Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe metsäteiden auraus tapa ja hinnat  (Luettu 53384 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Kyllä täälläkin jo yksi yksityistiekunnan sopimus voi olla lähemmäs 50 km eli 80-100 km edes-takas. Ne jotka ajaa Destialle taitavat lähes tuplata..


Ei kyllä lingolla mutta traktorilla. Mitä olen katsellut niin ei suoritusnopeudessa ole valtavaa eroa kuorma-autoon.  Vajaa 300 hv ja raskas lisäpainotettu liikennekone, painaa hyvin samat kuin kuorma-auto ilman painolastia, ja kaikki pyörät vetävät. Joku vetää samalla koko ajan vielä kevyesti alusterällä, jälki on ollut varsin hyvä.

Eihän se 40 km lenkki edes-takas ole kuin reilu 2,5 tuntia kun pyyhkäisee hiukan isompia teitä ellei keli nyt aivan järjetön ole. En ole jumissakaan nähnyt kuin kerran, silloinkin oli väistänyt toista ojaan. Kuorma-autoja hinaltiin umpisesta ja ojista harva se talvi, pari kertaa olin itsekin yhtenä varpin päässä.
Mitään epämääräisiä kivisiä, kapeita mutta mutkaisia umpeenkasvaneita metsäteitä ei tuohon vauhtiin tietenkään kykene.

Ei uskoisi ellei näkisi... kalusto on kyllä muuta kuin 502 + se 210 TR. Perässä olen joskus ajellut ja ihailla on täytynyt kuinka homma käy kun oikeat lelut ja sen osaa. Pitäisiköhän joskus liftata kyytiin :-)

Juu näinhän se menee  sen ovat kuoma-auto miehetkin tunnustamaan.  Viime viikolla ylivieskasta soitteli eräs tr urakoitsija ja manas kun joutuu noita kuorkki miesten jälkiä jatkuvasti paikkaamaan, kun ois omassa lenkissäkin töitä.
Juu nelos päkät saa olla kotona kun lähetään teitä auraamaan eikä linkoamaan. Tommonen 300hv ja kaikki saa olla pelissä jos tuota märkää lumen paskaa on tiehen tilttaantunut. Pikitie miehet otta se suolalla, mutta kolme ja isompi numeroisilla teillä se otetaan dieselillä tai polttoöljyllä ja kovalla raudalla.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
rattorit kannattaa jättää kotio,jos aikoo talviKUNNOSSA pitoa harrastaa yleisillä teillä.(luokat 1-3) ;)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Tuo oli kai pävän vitsi

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Kotimaistakin kuvaa löytyy. On vaan nopeaa tuntitaksalla.

https://www.youtube.com/v/PAP87_oGxFM%26fs=1%26autoplay=1

Tunnissa ehtii työntää mursketta aika monta tonnia ojiin.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Kotimaistakin kuvaa löytyy. On vaan nopeaa tuntitaksalla.

https://www.youtube.com/v/PAP87_oGxFM%26fs=1%26autoplay=1

Tunnissa ehtii työntää mursketta aika monta tonnia ojiin.

 ;D ;D

Saa sitten taas koppelolle kesäurakkaa. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Kotimaistakin kuvaa löytyy. On vaan nopeaa tuntitaksalla.

https://www.youtube.com/v/PAP87_oGxFM%26fs=1%26autoplay=1

Tunnissa ehtii työntää mursketta aika monta tonnia ojiin.

Vuometilla on hyvät jalat sitä varten. Myyvät hardox säätöjalkoja tuppeineen laitettavaksi muihinkin merkkeihin.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Tuo oli kai pävän vitsi



kerrohan vitsiniekka parempi vitsi... ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
rattorit kannattaa jättää kotio,jos aikoo talviKUNNOSSA pitoa harrastaa yleisillä teillä.(luokat 1-3) ;)

Onkohan joku ihan oikeasti tutkinut kuorma-auto vs raktoria noissa aurahommissa. Selvä etu autossahan on tuo suolalaatikon kuskausmahdollisuus mutta jos touhutaan pelkkiä aurauksia niin voi raktori olla aika tehokas. Tämä siis silloin kun se raktori on viritetty auraushommiin eikä ole jonkun bönden käytössä ja lähtee satunnaisesti aurailemaan. Toi raktori on kuitenkin huomattavasti parempi kulkemaan ja nopeeliikeisempi vaikka huippunopeudessa kärsii.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
rattorit kannattaa jättää kotio,jos aikoo talviKUNNOSSA pitoa harrastaa yleisillä teillä.(luokat 1-3) ;)

Kompaan. Miten levität suolan, kärry perässä? Ihanaa puhistaa risteykset semmosella. Naurettiin työkaverin kanssa kun viereisellä asutusalueella hoitaa 1-3set +200 heppaisilla ja kaikissa on 4 m leveitä auroja. Tosi kätevää pyöritellä suojatiellä. Tai jalkakäytävän ja sähkökaapi/aidan, väli n.2m. Ja säästää suolauksissa, bussi reitit tosikaameet vaikka ne ajaa mahaterillä.
Oikean kokoista kalustoo oikeaan paikkaan.

EI voi verrata talviKUNNOSSA pito ruuhkaSuomi missä lämpötila seilaa nollan molemin puolin päivittäin, meri on auki, 2-5cm voi sataa ihan koska vaan JA mettätie keskisuomessa mitenkään toisiinsa muuta kun se lumi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Aurauskohteita on niin monenlaisia mutta harvaan kohteeseen kuorma-auto on paras. Se on sitten kysymysmerkki että onko järkeä samalla viedä sitä 5 metriä pitkää auraa ja suolalaatikkoa vai kannattaisiko pitää nää laitteet erillään. Jo risteysalueella raktorin hytistä näkyvyys on ihan toista luokkaa kuin autossa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Aurauskohteita on niin monenlaisia mutta harvaan kohteeseen kuorma-auto on paras. Se on sitten kysymysmerkki että onko järkeä samalla viedä sitä 5 metriä pitkää auraa ja suolalaatikkoa vai kannattaisiko pitää nää laitteet erillään. Jo risteysalueella raktorin hytistä näkyvyys on ihan toista luokkaa kuin autossa.

Tervetuloa hoitamaan ykkösiä traktorilla. Ne risteykset mitä auto puhdistaa ei oo kovin monta, hyvin suunitelee ei tarvii vekslata, pyöräkoneet tulee viivellä sitten kun alempi tieluokka puhdistetaan.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
rattorit kannattaa jättää kotio,jos aikoo talviKUNNOSSA pitoa harrastaa yleisillä teillä.(luokat 1-3) ;)

Onkohan joku ihan oikeasti tutkinut kuorma-auto vs raktoria noissa aurahommissa. Selvä etu autossahan on tuo suolalaatikon kuskausmahdollisuus mutta jos touhutaan pelkkiä aurauksia niin voi raktori olla aika tehokas. Tämä siis silloin kun se raktori on viritetty auraushommiin eikä ole jonkun bönden käytössä ja lähtee satunnaisesti aurailemaan. Toi raktori on kuitenkin huomattavasti parempi kulkemaan ja nopeeliikeisempi vaikka huippunopeudessa kärsii.
400 heppasen kuorma-auton pelkän auran taa  saa 20 000eurolla ja työkoneeks löpöllä käymään, halvat renkaat ja keppiloota... :-\ :-\ :-\ :-\

mitä tulee vastaavalle raktorille hintaa ja käyttökulujä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

vähän niinku 936 fentti pyörittää hakkuria, pääoma on tallessa ;) ;D 8) ::)

Viimeksi muokattu: 31.01.15 - klo:11:53 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
taajaman kujillehan pyöräkones on aivan ylivoimainen vehe, jos se onpi vielä varusteltu alaterällä.
isommille teille aura-auto.
rattorit sitten kärkiauralla mehtäteille.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
Kyllä ne traktorit vaan ennakko odotusten vastaisesti hoiti näitä paikallisteitä ihan mallikkaasti muutaman vuoden takaisina kunnon lumitalvinakin.

Tai ainakin siltä tuntuu nyt kun aliurakoitsijat on tälle talvelle vaihtunut ja näitä meidän ohi meneviä teitä on taas pitkän ajan jälkeen palannut hoitamaan kuorma-automiehet, ilmeisesti hiljentyneen maarakentamisen innoittamina.

En tiedä. Vai onko talvikunnossapitoon käytettävissä olevista rahoista leikattu ratkaisevasti, jotenkin kumminkin tuntuu ettei tietä edes yritetä hoitaa kunnolla. Tai edes sinnepäin.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: metsäteiden auraus tapa ja hinnat
On varmaan suurempi vaikutus kuka istuu ratin takaa, työnjohtajasta, päivystäjästä kun millä vekotimella työnnetään.Uudet kunnon aurat, mahaterät traktorit sun muuta, mutta tyhmä/piitamaton kuski, insinööri titokoneineen työnjohdoksi, kunto-ohjelma ja päiväkirja tärkeempi tilaajalle tärkein valinta kriteeri ja päivystäjä nukkuu. Hyvää tulee. Kokeneita mestarita, suolan salat, ei se määrä vaan ajakohta, päteviä kuskeja jotka välittää, voi pärjätä vähän huonomalla kalustolla. Sitten noi teiden luokista ja toimeenpideaika, kaupunki tiputaa kadun luokitus, firman kaikiin s postit täynnä huonosti hoidettu, liian myöhään, yleensä "maksetaan kiinteistöveroa", edelinen hoiti niin ja näin. Esm 3 luokan tiet lähtöraja 7cm, toimeenpideaika 48h, hoito vain arkisin.  Kunnon myräkkä torstaina, vesi sade sunnuntaina, kramerlla tasoitus ehkä tiistaina