Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6410 ei käynnisty  (Luettu 14250 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kiitokset neuvoista. Pakkaset hellitti kymmenellä asteella ja mitään tekemättä lähti pelkän tunnin piuhassa olon jälkeen heti käyntiin.
Omassa akussa näyttäisi olevan tehot tallella, ei ole vanhakaan.
Startti on tossa boschilainen, ehkäpä alkuperäinen.  Iskra taisi olla tehokkaampi? Pitänee vaihtaa vaikka onkin mielenkiintoinen homma mitä olen lukenut täältä.
Saa boschia 4,2 kilowattisena,tuo vanha kannattaa huoltaa kuntoon sillä menee pitkään
vaikka on Unkarissa tehty.Bossilaisessa on 11 hampainen ratas kun taasen iskroissa 10 hampainen joka syö hammaskehää kuin rotta.Olen siitä kahteen kertaan täällä antanut infoa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

RainMan

  • Vieras
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kiitokset neuvoista. Pakkaset hellitti kymmenellä asteella ja mitään tekemättä lähti pelkän tunnin piuhassa olon jälkeen heti käyntiin.
Omassa akussa näyttäisi olevan tehot tallella, ei ole vanhakaan.
Startti on tossa boschilainen, ehkäpä alkuperäinen.  Iskra taisi olla tehokkaampi? Pitänee vaihtaa vaikka onkin mielenkiintoinen homma mitä olen lukenut täältä.
Saa boschia 4,2 kilowattisena,tuo vanha kannattaa huoltaa kuntoon sillä menee pitkään
vaikka on Unkarissa tehty.Bossilaisessa on 11 hampainen ratas kun taasen iskroissa 10 hampainen joka syö hammaskehää kuin rotta.Olen siitä kahteen kertaan täällä antanut infoa.

Tosiaan se söi  hampaita ainakin minun koneessa  ,mutta johtui kai siitä että ainakin valtroissa olevat startit lähtivät pyörimään ennen kuin hammaspyörä oli ehtinyt kunnolla hammaskehälle. 3800 h uudesta asti ajetussa 900-vallussa korjattiin startti ainakin yhteen kertaan ja hammaskehän kuluneita hampaita muotoiltiin, mutta ei siitä hyvää tullut .Aika usein se rosahteli startatessa eikä startti mennyt päälle . Nykyään on molemmissa neloskoneissa boschin startti eikä mitään ongelmia toistaiseksi ja toisella on ajettu kohta 5000h .

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kiitokset neuvoista. Pakkaset hellitti kymmenellä asteella ja mitään tekemättä lähti pelkän tunnin piuhassa olon jälkeen heti käyntiin.
Omassa akussa näyttäisi olevan tehot tallella, ei ole vanhakaan.
Startti on tossa boschilainen, ehkäpä alkuperäinen.  Iskra taisi olla tehokkaampi? Pitänee vaihtaa vaikka onkin mielenkiintoinen homma mitä olen lukenut täältä.
Kun seuraavan kerran ilmenee kokeile lämmittää starttia, jos siellä on jotain katkoksia.
pessimisti ei pety!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kiitokset neuvoista. Pakkaset hellitti kymmenellä asteella ja mitään tekemättä lähti pelkän tunnin piuhassa olon jälkeen heti käyntiin.
Omassa akussa näyttäisi olevan tehot tallella, ei ole vanhakaan.
Startti on tossa boschilainen, ehkäpä alkuperäinen.  Iskra taisi olla tehokkaampi? Pitänee vaihtaa vaikka onkin mielenkiintoinen homma mitä olen lukenut täältä.
Saa boschia 4,2 kilowattisena,tuo vanha kannattaa huoltaa kuntoon sillä menee pitkään
vaikka on Unkarissa tehty.Bossilaisessa on 11 hampainen ratas kun taasen iskroissa 10 hampainen joka syö hammaskehää kuin rotta.Olen siitä kahteen kertaan täällä antanut infoa.

Nii tai ehkä useemmankin kerran ::) Eisilti varmaan asia onkin noin. Tosin siitä ongelmasta pitäis päästä sovittamalla se startti lähemmäs hammaskehää. Kovin suuresta mittaerosta ei ole kyse. Hivenen enemmänhän tuo jaksaa vääntää sillä pienemmällä rattaalla. No näistä nyt on taas turha väitellä. Se vanhan strartin kunnostus kannattaa kyllä suosittelen.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Joko käy  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Olikohan hinnat jotenkin niin, että halpiskiinalainen alle 200€, iskra 350-400€ ja JD:n alkuperäinen 700€.

JD 6620:n tehdaskunnostettu Bosch 300€ alv0 toissa talvena.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Olikohan hinnat jotenkin niin, että halpiskiinalainen alle 200€, iskra 350-400€ ja JD:n alkuperäinen 700€.

JD 6620:n tehdaskunnostettu Bosch 300€ alv0 toissa talvena.

Mikäs niin tuoreessa oli vikana?
pessimisti ei pety!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Eikös tuossa ollu sama kone kuin 3200 kurottajassa. Sitä ei alle + 5 asteen saanu käymään ilman lohkolämmitystä.  :o
Tossa Manitoun Perkinsissä on jo kahdesti loppunut käyntiinlähtö kylmänä. Akunvaihto ei auttanut startinvaihdon jäleen alkoi taas käynnistymään.
Ei toi Manitoukaan kauhean ihmeellinen oo, mutta Jontikan jälkeen mikä vaan tuntuu hyvältä.  ::)
Mystinen kesälaatumies

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kattokaas päävirtakytkimet. Mulla maxxumissa oli juuri aloittajan kuvailemat oireet, käyntiinlähtö loppu kerrasta ku pakkasta alle -15.
Laitoin startit, laturit, akut, kaapelit. Päävirtakytkimen ku vaihto nii johan rupes lähteen. Sama vaiva löyty kaverin kaivurista. 15v vanha kytkin ei enää anna virtaa läpi niinku uus.

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Olikohan hinnat jotenkin niin, että halpiskiinalainen alle 200€, iskra 350-400€ ja JD:n alkuperäinen 700€.

JD 6620:n tehdaskunnostettu Bosch 300€ alv0 toissa talvena.

Mikäs niin tuoreessa oli vikana?
Löi välillä tyhjää, bendixin vaihdolla olis kai selvinnyt. Tunteja vaihto hetkellä 5700

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Olikohan hinnat jotenkin niin, että halpiskiinalainen alle 200€, iskra 350-400€ ja JD:n alkuperäinen 700€.

JD 6620:n tehdaskunnostettu Bosch 300€ alv0 toissa talvena.

Mikäs niin tuoreessa oli vikana?
Löi välillä tyhjää, bendixin vaihdolla olis kai selvinnyt. Tunteja vaihto hetkellä 5700
-03 malliseen vaihdoin bendixin just viime talvena. Tänään juuri vaihdoin luukkaaseen bendixin, oli paljon ikävämpi homma. Boschit kyllä kannattaa korjata lucas vaatii harrastuneisuutta ;D
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kattokaas päävirtakytkimet. Mulla maxxumissa oli juuri aloittajan kuvailemat oireet, käyntiinlähtö loppu kerrasta ku pakkasta alle -15.
Laitoin startit, laturit, akut, kaapelit. Päävirtakytkimen ku vaihto nii johan rupes lähteen. Sama vaiva löyty kaverin kaivurista. 15v vanha kytkin ei enää anna virtaa läpi niinku uus.
Vähän tuntuu siltä, että taitaa kohtuullisen turha keksintö koko päävirtakytkin. Idea on kyllä hyvä, mutta mikähän on hyötysuhde eli montako ehjää konetta yhtä palanutta vastaan ??? Mulla taitaa olla puimurissa ongelmaa tuon päävirtakytkimen kanssa, en jaksanut sitä alkaa enää ropata loppusyksystä. Traktorissakin on ja sitä on nyt tullut aina käytettyä, kun se siinä on.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Kattokaas päävirtakytkimet. Mulla maxxumissa oli juuri aloittajan kuvailemat oireet, käyntiinlähtö loppu kerrasta ku pakkasta alle -15.
Laitoin startit, laturit, akut, kaapelit. Päävirtakytkimen ku vaihto nii johan rupes lähteen. Sama vaiva löyty kaverin kaivurista. 15v vanha kytkin ei enää anna virtaa läpi niinku uus.
Vähän tuntuu siltä, että taitaa kohtuullisen turha keksintö koko päävirtakytkin. Idea on kyllä hyvä, mutta mikähän on hyötysuhde eli montako ehjää konetta yhtä palanutta vastaan ??? Mulla taitaa olla puimurissa ongelmaa tuon päävirtakytkimen kanssa, en jaksanut sitä alkaa enää ropata loppusyksystä. Traktorissakin on ja sitä on nyt tullut aina käytettyä, kun se siinä on.

Se on vähän hankala kapistus rakenteensa puolesta. Pitäisi olla halpa ja yksinkertainen mutta siirtää luotettavasti satoja ampeereja pienellä ylimenoresistanssilla, vuosien kuluttuakin, likaantuneena ja mahdollisesti kipinöineenä. Joskus on tullut mieleen että sellainen hitsauskaapelin kiertämällä lukittuva liitin + johto voisi olla toimintavarmempi  kuin tusinalaatuinen kytkin...

Mulla on taas yhdessä yhdessä koneessa tällä hetkellä kytkin joka ei katkaise ellei sitä kahvasta vääntämisen jälkeen hellästi kolauta jollakin... eli sisuskalu juuttuu tai joku jousi on finito.

Yksi pikatesti päävirtakytkimelle: jos ne navat/ruuvit siinä lämpenevät pidemmän starttiyrityksen aikana enemmän kuin ihan pikkuisen niin kytkin on huono ja hukkaa osan jännitteestä. Tai ainakin ne johtoliitokset ovat löysällä tai hapettuneet.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Täytyy ottaa se irti ja tutkia miten se on tehty. Luulisin, että on varaosanakin aika halpa. Puimurin kytkin on enemmän sellaista "yhteys poikki Imatralle"-tyyppiä, mutta traktori on sellainen, että ihan normikytkimellä ohjataan jotain relettä, joka katkoo sähköt. Paitsi, että urean tyhjennys toimii määräajan, vaikka päävirtakytkin on nollattu eli se on ainakin suojauksen ulkopuolella hetken aikaa. Toi rele ja sen liitokset on sitten taas yksi vikapiste lisää, joka aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä :(

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: JD 6410 ei käynnisty
Nyykkäris oli samaa ongelmaa. Boschin startti ei vaan jaksanut kun tuli kylmä. Vaihdoin iskran startin jossa palaneettavaihde päässä. Pyörittää hyvin ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Boschin startit uupuu vanhemmuuttaan kun ankkurin käämien kytkentä kollektoriin (tai mikä lieneekään se minne hiilet yhdistää) heikkenee. Olen noita joskus herkistellyt. Hetken toimii, sitten taas hapettuma vie tehot.