Luulisin että puolet myytävistä käytetyistä on Valtra/ Valmet merkkisiä. Tunteihin katsomatta, sillä myydäänhän niitä se reilu puolet uusistakin. Ja totta varmaan sekin on, että eniten ajetut suurella todennäköisyydellä löytyy tuosta "V" merkistä. Mutta muutenhan se ei muista kait eroa. Vikaa ja remonttia ihan samoin kuin muissakin. Plussaa toki kotimaisen työn maksimoinnissa, joten siinä mielessä hyvä valinta. Ainut sairaus kait näiden merkkien käyttäjissä on … ne maksaa vanhoista romuista ihan järkyttäviä summia, kunhan se "V" koristaa keulaa. Tai silläkään ei ole väliä, vaikka se kaks puoli teipillä liimattu musta muovin pala olis siitä keula maskista jo poiskin tippunut.
Sitten tuohon starttikehä ongelmaan. Meillä oli aikoinaan 780 fiude, joka löi aina välillä vähän yli, mutta silläkin pärjättiin se aika kuin se kuului kalustoon. Valtran kehä ei vielä aiheuttanut huomioita, mutta siinähän se samalla kannatti vaihtaa kun paljon muutakin vaihdettiin. Sen verta nopea oli katkaisu ja kasaus ja vaihdettavien hilujen vaihto, että harjoiteltu ihan varmasti oli. Ja tuossa toki ehkä helpotti sekin, että mutterit ei kyllä vielä olleet ruostumaan ehtineet

Ps. En moiti enkä kehu. Luultavasti pärjään tuolla yhdellä Valtralla koko elämäni, on se niiiin hyvä
