Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen  (Luettu 13711 kertaa)

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Kyllä sen päävirtakatkasian voi ihan hyvin laittaa - puolelle. Mutta silloin se on vaan mekaaninen ja katkaisee akun kaikki maat. Eikä mitään ohi kytkentöjä, silloin voi käännellä virta avainta ihan rauhassa.
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Kyllä sen päävirtakatkasian voi ihan hyvin laittaa - puolelle. Mutta silloin se on vaan mekaaninen ja katkaisee akun kaikki maat. Eikä mitään ohi kytkentöjä, silloin voi käännellä virta avainta ihan rauhassa.
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
2w polttimen virta melko olematon n 0,17A ja yhden amperin sulake on varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisi lamppu kärähtämään oikosulkuun. 1 mm² johto ei varmaankaan kuumene sillä virralla, jolla 1A sulake kärähtää. Sulakepesän ja paksun akkukaapelin välillä on noin viisi senttiä ohutta johtoa. Merkkilampulta johto menee radion persiiseen, tosi sehän on yhteydessä runkoon, joten minkä tahansa sähkölaitteen maadoitus on sen kautta. Virta vain ei riitä muuhun kuin merkkivaloon, wolfram-langan kuumetessa hehkuun sen vastus kasvaa rajusti.

Viimeksi muokattu: 26.03.20 - klo:12:36 kirjoittanut Cultor

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Kyllä sen päävirtakatkasian voi ihan hyvin laittaa - puolelle. Mutta silloin se on vaan mekaaninen ja katkaisee akun kaikki maat. Eikä mitään ohi kytkentöjä, silloin voi käännellä virta avainta ihan rauhassa.
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
2w polttimen virta melko olematon n 0,17A ja yhden amperin sulake on varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisi lamppu kärähtämään oikosulkuun. 1 mm³ johto ei varmaankaan kuumene sillä virralla, jolla 1A sulake kärähtää. Sulakepesän ja paksun akkukaapelin välillä on noin viisi senttiä ohutta johtoa. Merkkilampulta johto menee radion persiiseen, tosi sehän yhteydessä runkoon, joten minkä tahansa sähkölaitteen maadoitus on sen kautta. Virta vain ei riitä muuhun kuin merkkivaloon, wolfram-langan kuumetessa hehkuun sen vastus kasvaa rajusti.

En yksinkertaisessa pääkopassani pysty hahmottamaan tuota kytkentää noilla tiedoilla. Kun en ole tuollaiseen varmaan törmännyt tai sitten en vaan tajua nyt tuota juttua. Eli lamppu on kiinni miinusnavassa ja toinen puoli rungossa? Maadoitus tapahtuisi sen lampun kautta, joka palaa sen mukaan kun saa jostain tarpeeksi jännitettä? Ja vastus on niin suuri, että sähkövermeet eivät toimi? Tai jotain?
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
2w polttimen virta melko olematon n 0,17A ja yhden amperin sulake on varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisi lamppu kärähtämään oikosulkuun. 1 mm³ johto ei varmaankaan kuumene sillä virralla, jolla 1A sulake kärähtää. Sulakepesän ja paksun akkukaapelin välillä on noin viisi senttiä ohutta johtoa. Merkkilampulta johto menee radion persiiseen, tosi sehän yhteydessä runkoon, joten minkä tahansa sähkölaitteen maadoitus on sen kautta. Virta vain ei riitä muuhun kuin merkkivaloon, wolfram-langan kuumetessa hehkuun sen vastus kasvaa rajusti.

En yksinkertaisessa pääkopassani pysty hahmottamaan tuota kytkentää noilla tiedoilla. Kun en ole tuollaiseen varmaan törmännyt tai sitten en vaan tajua nyt tuota juttua. Eli lamppu on kiinni miinusnavassa ja toinen puoli rungossa? Maadoitus tapahtuisi sen lampun kautta, joka palaa sen mukaan kun saa jostain tarpeeksi jännitettä? Ja vastus on niin suuri, että sähkövermeet eivät toimi? Tai jotain?
Jotenkin noin, ainoa elonmerkki on merkkivalo. Radion muistipiirin tarvitsema virta on niin pieni, ettei se saa 2W lamppua hehkumaan. Mutta kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle latausvalo vilkahtaa ja joku rele kojelaudan syövereissä napsahtaa sekä merkkivalo syttyy. Jos jättää virran päälle ja merkkivalon palamaan siksi aikaa kun könyää itsensä alas hytistä kääntämään päävirtakytkimen kiinni, radio tyhjentää muistinsa. Siihen ei montaakaan sekuntia tarvita eikä mitään muuta vahinkoa tapahdu. Jos kääntää virta-avaimen nollille heti ja nopeasti saa päävirran kiinni, radion muisti säilyy.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
2w polttimen virta melko olematon n 0,17A ja yhden amperin sulake on varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisi lamppu kärähtämään oikosulkuun. 1 mm³ johto ei varmaankaan kuumene sillä virralla, jolla 1A sulake kärähtää. Sulakepesän ja paksun akkukaapelin välillä on noin viisi senttiä ohutta johtoa. Merkkilampulta johto menee radion persiiseen, tosi sehän yhteydessä runkoon, joten minkä tahansa sähkölaitteen maadoitus on sen kautta. Virta vain ei riitä muuhun kuin merkkivaloon, wolfram-langan kuumetessa hehkuun sen vastus kasvaa rajusti.

En yksinkertaisessa pääkopassani pysty hahmottamaan tuota kytkentää noilla tiedoilla. Kun en ole tuollaiseen varmaan törmännyt tai sitten en vaan tajua nyt tuota juttua. Eli lamppu on kiinni miinusnavassa ja toinen puoli rungossa? Maadoitus tapahtuisi sen lampun kautta, joka palaa sen mukaan kun saa jostain tarpeeksi jännitettä? Ja vastus on niin suuri, että sähkövermeet eivät toimi? Tai jotain?
Jotenkin noin, ainoa elonmerkki on merkkivalo. Radion muistipiirin tarvitsema virta on niin pieni, ettei se saa 2W lamppua hehkumaan. Mutta kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle latausvalo vilkahtaa ja joku rele kojelaudan syövereissä napsahtaa sekä merkkivalo syttyy. Jos jättää virran päälle ja merkkivalon palamaan siksi aikaa kun könyää itsensä alas hytistä kääntämään päävirtakytkimen kiinni, radio tyhjentää muistinsa. Siihen ei montaakaan sekuntia tarvita eikä mitään muuta vahinkoa tapahdu. Jos kääntää virta-avaimen nollille heti ja nopeasti saa päävirran kiinni, radion muisti säilyy.

Ahaa, eli maataso nostetaan tämän lampun avulla niin, että potentiaaliero sähkölaitteiden plussassa ja miinuksessa on n. nolla volttia juurikin tuon lampun aiheuttaman vastuksen vuoksi. Ja jos lampun vastus pienenisi, sulake palaa. Ja nyt kun virta-avain virta on päällä pääkatkaisimen ollessa auki, radion maataso nousee sen verran ylös, että radio ei enää pysty pitämään kanavia. Eli vähän kuin irroittaisi radiosta johdot.
 Samasta syystä laturin valo sammuu.

No on siinä viritys.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Jotenkin noin, ainoa elonmerkki on merkkivalo. Radion muistipiirin tarvitsema virta on niin pieni, ettei se saa 2W lamppua hehkumaan. Mutta kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle latausvalo vilkahtaa ja joku rele kojelaudan syövereissä napsahtaa sekä merkkivalo syttyy. Jos jättää virran päälle ja merkkivalon palamaan siksi aikaa kun könyää itsensä alas hytistä kääntämään päävirtakytkimen kiinni, radio tyhjentää muistinsa. Siihen ei montaakaan sekuntia tarvita eikä mitään muuta vahinkoa tapahdu. Jos kääntää virta-avaimen nollille heti ja nopeasti saa päävirran kiinni, radion muisti säilyy.

Ahaa, eli maataso nostetaan tämän lampun avulla niin, että potentiaaliero sähkölaitteiden plussassa ja miinuksessa on n. nolla volttia juurikin tuon lampun aiheuttaman vastuksen vuoksi. Ja jos lampun vastus pienenisi, sulake palaa. Ja nyt kun virta-avain virta on päällä pääkatkaisimen ollessa auki, radion maataso nousee sen verran ylös, että radio ei enää pysty pitämään kanavia. Eli vähän kuin irroittaisi radiosta johdot.
 Samasta syystä laturin valo sammuu.

No on siinä viritys.
Joo, mutta toimiva. Ei ole omaa keksintöä, jostain nettipalstalta luin.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Toimii myös ilman lamppua, pieni sulake vaan päävirtakytkimen rinnalle, mieluusti automaatti. Virrat voi laittaa päälle, startatessa jos ei päävirta ole päällä sulake palaa ja radion muistit menee. Ei paras mahdollinen patentti, monta kertaa piti kanavat naputella uudestaan. Nyt on kyllä muistava radio, kellolle oma maa sulakkeella.
pessimisti ei pety!

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Niin en ny tiedä oisko vaan helpompi laittaa se kytkin siihen plussaan. Eikös ainakin joissakin baijereissa ole sellainen akun kenkä, joka "poksahtaa", jos tulee joku iso virtapiikki? Toisin sanoen oikosulku onnettomuuden vuoksi tai muuten vain.

Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Utopiaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Ehdottomasti miinuskaapeliin päävirtakatkaisin. Ei se niin iso homma ole selata radiota oikelle kanavalle. Kelloa ei ainakaan omassa ole. Sopiva päävirtakatkaisimen paikka on vasemman puolen oven alapuolella, lyhyt matka akulle ja katkaisija on helppo kääntää päälle samalla kun könyää portaita ylös.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Tuotanoin . Ehdottomasti + kaapeliin . Perustelut : Jos on laitettu miinuskaapeliin lähehelle akkua ei koko kytkimestä ole mitään hyötyä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Sopiva päävirtakatkaisimen paikka on vasemman puolen oven alapuolella, lyhyt matka akulle ja katkaisija on helppo kääntää päälle samalla kun könyää portaita ylös.
Joo ja toimii saappaallakin, halusit tai et (JD).

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Kun päivitin vakuutuksiani minulle tarjottiin vakuutusyhtiöstä päävirtakatkaisijaa ja neuvottiin asentamaan se miinus kaapeliin.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Kun päivitin vakuutuksiani minulle tarjottiin vakuutusyhtiöstä päävirtakatkaisijaa ja neuvottiin asentamaan se miinus kaapeliin.

Tuolle katkaisijalle on tarvetta alkupäässä koska oikosulku tulee sen jälkeen yleensä . Jos ja kun miinuskaapeli ottaa maahan on virtapiiri kytkettynä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64934
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
ainakin miun punavanteessa on katkin - piuhassa,  jo tehtaalla laitettuna.   ja tuohon se tapiolankin ukko sanoi sen laittavansa.      kun maa on poikki niin eipä virta kulje myöskään piuhoissa.   ainakin hyvin toimi kun fiun piuha hankautu runkoon eristettömäksi metässä ja katkin maat siltä niin eipä enää kipinöiny.     sai korjata piuhan rauhassa.

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: valtra 6350 päävirtakytkimen asentaminen
Kun päivitin vakuutuksiani minulle tarjottiin vakuutusyhtiöstä päävirtakatkaisijaa ja neuvottiin asentamaan se miinus kaapeliin.

Tuolle katkaisijalle on tarvetta alkupäässä koska oikosulku tulee sen jälkeen yleensä . Jos ja kun miinuskaapeli ottaa maahan on virtapiiri kytkettynä .
Kerroppa sorkkis Kaikille mitä tapahtuu kun plus ottaa maahan ?