Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 80 90  (Luettu 38560 kertaa)

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Fiat 80 90
Miksi sitten kommentoit 80-90 fiat keskusteluun? >:( Pysy asiassa.

Veetin poika

  • Vieras
Vs: Fiat 80 90
Joo, naapurissa 680 dt ja 80-90 dt. Huoltoon ja käyttöön nähden voisi kehua kestävämmäksi mitä aikalaisensa Valametit....,.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fiat 80 90
retkulta kysyisin,että mikä nois 84-85vm on heikompaa,pakkirattaatko vai mikä?naapurilla on tuommonen 85vm ajettu 5000päälle jonkunverran ja tuo mun on 84vm 6000tuntia,eikä niissä ainakaan mitään tuollasta ole ollut,avaamattomia molemmat.toki ei sitä kärsi kauan naruutella kun pakkia laittaa,se on ihan selvä juttu.

***se on semmonen 20v vanha nyrkkisääntö mikä on kuultu fiat huoltomieheltä. ne ekat 70-90 ja 80-90 on heikompia kuin viimiset 680 ja 780, toisaalta viimiset 6/780 mallit tosi lujia, eli vaikea parantaa.

ekojen 80-90 ongelmat on juuri laatikossa, moottorihan on luja kun mikä...

88 eteenpäin ne on lujia, mutta niissäkin on omat jujunsa, esim.suunnanvaihtajamallin vaihteiston laakerointi. 88 tuli notkeus ja "nopeus" leveekoppi 86. leveekoppihan on ollut muualla maailmassa jo oransseissa 80 sarjalaisissa, mutta ei niitä oo tänne perämettään kukaan tajunnu tuoda...  http://www.truck-expo.com/en/d/agricultural-machinery/tractors/other/fiat-780-131760220

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Fiat 80 90
Mites muuten toi varaosapuoli näihin vanhoihin X80 XX-90 malleihin? löytyykö ja mistä parhaiten?
Toi 80-90 seisoo nyt pihalla ja ihan käypä rattorilta toi vaikuttaa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9775
Vs: Fiat 80 90
Mites muuten toi varaosapuoli näihin vanhoihin X80 XX-90 malleihin? löytyykö ja mistä parhaiten?
Toi 80-90 seisoo nyt pihalla ja ihan käypä rattorilta toi vaikuttaa

Onneksi olkoon ! Eiköhän noihin saa osia hyvin lähes mistä vaan. Jos kinkkisempää niin  Konekorjaamo A.Nukarinen, Alavus ettii osan kuin osan vintiltä ja vie sen klo 14 mennessä matkahuoltoon  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiat 80 90
Mites muuten toi varaosapuoli näihin vanhoihin X80 XX-90 malleihin? löytyykö ja mistä parhaiten?
Toi 80-90 seisoo nyt pihalla ja ihan käypä rattorilta toi vaikuttaa
No paljonko jouduit vapaaehtoisesti maksamaan  ;D

Onhan nuo hyviä, kytkin korjataan 1000 tunnin välein ja käyvät joskus ihan hyvinkin  :) Mää voisin ostaa tuollaisen kans.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Fiat 80 90
mitä sitä kytkintä nuin usein?   ja osia saa vv-koneelta ihan hyvin ja halvempia kuin ikhlta ja tuloo varmasti oikeat kun tilaa.                    kuin moneen traktoriin saa mukaan toimivan varaosakirjan numeroineen?

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Fiat 80 90
mulla tuo 6000 tuntia ajettu alkuperäinen kytkin paikallaan,vaijerin kerran vaihtanu n10 vuotta sitten.ei ehkä kannata jalkaa lepuuttaa siinä kytkinpolkimen päällä kokoajan ja säätääkin kytkimen tarvittaessa,auttaa pitkälle ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80 90
mulla tuo 6000 tuntia ajettu alkuperäinen kytkin paikallaan,vaijerin kerran vaihtanu n10 vuotta sitten.ei ehkä kannata jalkaa lepuuttaa siinä kytkinpolkimen päällä kokoajan ja säätääkin kytkimen tarvittaessa,auttaa pitkälle ;)

Mun reilu 4000tuntia kurmuutettu 100-90 taitaa antautua painelaakerista, taitaa olla kolmas vuosi menossa kun laakeri viheltää katupoikien laulua. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Fiat 80 90
mulla on tuo 110-90 turbo noin 3400 tuntia ajettu ja siitäkin tapaan syys ja kevätkynnöille kytkinpolkimen säätää noin 14cm lattia pinnasta,ei hinkkaa painelaakeria ja hyvä käyttää.tästäkään ei vielä kytkintä avattu,etukuormaajakin siinä on..

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fiat 80 90
pyöröpaalaus vei noita kytkimiä meillä. kesässä tuli 1000h fiatin mittariin paalausurakoinnissa 90 luvulla. etenkin 780 oli kovilla. paalin täyttyessä putkenpäässä oli 10cm liekki ja paali vedettiin niin täyteen kun fiiatti jaksoi, kytkin pohjaan. verkot paaliin/paali pois ja kytkin ylös, kaasu oli pohjassa kokoajan.

110-90 pääsi hiukka helpommalla, mutta siitä meni eka kytkin jo 900h kohdalla ihan uutena. painelaakeri petti kerrasta.

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Fiat 80 90
kyllä tuommosessa hommassa onkin lujilla,mitä retku kirjoitti.en ihmettele kytkimen kulumista siinä :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80 90
pyöröpaalaus vei noita kytkimiä meillä. kesässä tuli 1000h fiatin mittariin paalausurakoinnissa 90 luvulla. etenkin 780 oli kovilla. paalin täyttyessä putkenpäässä oli 10cm liekki ja paali vedettiin niin täyteen kun fiiatti jaksoi, kytkin pohjaan. verkot paaliin/paali pois ja kytkin ylös, kaasu oli pohjassa kokoajan.

110-90 pääsi hiukka helpommalla, mutta siitä meni eka kytkin jo 900h kohdalla ihan uutena. painelaakeri petti kerrasta.

Taisi osa mennä ylikypsänä ja osa märkänä myttyyn tolla tuntimäärällä. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Fiat 80 90
Kerran olen ajanut L95 NH:lla. Tempo-vaunut täynnä vehnää perässä. 200 metriä pääsin niin piti pysäyttää ja kiertää yhdistelmä. Katsoin laahaako jarrut, onko kumityhjänä vai mikä on vikana. Hetken tuumimisen jälkeen rohkaistuin jatkamaan. Huomasin,että kierroslukumittari yltää 3000 kierrokseen saakka; siispä sinne! Olo oli kuin rallikuljettajalla, joka vaihteella 3000 lasiin ja sitten vasta vaihto. Näin toimien pääsin säällisessä ajassa tilakeskukselle. En ole ennen, enkä jälkeen, ajanut tällaisella kierroskoneella.