Kyllä fiatti kova on! Mulla on niitä 2kpl, 1983 ja 1984, nelivetoja. 780 joka tullut uutena taloon, 18 000h ajettu. Voimansiirto ja moottori alkup. Myös suuttimet ja jopa laturi alkuperäsiä! Kytkimiä siitä on mennyt ja hydraulipumppuja. Tosi luja kone se on kaiken kaikkiaan ollu. Mädät on hitsattu, koppi verhoiltu ja nyt odottaa maalausta. Suuttimet, puhaltimenmoottori, kartaaninholkit, ym pientä pitää laittaa myös. Ikinä ei olis leylantilla saanu tuon työsuorituksia tehtyä...
toinen fiatti on 680. Siinä on 1600h, ajelen sillä vain kauniina kesäpäivinä. Harrastekone.
110-90 tuli 1995 uutena taloon, siitä en niin tykänny, 7000h sillä urakoitiin, vaihtui ajat sitte 8400 valmettiin.
Noi 1984-1985 malliset 80-90 on heikompia kuin 80 sarjalaiset tai uudemmat 90 sarjalaiset.
Ps. Uskomaton juttu tuolla nuhvifoorumila se turpeenajuri... 80km matkaa tehtaalle ja 3 kuormaa vie päivässä! 180-90 fiatilla! Me ei saada ku 2 kuormaa haketta tehtaalle päivässä per rekka, eikä matkaakaan ole kuin puolet....pitää vissiin ostaa 180-90 remmiin, se on kova tiekone
Mutta onhan se aika ajanut fiatin ohi. Pikkuhommissa menee täysin ja suollakin niille on omat tehtävänsä. Toisaalta uudempia ihan yhtähyvin toimivia suokoneita saa samaan hintaan..