Nivelaura ja ketjutettu raktor on aika hyvä. Terät viellä varustettu jousin niin voi aika surutta tehdä uraa sinne minne muilla ei ole asiaa. Perässä roikkuu linko tai puskulevy mutta sitä harvemmin mettässä tarvitaan. Hintaa pyydetään 65€+alv mitä moni yhtiö pitää kalliina.
Ootko koskaan on mitä tapahtuu kun vedät nivelauralla kärkiasennossa ja se keskikohta raapasee kiveen niin et molempien terärunkojen pitäs päästä kääntymään taaksepäin
Tulee uusia kulmia pehmeemmästä raudasta tehtyihin auroihin
On toi nyt viellä kestänyt vaikka kaikennäköistä on tullut koluttua. Yleensä kuitenkin itte metsätieosuuden saa ajettua niin että auran kärki kulkee melkein tasaista maata vaikka kulmat sitten kääntelee kiviä ja kantoja. Kääntöpaikoilla sitten siivet on enemmin suoraan sivulle ja siivillä on paineakut mitkä pehmentää iskut. Samoin terät kääntyy alle ja aura hyppää kiven tai kannon yli. Useiten pahat kohteet alkaa kun ruvetaan kääntöpaikkaa keksimään autolle.
Toki noissa metsäteiden aurauksissa iso on kaunista mutta hyvin usein ongelma ei ole voiman puute vaan enemminkin pidon. Siksii ketjutettu raktori menee yhtä hyvin kuin iso pyöräkuormaaja varsinkin jos alimpana sattuu olemaan jäätä.
Mitä olen rekkapenoja ymmärtänyt niin ne ei oikeastaan arvosta polannetta. Nykyautojen alla kun polanne ei oikein tahdo kestää vaan helposti ruopii itsensä siihen kiinni. Siksi paras käsittääkseni on että kaapii joko maan tai oikein kovan jään esiin että ketjuille saadaan pitoa.