• Tavallinen aihe

Aihe Ford 7740 kytkin ravistaa  (Luettu 6999 kertaa)

Viljelijä evp

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 958
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
tuossa jo aiemmin pohdin kytkimen muuttamista konservatiivisemmaksi mikä ei liene mahdottomuus.
Mut ei suinkas ole siinä hytraulisessa kytkimen käyttöjärjestelmässä ilmaa tai sitte neste/öljylaatu väärä.

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Taas mietityttää... miten ilma katoaisi järjestelmästä sen jäähtyessä, ja taas lämmetessä tulisi takaisin.
Öljy on Fordin omaa, sitä ennen Castrolia, vaihto ei vaikuttanut mihinkään.
Kytkimen vaihdosta toisentyyppiseen en osaa sanoa, mutta vahva epäilys että joutuu vaihtamaan koko laatikon.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Mulle jäi yhä epäselväksi että onko siinä nyt siis samanlainen vaihteiston öljytilassa maljassa oleva paineella kiristyvä pakka kuin nykyaikaisissa power-shift vaihteissa ja suunnanvaihtimissa, vai joku hydrauliikalla automatisoitu mutta perinteistä kytkintä muistuttava kuiva levykytkin?

Jos sille löytyy käsiksi päästävässä paikassa oleva venttilikara, niin voisi yrittää selvittää liikkuuko se kara herkästi kun öljyt ovat kuumat. Noista brittifoorumin jutuista ymmärsin että kara olisi jopa poistettavissa kerran joku mainitsi sitä hioneensa ja takertelu loppui. Tuo ei sitten tarkoittane että otetaan hiekkapaperia ja hinkataan vaan jotain hienompaa toimenpidettä, vastaavaa kuin niiden valmistuksessakin käytettäneen. Mä en tiedä enempää... en sitäkään että onko karan pää jossain saatavilla esim kelan poistamisen jälkeen. Jos kara takertelee niin veikkaisin syyn olevan siinä, lämpölaajeneminen tekee omat tepposensa jos välykset eivät ole mitä pitäisi.

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Vanhemmassa Fordissa nelivedon venttiilikara takerteli,
eikä kelan vaihto  auttanut. Oli ihan purettavissa mutta ei
silminnähden mitään vikaa ollut, olisiko ollut aavistuksen
kaareva. Sekin toimi vian ilmaantumisen jälkeen hetkenaikaa
kovilla kierroksilla. Eikö kärsisi huoltomieheltä kysyä miten
venttiilin/venttiilit voi tarkastaa. Nestepaineella toimiva
levypakkahan on käytännössä ikuinen, miksi se on vaihdettu?
Onko vanhasta pakasta voinut päästä öljykiertoon partikkeleita?

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Kytkin on siis power shift- mallia,mutta vanhempi versio jossa ohjaus solenoideilla. Ne taas on sijoitettu vaihteiston sisälle, elikkä vaikeat tutkia ja testailla.
Pakka on uusittu lähinnä siksi kun ei muutakaan keksitty....



sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19891
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Kytkin on siis power shift- mallia,mutta vanhempi versio jossa ohjaus solenoideilla. Ne taas on sijoitettu vaihteiston sisälle, elikkä vaikeat tutkia ja testailla.
Pakka on uusittu lähinnä siksi kun ei muutakaan keksitty....

Tuo Metsäjussi varmaan kaikista lähimpänä mutta huono diaknoosi ei ole Eeveepeenkään . Kaikki mahdollista .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Kytkin on siis power shift- mallia,mutta vanhempi versio jossa ohjaus solenoideilla. Ne taas on sijoitettu vaihteiston sisälle, elikkä vaikeat tutkia ja testailla.
Pakka on uusittu lähinnä siksi kun ei muutakaan keksitty....

Hankala paikka, hankala paikka...

Kyllä se kai niin on että jos vika ei ole pakassa niin sitten sen on pakko olla sitä ohjaavassa systeemissä :-(
Sinne menevät sähköt kai pystyisi mittaamaan ulkopuoleltakin, voltit ja ampeerit, pitäisi vaan tietää miltä niiden kuuluu näyttää.
Kytkinpolkimella lienee sen asentoa lukeva potentiometri, se ja johdotus seuraavalle purkille kannattaisi varmaan tarkistaa ihan ensimmäisenä ettei vaan pätki tms. Eihän se vika luultavasti siitä löydy mutta järkevintä kuitenkin varmistaa ennen isompiin purkuprojekteihin ryhtymistä.

Mikähän se seuraava purkki lienee, voisi olla sähköinenkin vika siellä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19891
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa? Traktori on siis Ford 7740 SLE, elikkä ensimmäisiä 16+16 nappilaatikolla ja sähkönostolaitteella varustettuja. Pelaa pienessä markkiajossa aivan ok, mutta kun öljyt lämpenee, alkaa kytkin ravistaa. Mitä kuumempi, sitä enemmän hakkaa. Etukuormainhommat menee hankalaksi, kun ei voi vähääkään luistattaa, ja sama vaiva koneita perään kytkiessä, tekarit ei tahdo pysyä suussa. Kytkinlevyt on uusittu parikin kertaa, ei mitään vaikutusta asiaan, öljymerkkikin on vaihtunut välillä. Kalibroitu on kylmänä ja kuumana. Nyt alkaa olla sormi kyynärpäätä myöten suussa ja konstit lopussa. Ei viitsisi näppärää konetta tuon takia pistää kiertoon.

Kytkinlevyt uusittu parkin kertaa ? Olisko tuolla toisen vaihdon hinnalla saanut uuden solenoidin ?

Hakuammuntaa mutta Metsajussin kirjoituksesta tuli sellainen olo voi vika olla solenoidissa ja tarkemmin sanottuna kontakti häikkä . Sytyspuolat mopoissa ja leikkureissa , toimii kylmänä mutta lämmetessään pätkii sammuu .

Huom , kyseessä arvaus .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2259
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Arvailuun apua niin pääsette ehkä yhteisymmärrykseen edes siitä minkä sortin levyjä siellä on  ::)

https://ngpc.cnh.com/Lp/es/cbs?brand=NHAG&region=EUR&sma=&locale=en_GB

Tuolta löytyy pienen hiirulaisen rutistelun jälkeen varaosakuvasto.

Viljelijä evp

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 958
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Arvailuun apua niin pääsette ehkä yhteisymmärrykseen edes siitä minkä sortin levyjä siellä on  ::)

https://ngpc.cnh.com/Lp/es/cbs?brand=NHAG&region=EUR&sma=&locale=en_GB

Tuolta löytyy pienen hiirulaisen rutistelun jälkeen varaosakuvasto.
Eipä tuo oikein avaudu vaikka hyppis hiirulaisen päällä.Nääon niitä linkkejä jotka avautuu vain alan harrastajille.Kiitos kuitenkin.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6703
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko vielä elossa sellaisia huoltomiehiä, jotka ymmärtävät Fordin sielun maiseman päälle? Tai taitaa tämäkin olla Fordin tekniikkaan perustuva NH, mutta eri linjastolta kuin Fiatin sukuiset. Vai voiko peräti nykyiset NH huollot ymmärtää tästä jotain?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19891
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onko vielä elossa sellaisia huoltomiehiä, jotka ymmärtävät Fordin sielun maiseman päälle? Tai taitaa tämäkin olla Fordin tekniikkaan perustuva NH, mutta eri linjastolta kuin Fiatin sukuiset. Vai voiko peräti nykyiset NH huollot ymmärtää tästä jotain?

Voi varmaan , kysy .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
On kyllä tutkittu asiaa huoltomiehen kanssa ja tiedusteltu muiltakin, mutta ei ole tietoa löytynyt. Ei tosin ole ainoa meikäläisen koneiden vika jota ei ole koskaan kellään muulla esiintynyt.... :-\

Viljelijä evp

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 958
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Onhan se vian erikoisuus todennäköistä jos on joku erikoismalli kysymyksessä.Ei huoltokaan silloin ole perehtynyt kun malli on poistunut tuotannosta muutaman kappaleen tuotannon jälkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19891
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
On kyllä tutkittu asiaa huoltomiehen kanssa ja tiedusteltu muiltakin, mutta ei ole tietoa löytynyt. Ei tosin ole ainoa meikäläisen koneiden vika jota ei ole koskaan kellään muulla esiintynyt.... :-\

Joutuuko katkaisemaan jos solenoidin vaihtaa ? Entä kara tarkistuksessa ?

Helteellä , vaikka olis kummoset öljyt alkaa hydr.koneikko usein temppuilemaan , karat ja hydjarrut . Krohisee iltapäivästä öljyjen ollessa kuumimmilaan eli ei tahto paine riittää levyjen avautumiseen .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .