Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford 7740 kytkin ravistaa  (Luettu 16111 kertaa)

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
On kyllä tutkittu asiaa huoltomiehen kanssa ja tiedusteltu muiltakin, mutta ei ole tietoa löytynyt. Ei tosin ole ainoa meikäläisen koneiden vika jota ei ole koskaan kellään muulla esiintynyt.... :-\


Tuossakin on kaiketi suunnanvaihto kepissä ns. nappikytkin.
Vaikuttaako käyttäytymiseen?
Huoltohenkilön opetukseen kuuluu tärkeänä pointtina muistaa
mainita, että asiakkaan koneessa oleva vika on ainut laatuaan.
Näistä on omakohtaisia kokemuksia joissa huoltaja/myyjä ovat
joutuneet surkuhupaisaan tilanteeseen.

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Tässä mallissa ei ole nappikytkintä vaan neljä pikavaihdetta napilla ja keppiä heilauttaessa tarvitaan kytkinpoljinta. Seuraavassa versiossa taitaa jo olla suunnanvaihtoviiksi ratin alla. Kytkinpoljin on sähkötoiminen, mutta jotenkin mekaanisesti "varmistettu", elikkä menee vaijeri laatikon kylkeen.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3266
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Niin, taisi n mainita että erikoismallit on erikoisia, kuten koneesi.Selectospeed fordeissa myös aikansa innovaatio joka hyvin pian jäi pois tuotannosta.Tämä fordissasi kytkinversio myös näitä kehityskokeiluja joita aikoinaan jopa päästivät markkinoile.Muistakaa iltarukouksessanne,, varjele minua innostumasta konekauppiaan ylistykseen erinomaisesta uudesta vaihteistoversiosta.Se on kuitenkin vasta kehitysvaiheessa joka ei koskaan tule toimimaan.Ole minulle alamaisellesi armollinen ja varjele minua Fordin ,Valtran ,NH , MF, Claas, Zetor ,Fendt, ym valmistajien epäkuranteista tuotteista joita  edellämainitut testattavaksi myyvät.Anna minulle järkeä että konemyyjä ei käännytä minua vanhasta merkkiuskollisuudesta.

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
No huhhuh. Jos kone on tuotu maahantuojan kautta Suomeen,
voisi sitä kautta löytyä valmistenumerolla tietoa koneen rakenteesta
ja saada huolto/korjausohjeet. Kuvauksen perusteella kokoonpano
vaikuttaa oudolle, liekö sitten se toinen piikki Ford-kuljettajan lihassa.
Eikai kytkinakselilla olisi jarrupantaa, johon vaijeri vaikuttaisi?

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Kytkin on monilevyinen pakka, ymmärtääkseni solenoidiohjattu. Myöhemmissä malleissa ohjaussysteemiä on muutettu nykyisen mallin suuntaan.
Vika on alkanut ja pahentunut pikkuhiljaa, ei siis ole alkuperäinen "ominaisuus".

Olisko jollain näyttää räjäytys kivaa ?

Jaa-a, ainaki melekeen jokasesa Myytinmurtajasa on jotaki siihen liittyvvää…     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
En noita oo korjannut, mutta ajanut olen silloin neljännesvuossata sitten kun olivat uusia. Oli kahta mallisarjaa, SL hyvinkin perinteinen ja SLE oli oikea sähködexta kaikine herkkuineen. Oli niissä käsittääksen erilaiset kytkimetkin. Ei tuo SLE kuitenkaan pitäisi ihan harvinainen olla. Räjäytyskuvasta vaan täytyy osata valita oikea malli. ::)
Mystinen kesälaatumies

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Niin, taisi n mainita että erikoismallit on erikoisia, kuten koneesi.Selectospeed fordeissa myös aikansa innovaatio joka hyvin pian jäi pois tuotannosta.Tämä fordissasi kytkinversio myös näitä kehityskokeiluja joita aikoinaan jopa päästivät markkinoile.Muistakaa iltarukouksessanne,, varjele minua innostumasta konekauppiaan ylistykseen erinomaisesta uudesta vaihteistoversiosta.Se on kuitenkin vasta kehitysvaiheessa joka ei koskaan tule toimimaan.Ole minulle alamaisellesi armollinen ja varjele minua Fordin ,Valtran ,NH , MF, Claas, Zetor ,Fendt, ym valmistajien epäkuranteista tuotteista joita  edellämainitut testattavaksi myyvät.Anna minulle järkeä että konemyyjä ei käännytä minua vanhasta merkkiuskollisuudesta.

Jenkkilässä niitä käytettiin pitkään ja ne kestikin . Suomessa nuukuus öljynvaihdoissa ja väärä käsittely rikkoi niitä koska pakin sai vauhdissa päälle .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).

Jossakin jontikassa oli kanssa tuon tapainen . Muistan lomituksessa joskus ajaneeni .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).


Nyt en satavarmasti muista, kun tuppaa jo välillä pätkimään, mutta luulisin että solenoidit on kyljessä olevassa kannessa kiinni. Se sitten taas on melkoisen putkihässäkän alla...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).


Nyt en satavarmasti muista, kun tuppaa jo välillä pätkimään, mutta luulisin että solenoidit on kyljessä olevassa kannessa kiinni. Se sitten taas on melkoisen putkihässäkän alla...

Ei tarvii katkaista ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko se saman näköinen kuin tämä 6640 SLE:
https://www.youtube.com/watch?v=OBnwiSyAjsc
Siinä varmaan oikeat karat esillä kun avaa lattian luukun (tai ainakin videon mukaan näyttäisi siltä).


Nyt en satavarmasti muista, kun tuppaa jo välillä pätkimään, mutta luulisin että solenoidit on kyljessä olevassa kannessa kiinni. Se sitten taas on melkoisen putkihässäkän alla...
Jotakin tuommosta oon joskus helpottanu helmiliittimillä ja letkulla. Riippuu tietysti kohteesta passaako.

Maamoukka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Ravistaako kaikilla pikavaihteilla ,itsellä ravisti jonkinverran 2 pikavaihteella.Viitaisi kuitenkin pakan käyttöpuolen vialle koska lähes koko pumpun tuotto menee luistattaessa kytkintä kytkimelle.

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Ei ole havaittavaa eroa millä vaihteella ajaa. Pikavaihteiden vaihtokin tulee myös lämmetessä normaalia äkäisemmäksi, pitää kaasulla passata, ettei kovin lujaa paukauta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Ei ole havaittavaa eroa millä vaihteella ajaa. Pikavaihteiden vaihtokin tulee myös lämmetessä normaalia äkäisemmäksi, pitää kaasulla passata, ettei kovin lujaa paukauta.

Tuo lisääntyvä äkäisyys saattaa olla normaalia kun öljy lämpenee ja liikkuu liukkaamin. Kytkeytymisnopeus voi olla säädetty lähinnä kiinteillä kuristimilla, siellä ei tietokone seuraa kytkentätapahtumaa ja muuta öljyn virtausta/painetta tilanteen mukaan ja reaaliajassa, kuten nykyään voidaan tehdä.
Joissain koneissa pikavaiheet ovat muutenkin aika lailla on/off, lienee haettu kytkinpakkojen kestävyyttä kun ei juuri luistatella.