• Tavallinen aihe

Aihe Ford 7740 kytkin ravistaa  (Luettu 7128 kertaa)

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa? Traktori on siis Ford 7740 SLE, elikkä ensimmäisiä 16+16 nappilaatikolla ja sähkönostolaitteella varustettuja. Pelaa pienessä markkiajossa aivan ok, mutta kun öljyt lämpenee, alkaa kytkin ravistaa. Mitä kuumempi, sitä enemmän hakkaa. Etukuormainhommat menee hankalaksi, kun ei voi vähääkään luistattaa, ja sama vaiva koneita perään kytkiessä, tekarit ei tahdo pysyä suussa. Kytkinlevyt on uusittu parikin kertaa, ei mitään vaikutusta asiaan, öljymerkkikin on vaihtunut välillä. Kalibroitu on kylmänä ja kuumana. Nyt alkaa olla sormi kyynärpäätä myöten suussa ja konstit lopussa. Ei viitsisi näppärää konetta tuon takia pistää kiertoon.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Tuolta

https://thefarmingforum.co.uk/index.php?threads/ford-40-series-transmission-problem.13358/

lueskelin että kaiken muun epätoivoisen vianetsinnän jälkeen selvisi että kytkintä ja vaihteistoa ohjaavien venttiilien alumiinirunko oli sellainen että lämmetessään alkoi hirttää kytkimen PWM-ohjattua venttiilikaraa. Lienee valmistuksessa jotain jännityksiä jäänyt ao. murikkaan.

Tämä siis koneesta ja aiheesta muuten mitään tietämättä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19929
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Tuolta

https://thefarmingforum.co.uk/index.php?threads/ford-40-series-transmission-problem.13358/

lueskelin että kaiken muun epätoivoisen vianetsinnän jälkeen selvisi että kytkintä ja vaihteistoa ohjaavien venttiilien alumiinirunko oli sellainen että lämmetessään alkoi hirttää kytkimen PWM-ohjattua venttiilikaraa. Lienee valmistuksessa jotain jännityksiä jäänyt ao. murikkaan.

Tämä siis koneesta ja aiheesta muuten mitään tietämättä.

Toi selittäis sen lämpenemisen jälkeen ravistamisen . Millanen kytkin siinä on , onko asetelma ? Jos asetelma kierossa voi tehdä tuon saman .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Kytkin on monilevyinen pakka, ymmärtääkseni solenoidiohjattu. Myöhemmissä malleissa ohjaussysteemiä on muutettu nykyisen mallin suuntaan.
Vika on alkanut ja pahentunut pikkuhiljaa, ei siis ole alkuperäinen "ominaisuus".

Viimeksi muokattu: 13.07.20 - klo:19:47 kirjoittanut mäkitupalaanen

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19929
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Kytkin on monilevyinen pakka, ymmärtääkseni solenoidiohjattu. Myöhemmissä malleissa ohjaussysteemiä on muutettu nykyisen mallin suuntaan.
Vika on alkanut ja pahentunut pikkuhiljaa, ei siis ole alkuperäinen "ominaisuus".

Olisko jollain näyttää räjäytys kivaa ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19929
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa? Traktori on siis Ford 7740 SLE, elikkä ensimmäisiä 16+16 nappilaatikolla ja sähkönostolaitteella varustettuja. Pelaa pienessä markkiajossa aivan ok, mutta kun öljyt lämpenee, alkaa kytkin ravistaa. Mitä kuumempi, sitä enemmän hakkaa. Etukuormainhommat menee hankalaksi, kun ei voi vähääkään luistattaa, ja sama vaiva koneita perään kytkiessä, tekarit ei tahdo pysyä suussa. Kytkinlevyt on uusittu parikin kertaa, ei mitään vaikutusta asiaan, öljymerkkikin on vaihtunut välillä. Kalibroitu on kylmänä ja kuumana. Nyt alkaa olla sormi kyynärpäätä myöten suussa ja konstit lopussa. Ei viitsisi näppärää konetta tuon takia pistää kiertoon.
https://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=41234/153185

Ton mukaan siinä olis vetolevy . Varma asiasta ei voi olla .

Jos siinä on levy pitää asetelma vaihtaa samalla . Mitsussa vaihdettiin takuuna kytkinlevy mutta ei asetelmaa jolloin se ravisti pirusti mutta loppui kun koko kytkin asetelmineen vaihdettiin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Niin eikö tuossa ole vaihteistossa sähköllä ohjatulla öljynpaineella toimiva levypakka nykyaikaiseen tapaan? Ei siis perinteistä mekaanista kytkintä vauhtipyörällä asetelmimeen?

Viljelijä evp

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 958
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
kolmen varaosa luettelon mukaan on hydraulinen painelaakeri ja normaalit kytkinasetelmat /pakat.Silmälaakerit ym.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
kolmen varaosa luettelon mukaan on hydraulinen painelaakeri ja normaalit kytkinasetelmat /pakat.Silmälaakerit ym.

OK, olin väärässä, I stand corrected.

Kuitenkin se on sähköhydraulisesti ohjattu kerran siihen myydän kytkimen potentiometriä ym?

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Varaosaluetteloista huolimatta siellä on nimenomaan öljynpaineella toimiva levypakka, johon on levyt uusittu, niinkuin mainitsinkin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Varaosaluetteloista huolimatta siellä on nimenomaan öljynpaineella toimiva levypakka, johon on levyt uusittu, niinkuin mainitsinkin.

Taitaa olla sitten montaa eri rakennetta. Ok, etsisin vikaa siitä öljynpainetta säätävästä venttiilistä (tai sähköpuolelta).

Saako siihen paineeseen nopeaa painemittaria - näkisi että heiluuko paine samalla lailla kuin nykii. Ohjaavan jännitteen (tai PWM:n ) voisi mitata myös ettei se heilu silloin kun ravistaa. Lämmetessään takerteleva venttiili voisi hyvin olla syyllinen äkäiseen toimintaan.

Viljelijä evp

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 958
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Varaosaluetteloista huolimatta siellä on nimenomaan öljynpaineella toimiva levypakka, johon on levyt uusittu, niinkuin mainitsinkin.
Mainittin vissiin että hytraulinen painelaakeriviritelmä, ja siis kytkyttimen polkimella on työsylinteri pohdippa siitä missä mättää, Ihmeellinen viritelmähän tuo on, eikä vissiin ole ollut kehityskelpoinen kun on jätetty pois.Mahtaisko tuossa toimia ihan normaali kytkinasetelma käyttövivustoineen jos kerran tuo on muuten niin erinomainen kampe pitää.Siis ihan tutkintaan tämä muutos.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19929
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Varaosaluetteloista huolimatta siellä on nimenomaan öljynpaineella toimiva levypakka, johon on levyt uusittu, niinkuin mainitsinkin.

Taitaa olla sitten montaa eri rakennetta. Ok, etsisin vikaa siitä öljynpainetta säätävästä venttiilistä (tai sähköpuolelta).

Saako siihen paineeseen nopeaa painemittaria - näkisi että heiluuko paine samalla lailla kuin nykii. Ohjaavan jännitteen (tai PWM:n ) voisi mitata myös ettei se heilu silloin kun ravistaa. Lämmetessään takerteleva venttiili voisi hyvin olla syyllinen äkäiseen toimintaan.

Samaa mielipuolta . En lukenut alkua kunnolla joten valittelut väärästä diaknoosista .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Samaa öljynpaineen vaihtelua itsekin epäilen, sen todentaminen vain voi olla vaikeaa kun ohjaussolenoidit on vaihdelaatikon sisäpuolella.
Sähköpuolessa mietityttää, miten lämpiäminen voi siihen vaikuttaa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19929
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Samaa öljynpaineen vaihtelua itsekin epäilen, sen todentaminen vain voi olla vaikeaa kun ohjaussolenoidit on vaihdelaatikon sisäpuolella.
Sähköpuolessa mietityttää, miten lämpiäminen voi siihen vaikuttaa.

Voi vaikuttaa . Tuhat tarinaa : Kylmänä käy hyvin mutta lämmetessään ei . 
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .