• Tavallinen aihe

Aihe Valtra 6850 kolisee käynnistäessä  (Luettu 8933 kertaa)

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 641
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Nuo syyt minullekin kerrottiin pajalla, siinä kehässähän ei ole Valtran mielestä mitään vikaa.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1781
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
N121  startti rupes ääntään, uudella startilla korjaantui, vauhtipyörän hammaskehä ei kuulemma tykkää. Valtralla onneksi huolto pelaa, saman tien kävivät vaihtaan uuden startin.

Kieku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kolinaan löytyi vika. Vauhtipyörästä pitkä pätkä hampaita pois. Tämän mallin tyyppivika on laiska startti.  Esim.Valttorilta saa kyllä isompia 4,2kw  puolipuristimella olevia startteja. Pyörii tosi laiskasti kesälläkin. Vakio startti 3kw. Kiitos vinkeistä

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1322
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kanmattaa ajoissa vaihtaa vahvempi välityksellä oleva srartti, jos startti surahtaa vähänkin. Muutoin katkaisu ja kehäremontti.
Kuutoskoneessa kolme kohtaa mihin kone pysähtyy. Yhdessä pyöräytin kehää 1/6 kierroksen niin bendix menee uuteen kohtaan rattaalle.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6703
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kolinaan löytyi vika. Vauhtipyörästä pitkä pätkä hampaita pois. Tämän mallin tyyppivika on laiska startti.  Esim.Valttorilta saa kyllä isompia 4,2kw  puolipuristimella olevia startteja. Pyörii tosi laiskasti kesälläkin. Vakio startti 3kw. Kiitos vinkeistä

Onko sekin Iskaran startti? Samaa IKH laatua … Alkaa vauhti hyytymään vuoden parin kuluttua.

eevertti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 662
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Mulla oli bendixissä halkeama, teki sen että pyöritti ihan pirun huonosti. Vaihdoin ensin akun kun luulin että kolme vuotta vanha akku oli sökö.
Lopulta vaihdoin uuden bendixin niin johan alkoi pyörittämään.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1322
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Kanmattaa ajoissa vaihtaa vahvempi välityksellä oleva srartti, jos startti surahtaa vähänkin. Muutoin katkaisu ja kehäremontti.
Kuutoskoneessa kolme kohtaa mihin kone pysähtyy. Yhdessä pyöräytin kehää 1/6 kierroksen niin bendix menee uuteen kohtaan rattaalle.

Muistaakseni oli jopa Bosch.
Ei Iskraa joo..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53412
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
mikä valtuissa katkii nuita hampaita?   muissa merkeissä en ole huomannu samaa tautia...   tai sit isännät osaa olla hiljaa niistä. 

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
mikä valtuissa katkii nuita hampaita?   muissa merkeissä en ole huomannu samaa tautia...   tai sit isännät osaa olla hiljaa niistä.

Luulisin että hammaskehän materiaalissa on eroa. Luulisin että induktiokarkaistuja ovat, onko hiukan liian syvään ja sitkeys kadonnut tms?
Maasioilla muutamia kymmeniätuhansia tunteja ajanut ja starttejakin jonkun vaihtanut, koskaan ei ole hammaskehien kanssa ollut mitään ongelmaa.

Sinänsä luulisin että Valtrakin käyttää jonkun muun maailmalla tekemiä hammaskehiä, tuskin sellaisia kannattaa alkaa itse tekemään. Sen verran erikoistuotantoa kuitenkin?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19891
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Rikkinäisissä hammaskehissä yleensä rääkäisee startatessa . Caseissa ja monissa muissakin ollut ongelmaa kuulemma .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8770
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Katsoin mitä ikh lla on tarjota hakusana STARTTIKEHÄ kyllä siltä kaikki päämerkit löytyy jopa JD. Itse ajattelen notta ikh ei varastoi turhaan eli siis jos jotain on hyllyllä sille on markkinoita, ei siis pelkästään valtran ongelma, ehkä kuitenkin sillai tulee esiin jotta valtroilla näytetään ajettavan paljon enemmän kuin muilla merkeillä keskimäärin jolloin myös kulumistakin on enemmän.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 641
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Starttikehän ongelmat ovat tyypillinen vaiva Valmetilla, toki voi muillakin merkeillä hajota.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Starttikehän ongelmat ovat tyypillinen vaiva Valmetilla, toki voi muillakin merkeillä hajota.

Joo. Saattaa myös olla että jos startit laatu on vähän 'sinnepäin' eikä startin pieni hammaspyörä tästä syystä aina kytkeydy oikein eli mene perille saakka, niin sehän alkaa murtaa kehän hampaiden kulmia. Ja sitten noidankehä on nopeasti valmis.

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä
Katsoin mitä ikh lla on tarjota hakusana STARTTIKEHÄ kyllä siltä kaikki päämerkit löytyy jopa JD. Itse ajattelen notta ikh ei varastoi turhaan eli siis jos jotain on hyllyllä sille on markkinoita, ei siis pelkästään valtran ongelma, ehkä kuitenkin sillai tulee esiin jotta valtroilla näytetään ajettavan paljon enemmän kuin muilla merkeillä keskimäärin jolloin myös kulumistakin on enemmän.


Vauhtipyörän hammaskehä ei kulu ajaessa, vaan käynnistyksen
alussa. Tuosta ajotuntimäärän vertailusta olisi hyvä laittaa lukuja
esiin. Vai perustuuko pienen otannan kaverikyselyyn Suomessa?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2930
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 6850 kolisee käynnistäessä

Vauhtipyörän hammaskehä ei kulu ajaessa, vaan käynnistyksen
alussa. Tuosta ajotuntimäärän vertailusta olisi hyvä laittaa lukuja
esiin. Vai perustuuko pienen otannan kaverikyselyyn Suomessa?

Ajotunnitkaan eivät kerro totuutta elleivät koneet ole samanlaisessa käytössä.  Sopivassa urakointikäytössä tai peltoveturina ei konetta välttämättä päivässä montaa kertaa pysäytetä ja tunteja kertyy.  Vaikkapa karjatilan kuormaus- ja nurkkakone taas saatetaan startata 10 kertaa samassa ajassa ja vielä joka ikinen päivä, joulusta juhannukseen ja takaisin.