Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtraan valoa  (Luettu 30002 kertaa)

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Valtraan valoa
en ihan tarkkaa muista mutta ei se paljo yli tule sieltä takaa.

pela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Valtraan valoa
Näistä valtran sae sivukiinnitteisistä valoista on tullut 40w versio.
Onko joku jo kokeillut?
Kannattaako enää 30w versiota ostaa ollenkaan.
Tällä viikolla olis jussinmäellä -15% hinnoista ni vois laittaa valtuun lediä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Valtraan valoa
Näistä valtran sae sivukiinnitteisistä valoista on tullut 40w versio.
Onko joku jo kokeillut?
Kannattaako enää 30w versiota ostaa ollenkaan.
Tällä viikolla olis jussinmäellä -15% hinnoista ni vois laittaa valtuun lediä.

Ai tällä viikolla. Teillä on varmaan muitakin tarjouksia.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

pela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Valtraan valoa
No niin se anto alekoodin kun meni sivuille ja sillä vertailin että olis nyt ollu edullisin paikka, mutta saa siitä toki vetää herneen vaikka kuinka syvälle kärsään, jos pitää mainostamisena.

Vielä vaan harkinnassa ostaako 30w vai 40w versioita.

Paras sivukiinnitysvalo on silti toi nordicin kuori ja siihen xenon sarja omasta mielestä. Sais vaan ne ballastit johki näkymättömiin.
Itsellä on sellanen viritys yläetusten rinnalla.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Valtraan valoa
Yleisvalona ledillä ei tee mitään.

Mutta käteviä ovat nuo 5 - 10W tuikut, kun niitä voi laittaa sinne mihin tarvitsee epäsuoraa valoa.

Ksenon tai halokeeni ovat oikeita valoja.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtraan valoa
No niin se anto alekoodin kun meni sivuille ja sillä vertailin että olis nyt ollu edullisin paikka, mutta saa siitä toki vetää herneen vaikka kuinka syvälle kärsään, jos pitää mainostamisena.

Vielä vaan harkinnassa ostaako 30w vai 40w versioita.

Paras sivukiinnitysvalo on silti toi nordicin kuori ja siihen xenon sarja omasta mielestä. Sais vaan ne ballastit johki näkymättömiin.
Itsellä on sellanen viritys yläetusten rinnalla.

Minulla ollut valtrassa 10 vuotta nordikin neliskanttiset halogeenit xenonsarjajja vyötärövalona. Ballastit laitoin peilinvarsiin ruuvattuihin peräkärrin valoille ? suunniteltuihin kytkentäkoteloihin. Hyvin on toimineet.

Takavaloissa hyvä paikka on siellä keskellä, rekisterikilven takana.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

pela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Valtraan valoa
mutta ilmeisesti aika vähän on vielä kellään kokemusta näistä uusista sae 40w sivukiinnitteisistä.
Pitäisi olla valoteholtaan jo aika lähellä 35w xenoneita.

Stiz

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Valtraan valoa
Itsellä on 805:n perässä 4 noita SAE:n 30w ja 2 IKH:n 27w tarjousvaloa. SAE:t on kiinni takalasin kiinnikeissä ja vakiokiinnikeissä. Osoittavat taakse ja takaviistoon. Sivupalkeissa on nuo IKH:n lyhdyt jotka näyttävät sivulle. Olen ollut kyllä ihan tyytyväinen noihin SAE:n valoihin, suht kirkkaat ja ok valokuvio. Ero IKH:n valoihin on kyllä huomattava SAE:n eduksi. Varsinkin kun niitä lyhtyjä saa nyt 49€/kpl niin ovat hinta/laatusuhteeltaan hyviä.

Eagle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: Valtraan valoa
Minä laitoin tässä alkutalvesta teekkariin neljä tommosta 40w "valtra" valoa taakse. Ihan on hinta-, laatusuhteeltaan hyvät valot. Tossa naapurin 6400:ssa on neljä noita 30w valoja, ja on nämä nyt ainakin silmällä havaittavissa kirkkaammat. Melko painavathan ne on, joten hyvä olisi saada tuettua jotenkin. Ainakin jos ne laittaa noiden alkuperäisten valtran varsien päähän.
Aikahan sitten näyttää miten kestävät.
Olisi kiva kuulla mopedimieheltä jotakin perusteluja miksi ledeillä ei tee mitään. Mulla on jo vuosia ollut xenonia ja lediä, mutta kyllä minä ainakin olen siirtynyt kokonaan ledeihin. Miten xenoni on parempi kuin ledi?
Oli hyvä verrata, kun yhdessä koneessa oli sekä edessä että takana molempia, enkä pitänyt xenonia mitenkään parempana. Ehkä päin vastoin.
Tuntuu jotenkin, että nämä jotka huutelevat että ledeillä ei tee mitään, heillä on ehkä joskus ollut jotkut 18w tai 27w led valot, ja siitä olen kyllä samaa mieltä, ne kannattaa jättää kauppaan. Nykyään saa jo kohtuuhintaan ihan kelvollisia valoja.

Stiz

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Valtraan valoa
Minä laitoin tässä alkutalvesta teekkariin neljä tommosta 40w "valtra" valoa taakse. Ihan on hinta-, laatusuhteeltaan hyvät valot. Tossa naapurin 6400:ssa on neljä noita 30w valoja, ja on nämä nyt ainakin silmällä havaittavissa kirkkaammat. Melko painavathan ne on, joten hyvä olisi saada tuettua jotenkin. Ainakin jos ne laittaa noiden alkuperäisten valtran varsien päähän.
Aikahan sitten näyttää miten kestävät.
Olisi kiva kuulla mopedimieheltä jotakin perusteluja miksi ledeillä ei tee mitään. Mulla on jo vuosia ollut xenonia ja lediä, mutta kyllä minä ainakin olen siirtynyt kokonaan ledeihin. Miten xenoni on parempi kuin ledi?
Oli hyvä verrata, kun yhdessä koneessa oli sekä edessä että takana molempia, enkä pitänyt xenonia mitenkään parempana. Ehkä päin vastoin.
Tuntuu jotenkin, että nämä jotka huutelevat että ledeillä ei tee mitään, heillä on ehkä joskus ollut jotkut 18w tai 27w led valot, ja siitä olen kyllä samaa mieltä, ne kannattaa jättää kauppaan. Nykyään saa jo kohtuuhintaan ihan kelvollisia valoja.

Samaa mieltä. 10€-35€ ledit ovat yleensä uskomattoman huonoja. Kun päästään 40€-60€ luokkaan niin alkaa löytymään kunnon valoja. Itse tilasin kokeeksi kiinasta 18w (6x3w rivissä) valoja 4 kpl kun sain noin 7€ kappale. Saa täydennettyä valokuvion pimeitä kohtia.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Valtraan valoa
Vakiot H9 on aivan hyvät

razer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: Valtraan valoa
Yleisvalona ledillä ei tee mitään.

Mutta käteviä ovat nuo 5 - 10W tuikut, kun niitä voi laittaa sinne mihin tarvitsee epäsuoraa valoa.

Ksenon tai halokeeni ovat oikeita valoja.

Mistähän tollanen käsitys on tullut? Mulla on kaivinkoneessa kaikki valot tällä hetkellä ledejä, samoin T190:ssä on kaikki ledejä paitsi omat ylätyövalot joihin pitää hommata sopivat ledivalot. Kuorma-autoonkin tulee lediä jahka ehdin asentaa.

Halogeeniä eikä xenonia tule enää ikinä yhteenkään koneeseen.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtraan valoa
Minä laitoin tässä alkutalvesta teekkariin neljä tommosta 40w "valtra" valoa taakse. Ihan on hinta-, laatusuhteeltaan hyvät valot. Tossa naapurin 6400:ssa on neljä noita 30w valoja, ja on nämä nyt ainakin silmällä havaittavissa kirkkaammat. Melko painavathan ne on, joten hyvä olisi saada tuettua jotenkin. Ainakin jos ne laittaa noiden alkuperäisten valtran varsien päähän.
Aikahan sitten näyttää miten kestävät.
Olisi kiva kuulla mopedimieheltä jotakin perusteluja miksi ledeillä ei tee mitään. Mulla on jo vuosia ollut xenonia ja lediä, mutta kyllä minä ainakin olen siirtynyt kokonaan ledeihin. Miten xenoni on parempi kuin ledi?
Oli hyvä verrata, kun yhdessä koneessa oli sekä edessä että takana molempia, enkä pitänyt xenonia mitenkään parempana. Ehkä päin vastoin.
Tuntuu jotenkin, että nämä jotka huutelevat että ledeillä ei tee mitään, heillä on ehkä joskus ollut jotkut 18w tai 27w led valot, ja siitä olen kyllä samaa mieltä, ne kannattaa jättää kauppaan. Nykyään saa jo kohtuuhintaan ihan kelvollisia valoja.

Samaa mieltä. 10€-35€ ledit ovat yleensä uskomattoman huonoja. Kun päästään 40€-60€ luokkaan niin alkaa löytymään kunnon valoja. Itse tilasin kokeeksi kiinasta 18w (6x3w rivissä) valoja 4 kpl kun sain noin 7€ kappale. Saa täydennettyä valokuvion pimeitä kohtia.

Tuota sivukiinnitys-mallia löytyy jo aika monta eri mallia 30-40w väliltä, hintahaitarilla luokkaa 45-80€?

Voi tuosta halvimmasta päästäkin löytää ihan käypää valoa mutta ei ehkä "yleistyövaloksi" vaan esim. näitä pieniä 10w ledejä
saa lähikaupoista jo tuohon 15€ hintaan vaikka koukkuvaloksi (valossa yksi 10w teholed ja rihlattu lasi - ihan ok leveä ja tasainen kuvio)
Tehoa kun tarvitaan niin hinta nousee väkisin.

Kiinan valoissa on sitten omat murheensa, vesitiiveys voi olla sattumasta kiinni ja monesti radion kuuntelun saa lopettaa saman tien.
Samaten valon kuvio ja väri voi olla ja ihan mitä vaan. Valon väristä on täällä turistu aiemminkin ja olen edelleen sitä mieltä että
>6000K on aika kaamea väri työvalolle.

Kylmin ledi antaa eniten valoa - siksi sitä käytetään, paljon lumeneita mutta näkeekö sillä oikeasti?
Hellan ja Nordicin ledit on 5700K ja alkaa muistuttamaan enemmän "valkoista" valoa ja Nordicilta on tulossa Go-mallisto missä
5000K ledit. Löytyy jostain syystä vain englanninkielisiltä sivuilta: http://www.nordiclights.com/start-english/products?groupId=40
Tosin vähän pienitehoiset, vain 28W mutta tuota toista Nordicin KL "budjettimallia" saa 40W tuohon 80-100€ hintaan.
Bullboyltakin löytyy valoja 5700K ja jopa 4000K värisenä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtraan valoa
Asiakkaalle joskus asensin 30W SAE ledvaloja ja myöhemmin kun niihin ymppäilin häiriönpoistajia niin tuli huomattua että tiiveydessä oli sanomista. Vettä sisällä samoin kuin IKH:n 30W sivukiinnitteisessä suorakaiteen mallisessa valaisimessa.

Itse inhoan yli kaiken sinertävänsävyisiä led valaisimia, syksyn sateissa niiden valo häviää kuin kusi tuoreeseen lumeen.

Traktorin koukkuvalona on pieni ledivalo ja auton parkeissa myös pari. Juu ja nyt kun mietin, niin traktorin mittaristoakin valaisee ledvalot, kun sinne on niin tympiä vaihtaa polttimoita.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Valtraan valoa
Jos oikein muistan niin cree-ledit on niitä sinertäviä. Niitä käytetään myös joissakin autojen lisävalopaneeleissakin (esim. typhoon 590) ja valo on selvästi sinertävää.
Itsellä on työvaloina ollut jo pitkään lediä ja vaikka olisikin ns. valkoinen valo niin metallista ottaa aikamoista häikäisyä, mutta ihan saman tekee xenonkin. Ajovalojakin on tullut päivitettyä lediksi traktoreissa.