Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe puutavarakuormain +kärry  (Luettu 65891 kertaa)

iiro v

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
puutavarakuormain +kärry
Mikä ois hyvä ja kohtuuhintainen yhdistelmä n.8m luokassa.Käyttö 500m3 vuodessa,pääasiassa ensiharvennuksia ja risuja.
Kesla on hyvä mut turhan arvokas mulle.Mites nää eestinpoikien tekeleet?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Jos haluat pikkuryssän tuotantoa tukea niin siitä vaan.
Evi on paljon halvempi kuin Kesla ja nyt uusi järeä kuormain tullut mallistoon.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuossa kokoluokassa jo hinnat sellaisia, että tulee kalliita puita tuolla ajomäärällä ???

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuossa kokoluokassa jo hinnat sellaisia, että tulee kalliita puita tuolla ajomäärällä ???

Kannattavaksi on vaikea saada. Mutta uutena hankittu kohtuuhintainen Patruuna vuodelta 1990 on jo kaikki nostot huomioiden hintansa hyvin haukkunut. Pienellä hitsauksella jatkaa palveluaan vieläkin.
Mietippä Farmia tai virolaista Palmssia. Tai Eviä.

klapikalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: puutavarakuormain +kärry
jos uutta haluat ni eteläsuomen koneet kohtuuhintaisia.

ite ostin pari vuotta sitten vähän käytetyn metsäpaketin vastaavasta kokoluokasta ja olen ollu tyytyväinen. hintaa oli n. puolet uuden vastaavan paketin hinnasta.

käyteyn ja kohtuuhintaisen löytäminen on vaikeaa, menevät pahimmillaan kaupaksi  samana päivänä kun tulevat myyntiin. vuoden verran selasin joka päivä netistä ilmoituksia ennen ku tärppäsi.

nimenomaan risunajoon jota ajan eniten, on  nokan kuormaimissa letkut  sijoitettu jakapaikassa kulkemaan puomin päällä eikä sivulla. erittäin tärkeää koska risut tarttuvat letkuihin helposti. tiheillä harvennuksilla myös hyvä jos vahingossa nojaa puuhun ni ei sitte ole letku siellä puun ja puomin välissä.

lisää kyseisestä asiasta seuraavan linkin kautta
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=49974.msg863299#msg863299

Viimeksi muokattu: 28.10.15 - klo:22:21 kirjoittanut klapikalle

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Jos virolaisia, niin eikö Palms nyt kuitenkin ole parhaasta päästä. Kollega hommasi tuon järeimmän kuormaimen sähköohjauksella ja kärryt pyörien vedolla (oikeastaan kaikki lisävarusteet mukaan mitä sai ;D). On ollut tyytyväinen. Todennäköisesti tuolla kalliimmassa päässä Palms on erittäin kilpailukykyinen. Mitähän Hoqi on tykännyt omasta paketistaan.. ???

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: puutavarakuormain +kärry
Serkkupoika hommas tuon Farmin eikä se vissiin ole tervettä päivää nähnyt, lähes kaikki saumat on tainnu seppämies hitsailla uudelleen, kun osat varisee matkasta :( Kun joku vuosi sitten vierailin tehtaalla, sanoivat itse noista viron farmeista, että ne on periaattees samanlaisia, kun kotimaisetkin, mutta niissä ei käytetä hienoteräksiä, koska on laskettu, että ovat niin vähällä käytöllä, että pelkkä meltorauta riittää.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: puutavarakuormain +kärry
Serkkupoika hommas tuon Farmin eikä se vissiin ole tervettä päivää nähnyt, lähes kaikki saumat on tainnu seppämies hitsailla uudelleen, kun osat varisee matkasta :( Kun joku vuosi sitten vierailin tehtaalla, sanoivat itse noista viron farmeista, että ne on periaattees samanlaisia, kun kotimaisetkin, mutta niissä ei käytetä hienoteräksiä, koska on laskettu, että ovat niin vähällä käytöllä, että pelkkä meltorauta riittää.

Onko siis kyseessä Farmi Forest (Normet), joka välittää kai Palmsiakin ja käyttää esim. Naarva risupäitä, vai Farma-kuormain, jota teettää ruotsalainen Fors MW.

-SS-

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuolta vaan ne retelit.  :)  Kaverin poika väsäsi esittelyvideon, palkkakin oli kohtuullinen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kcYUPabSv2M
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: puutavarakuormain +kärry
Serkkupoika hommas tuon Farmin eikä se vissiin ole tervettä päivää nähnyt, lähes kaikki saumat on tainnu seppämies hitsailla uudelleen, kun osat varisee matkasta :( Kun joku vuosi sitten vierailin tehtaalla, sanoivat itse noista viron farmeista, että ne on periaattees samanlaisia, kun kotimaisetkin, mutta niissä ei käytetä hienoteräksiä, koska on laskettu, että ovat niin vähällä käytöllä, että pelkkä meltorauta riittää.

Missä tehtaalla? En usko ainakaan Farmi 4760 purkautuvan. Pärjännyt testeissä ja on hyvin tehty/hitsattu. Nisulan pikkupäätä on kestänyt, ei minulla mutta "serkulla". Olet tainnut erehtyä merkistä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: puutavarakuormain +kärry
noita merkkejä jo niin paljon että helppo erehtyä mallista ja merkistä..  ja kun vielä vuosien saatossakin käyny vaikka mitä muutoksia. niin ......

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuolta vaan ne retelit.  :)  Kaverin poika väsäsi esittelyvideon, palkkakin oli kohtuullinen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kcYUPabSv2M
Hieno video. Otteet on kuin suomalaisella teurastamolla.. ;D Kuuluuko noita tappeja mäiskiä kuin vierasta sikaa ??? No, kyllä kai....

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: puutavarakuormain +kärry
Missä tehtaalla? En usko ainakaan Farmi 4760 purkautuvan. Pärjännyt testeissä ja on hyvin tehty/hitsattu. Nisulan pikkupäätä on kestänyt, ei minulla mutta "serkulla". Olet tainnut erehtyä merkistä.
[/quote]

Oikein Iisalmessa Normetin tehtaalla olin ja niitten vehkeestä puhutaan, kehuivat suomessa tehtyjen olevan ihan erirautaa, juurikin tuosta syystä, koska nuo halpisversiot tehdään "isäntälijalle" parikolmekuormaa vuodessa ja ollaan niin hankintamiehiä. Kyseessä on juurikin farmi 4670, olin ite samasta yhdistelmästä kaupoissa, mutta päädyin sitten nokan värkkiin ja serkkupoika haki tuon farmin ja puhdetöitä on riittänyt, voimaa tuntuu olevan riittävästi, kunhan vain pysyisi kasassa. Ajelin aamulla kyseisen kuormain paketin ohi, näytti tuo numero olevan 4067, että sen verran täytyy korjata puheitaan ;)

Viimeksi muokattu: 30.10.15 - klo:07:12 kirjoittanut Klapikauppias

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuolta vaan ne retelit.  :)  Kaverin poika väsäsi esittelyvideon, palkkakin oli kohtuullinen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kcYUPabSv2M
Hieno video. Otteet on kuin suomalaisella teurastamolla.. ;D Kuuluuko noita tappeja mäiskiä kuin vierasta sikaa ??? No, kyllä kai....

Joo eräässä kotimaisessa pienkuormaimia valmistavassa verstaassahan oli noiden tappien kanssa se toinen käytäntö, että vingutetaan reiät jo valmiiksi väljiksi ja soikeiksi niin tapin asennus onnistuu helposti. Mielestäni ihan turhaan mollataan nykypäivänä virolaista hitsaria (robotti) tai asentajaa. Ei se suomalainen työ sen ihmeellisempää ole. Suunnittelupuolella ja materiaaleissa voi olla eroja, mutta käsittääkseni Palmssilla nämäkin on kunnossa. Itse olen erittäin tyytyväinen nykyiseen nokan tekeleeseen, mutta seuraavassa päivityksessä katson kyllä myös Palmsin vehkeet. Se on varmaan tuo paljon puhuttu suomalaisen teollisuuden kilpailukyky, joka ei ole vielä kohdillaan. SAS varmaan ymmärtää myös ettei suomalainen työmies ole saksalaisen veroinen, virolaisen ehkä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuolta vaan ne retelit.  :)  Kaverin poika väsäsi esittelyvideon, palkkakin oli kohtuullinen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kcYUPabSv2M
Hieno video. Otteet on kuin suomalaisella teurastamolla.. ;D Kuuluuko noita tappeja mäiskiä kuin vierasta sikaa ??? No, kyllä kai....

Joo eräässä kotimaisessa pienkuormaimia valmistavassa verstaassahan oli noiden tappien kanssa se toinen käytäntö, että vingutetaan reiät jo valmiiksi väljiksi ja soikeiksi niin tapin asennus onnistuu helposti. Mielestäni ihan turhaan mollataan nykypäivänä virolaista hitsaria (robotti) tai asentajaa. Ei se suomalainen työ sen ihmeellisempää ole. Suunnittelupuolella ja materiaaleissa voi olla eroja, mutta käsittääkseni Palmssilla nämäkin on kunnossa. Itse olen erittäin tyytyväinen nykyiseen nokan tekeleeseen, mutta seuraavassa päivityksessä katson kyllä myös Palmsin vehkeet. Se on varmaan tuo paljon puhuttu suomalaisen teollisuuden kilpailukyky, joka ei ole vielä kohdillaan. SAS varmaan ymmärtää myös ettei suomalainen työmies ole saksalaisen veroinen, virolaisen ehkä.
Ihmeellistä että Virossa ei metalliteollisuutta paljon ole vaikka kylmis pitää heitä huippu metallimiehinä ,Suomessa sentään jotakin on Metso,Valtra,Kone jne. laivateollisuutta unohtamatta
minusta suomalainen metallimies osaa sentään jotakin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !