaisessa on ainakin vakaajan kolmiopalaa hitsailtu kuka huonommin kuka paremmalla menestyksellä.Muutenkin melko hontelon näköinen quickeen  ja MP liftiin verrattuna

Negatiivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Etukuormain N- sarjaan
Valtran kaasupoljin on ihan hyvä. Kaikkeen tottuu. Puukkoon selässäkin. Saattaahan se kaasujalka koeajolla vähän hyppiä,mutta kun sillä päivän töitä tekee niin ei asiaa huomaakkaan...  Ja helpompi siivota lattiakin kun lattia on ehjä.



>Vertailukoneina tässä on ollut lähinnä kaikkia muita merkkejä...uuden karheista vanhempiin, ei missään ole tuollaista. Ei polkimen tartte olla edes takaa saranoitu ollakseen toimiva, suurimpina eroina näissä on Valtraan ainakin puolet isompi liikerata ja puolet jäykempi jousi. En mä ainakaan viikon tuolla ajettuani ole alkanut tottumaan, ennemmin ajaa sitten käsikaasulla. Luulisi totta vie, että noin yksinkertainen asia olisi helppo laittaa toimimaan, mutta onko viitsitty edes yrittää?  ??? Ja mä olin jumaklavite pettynyt tuohon kaasuun, "ei jumalauta samanlainen kuin 20 vuotta sitten 405:ssa!" Toinen on kytkin...voi herrasiunaa, ota siinä sitten peräkärry perään peilistä tiiraillen..  >:( :o 

Jos nuo aiemmin mainitsemani asiat olisivat kunnossa, siis vaikkapa Dyna6-loota, toimiva kytkin ja kaasu, niin hyvin tasaväkinen vääntö todennäköisesti olisi seuraavassa traktorikaupassa. Jos(kun) nuo erittäin kiusalliset ominaisuudet/viat säilyvät, jää Valtra väistämättä pois, en mä halua tuommoisella ajaa edes tän hetkistä 800 tuntia vuodessa.

Koneessa oli Q55 kuormain, sen totesin, että on huomattavasti vääntöjäykempi kuin taannoinen edeltäjänsä Q960. Mutta takapakkiakin on tullut, eli näkyvyys eteen ja varustelevyllekkään ei ole jyhkeästä & koteloidusta poikkipalkista johtuen aivan yhtä hyvä, osa voi johtua tosin siitä, että tässä yksilössä oli vain euro sovite, vertailukoneessa on combi-levy joka on jotenkin avarampi. Tämä kuormainasia ei kuitenkaan ollut sellainen, etten Q55:ttä voisi itselle hankkia.

Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:22:50 kirjoittanut Negatiivi

Negatiivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Etukuormain N- sarjaan
ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä 20 vuodessa saada traktoriin asiallinen kaasupoljin vai onko?  ::) ???

Takareunastaan saranoitu kaasupoljin on jo keksitty, muttei vaan oo vielä Valtraan eksyny. On käytös parempi kuin pitkän varren pääs oleva Valtran versio. Taitaa olla tehtaalla niin iso varasto valmiita kaasupolkimia, etteivät viitsi vielä vaihtaa tyyliä. Laittas edes vähän jäykemmän jousen.
jos jäykemppää jousta kaipaa niin useammat sen osaa vaihtaa, eihän sitä voi tietysti kaikilta vaatia. Takareunasta saranoitu kaasupoljin on ihan belsebuupista.

>Joo niin varmaan on, mutta miksi tehttaalla ei kiinnitetä tähän huomiota, tässä hiljan oli juuri joku *****untunut valtran mies kysynyt jollain valtra-päivillä että "ettekö te nyt jum**iste saa sitä kaasupoljinta kuntoon". Ei riitä, että "kyllä siihen tottuu". Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä.  8)