Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe konehalleista  (Luettu 21258 kertaa)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: konehalleista
Ilman muuta kannattaa tehdä omasta puutavarasta jos se on kannattavaa. Itse olen myynyt joka vuosi nipun hankintatukkia eteenpäin ilman, että tulisi mieleenkään sahuuttaa niistä lautoja. Takavuosina täällä kierteli kenttäsirkkeli melkein joka kevät, nyt menee parikin kevättä, ettei näy. 2011 myrskyn jälkeen kaikki, paitsi me, sahasivat myrskypuita laudoiksi. Kukaan ei ollut tyytyväinen kahdesta syystä. Maksoi paljon ja laatutoleranssit ei olleet oikein kohdallaan. Itse arvostan sitä, ettei tarvitse tehdä taapelointia, eikä uudelleen siirtelyä puimalatoon. Kaupasta saa rahaa vastaan mitallistettua puutavaraa tarpeen mukaan. En ole pitänyt hintaa isona rasitteena, kun laatu on parempaa kuin kenttäsirkkelin jäljiltä. Kokonaisuutena vaikea asia laskea. Oman puun mahdolliset säästöt hukkuu kyllä äkkiä siihen ylimääräiseen työhön ja ajanhukkaan. Itse ainakin pidän sitä taapelointia ihan järkyttävän tylsänä hommana.

Jos oikeasti laskee kaikki työtunnit, niin ei omasta tavarasta tehden kovin kummoista tiliä tehdä. Jos joskus varastotilaa pitää tehdä, niin teräskehät (+juoksut ostopuusta) olis houkuttelevin vaihtoehto. Nopea ja yksinkertainen kasata, jos ja kun joutuu palkkatyövoimalla teettämään.

Viimeksi muokattu: 05.02.18 - klo:14:02 kirjoittanut junttieinari

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: konehalleista
Jos on tuettu investointi niin omista puista ja omista töistä saa palkkaa :). Ei paljoa mut saa kuitenkin.

Viimeksi muokattu: 05.02.18 - klo:14:28 kirjoittanut eevertti

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8338
Vs: konehalleista
Jos on tuettu investointi niin omista puista ja omista töistä saa palkkaa :). Ei paljoa mut saa kuitenkin.

Eikös sen saa sisällytettyä niihin rakennuskustannuksiin, jonka mukaan tuki maksetaan. Tai niihin ennen rakentamista hyväksyttäviin kustannuksiin.

En tiiä, tuet on homo.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Talonvaltaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64
Vs: konehalleista
Paljonko käyttöikää tulee lisää esim äkeille. lingoille, takalanoille auroille, traktoreille tms. jos ne säilyttää hallissa, sensijaan että ne ois metänlaidassa Luojan hallissa? Ainakin heijastimia ja semmosta on särkyny hallissa mulla enemmän ;D Ja pitäähän niitä rakennuksiakin kunnossapitää. Prkele, että joka euron joutuu miettimään.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: konehalleista
Paljonko käyttöikää tulee lisää esim äkeille. lingoille, takalanoille auroille, traktoreille tms. jos ne säilyttää hallissa, sensijaan että ne ois metänlaidassa Luojan hallissa? Ainakin heijastimia ja semmosta on särkyny hallissa mulla enemmän ;D Ja pitäähän niitä rakennuksiakin kunnossapitää. Prkele, että joka euron joutuu miettimään.

Se taas riippuu siitä onko se äes joku 70-luvun romukuormasta pelastettu tekele vai uusin 8-metrinen 30 000 euroa maksava.
Ensin mainitun arvo eikä käyttöarvokaan ei taida paljoa heilahtaa, jälkimmäisen kanssa miettisin kyllä uudelleen.

Talonvaltaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64
Vs: konehalleista
Paljonko käyttöikää tulee lisää esim äkeille. lingoille, takalanoille auroille, traktoreille tms. jos ne säilyttää hallissa, sensijaan että ne ois metänlaidassa Luojan hallissa? Ainakin heijastimia ja semmosta on särkyny hallissa mulla enemmän ;D Ja pitäähän niitä rakennuksiakin kunnossapitää. Prkele, että joka euron joutuu miettimään.

Se taas riippuu siitä onko se äes joku 70-luvun romukuormasta pelastettu tekele vai uusin 8-metrinen 30 000 euroa maksava.
Ensin mainitun arvo eikä käyttöarvokaan ei taida paljoa heilahtaa, jälkimmäisen kanssa miettisin kyllä uudelleen.

No mulla on tommone äes konehallissa, joka tuli tilakaupoissa vähän niinkuin kaupanpäällisinä, mutta että pistää oikeaa rahaa sen talvisäilytykseen? Kuitenkin sylinterit on sen herkintä, ja on mulla metsäkoneet ja kaivuritkin ulkona.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: konehalleista
Tällainen työn alla, omasta puusta runko ja ruoteet seinään ja kattoon, lautaa ja 2x2" ostettua puutavaraa, 12x20m kokonaan lämmin koppi konehuoltokäyttöön kun valmis. Tolppa 5,1m ja sisäkorkeus tulee 5,5m. Runko on 6x2" mutta oli hilkulla ettei pitänyt tehdä 7x2" runkoa jo tällä leveydellä ja tolppakorkeudella. Onneksi oli puut valmiiksi sahattuna niin saatiin sopimaan näinkin normeihin, oma puu kun luokitetaan heikompaan kantavuuteen kuin lajiteltu puutavara.

http://samtai.mbnet.fi/Konehalli.htm
Tosi hyviä kuvia ja monta. Mites naapurin Komatsu? Onko pelannut hyvin?

Komatsuhan pelaa hyvin ja oli todella tarpeen työmaalla, jatkupuomilla mainio nosturi, sillä saatiin ulottuvuuden puolesta nostettua peltiniputkin katolle vaikka tiukalla olikin korkeuden kanssa jo siinä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: konehalleista
Eiköhän se ole parei että ette ala ite mitään tekeen, taito kun puuttuu lyötte ekana kirveellä jalkaan ja sitte sirkkelillä peukku poikki, senjälkeen vielä naulaimella polveen.Antaa  sen rakennelman tehdä niiden jotka osaa.
edullisin on se oma puutavara ja oma työ mutt kun nää teinit ei enää osaa.Netiss se rakentaminen ei onnistu.Haistakaa huilu.

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1944
Vs: konehalleista
Sulla varmaan sattunu noi kaikki, ku noin hyvin osasit kuvailla miten sulla työmaalla käy. Joten haista ite vaan

Dr.Who

  • Vieras
Vs: konehalleista
Juu, ihan siksi tuon kirjoittelin kun täällä tuo yleinen mielipide on ollut että mitään ei "kannata" itse tehdä.Ne on näiden "peukalo keskellä kämmentä" tyyppien kommentteja.Jos tuossa aiemmin  satuit lukemaan näkemykseni oman puutavaran käytöstä ja omatoimisesta rakentamisesta, niin vedä munas kurttuun.Ikään en ole ostanut puutavaraa valmiina, sahuutettu on paikalla ja mielestäni se on edullisin vaihtoehto.Mutta märkäkorvathan ei osaa nykysin rakentaa, se on tullut nähtyä.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: konehalleista
Niiiin, ei kai sitä missään oo mitään järkee ja eikai sitä nyt kannata mitään tehä  :-\
Mutta jos nyt kuitenkin jotain yrittäis ku ei töllöstäkään tuu muuta kun noita viidakonsinkkuäiditrannalla juttuja.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: konehalleista
seekeri alias lukkorengas ny vaan pohtii, tekee piirustukset,ottaa stilhin kouraan ja alkaa sieltä metiköstä sahaileen sopivan mittaisia pöllejä .Siitä se lähtee ja nyt alkaa olla jo kohta se pikkanen kiiruskin sen puutavaran kaatoon.Keväämmällä ne sinistyy ja tulee pelkkää paskaa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: konehalleista
Niiiin, ei kai sitä missään oo mitään järkee ja eikai sitä nyt kannata mitään tehä  :-\
Mutta jos nyt kuitenkin jotain yrittäis ku ei töllöstäkään tuu muuta kun noita viidakonsinkkuäiditrannalla juttuja.
juu ja kun rahaa on niin ostaapi sen hallin valmiina se on nykyaikaa.

montöör

  • Vieras
Vs: konehalleista
Paljonko käyttöikää tulee lisää esim äkeille. lingoille, takalanoille auroille, traktoreille tms. jos ne säilyttää hallissa, sensijaan että ne ois metänlaidassa Luojan hallissa? Ainakin heijastimia ja semmosta on särkyny hallissa mulla enemmän ;D Ja pitäähän niitä rakennuksiakin kunnossapitää. Prkele, että joka euron joutuu miettimään.

Se taas riippuu siitä onko se äes joku 70-luvun romukuormasta pelastettu tekele vai uusin 8-metrinen 30 000 euroa maksava.
Ensin mainitun arvo eikä käyttöarvokaan ei taida paljoa heilahtaa, jälkimmäisen kanssa miettisin kyllä uudelleen.


Just ne vanhat kunnossaolevat laitteet sen katonalustilan vaatii toimiakseen.
Isoilla tiloilla ei tarvita kuin lämmin autotalli maasturimersuille. Koneet voi olla
ulkona, eikä niitä tarvitse puhdistaa tai huoltaa, kun ne vaihdetaan uusiin 3-4
vuoden välein. Noottaa kööllää.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: konehalleista
Jaa'a tuos pohdiskelin mitä koneita on taivasalla, ei mitään.Perälevy tuossa on kun vaihtuu vuoron perään linko ja perälevy traktorin perään.Kaikille muille on katonalus.Lannoitteet likimain 100000 kiloa jäänee ulos. mutta niille on kyllä pressut ja alus lavat valmiina.