Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 80 90  (Luettu 38451 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiat 80 90
Neliveto on, ajettu 6000h ja vm 85.
Yksinkertaisia nämähän ovat joten eiköhän se pysyy kasassa. Kunhan vaan saa sen 10ha vuodessa kynnetty ja pihahommat tehty ja ehkä ruiskun eteen jos oikein innostuu tästä italiattaresta
No niin... eli just sen 4 tonnia tuosta voisi noihin töihin maksaa  :)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: Fiat 80 90
Neliveto on, ajettu 6000h ja vm 85.
Yksinkertaisia nämähän ovat joten eiköhän se pysyy kasassa. Kunhan vaan saa sen 10ha vuodessa kynnetty ja pihahommat tehty ja ehkä ruiskun eteen jos oikein innostuu tästä italiattaresta
No niin... eli just sen 4 tonnia tuosta voisi noihin töihin maksaa  :)

Nyt on Bäkkäri tipahtanut kärryiltä. Ei taida tuollaista hyvää peruskonetta saada tuolla hintaa. Joku taitaa maksaa jopa tuon ikäisistä Jontikoistakin tuon 4 tonnia. Ja niissä nyt ei edes tuulilasi ole yhtenä kappaleena.

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Fiat 80 90
http://www.nettikone.com/fiat/80-90/1366244  kyllä ne vetoakselit kestää :) ei ole heikkopaikka.

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Fiat 80 90
Mulla on tuollainen -85 mallinen (nykyään lähes varakoneena), saman verran ajettunakin. Ihan varmasti tekisin silläkin vieläkin noita samoja hommia, kuin nuoremmillakin. Hyvä peruskone , tyydyttävä ihan joka hommassa. Remontteihin on tainnut mennä lähes saman verran kuin nyky traktoreiden yhteen 500h:n huoltoon. Etu pyörätkin nätisti kurvaa (ei käänny) mutta vetävät toisin kuin monen muun  :P Hytin ergonomiahan sitten on ihan omaa luokkaa ja risteyskolarien mahdollisuus on tosi suuri  ::)

Kulkeeko nämä ei jänismallit 32km/h kuin konedata ilmoittaa :o Mulla vaan semmonen muistikuva että naapurikylän ukolla kulki vastaava 40 ilman mitään virityksiä.....

Jotain 6k joutuu tästä pulittamaan joten varmaan hintaansa väärtti

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Fiat 80 90
Muistaakseni takavetareissa oli joku sokka/heikennysura josta katkesi kun kolmannet pyörät päällä ajoivat raskailla taka-akseli painoilla. Osa porukkaa vaihto 780 akselit joissa ei ollu sitä uraa. Pakkipyörä ongelmia oli näissä alkusarjan koneissa, mutta taisivat parantaa sitä osaa sitten niihin 40 laatikolla oleviin. Toisaalta oli sitä muillakin 80-luvun pikku nelikoilla samaa ongelmaa natikka/jd esim. Tais kummiskin olla yksi lujimmista tuotteista aikanaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiat 80 90
Neliveto on, ajettu 6000h ja vm 85.
Yksinkertaisia nämähän ovat joten eiköhän se pysyy kasassa. Kunhan vaan saa sen 10ha vuodessa kynnetty ja pihahommat tehty ja ehkä ruiskun eteen jos oikein innostuu tästä italiattaresta
No niin... eli just sen 4 tonnia tuosta voisi noihin töihin maksaa  :)

Nyt on Bäkkäri tipahtanut kärryiltä. Ei taida tuollaista hyvää peruskonetta saada tuolla hintaa. Joku taitaa maksaa jopa tuon ikäisistä Jontikoistakin tuon 4 tonnia. Ja niissä nyt ei edes tuulilasi ole yhtenä kappaleena.
No kyl mä tiedän mitä noista maksetaan, mutta tuo 4 tonnia on se mitä KANNATTAISI maksaa jostain PERIKUNNAN traktorista  ;D

Sekin pitää huomioida, että tässä nykyisessä kehityksessä tuollaisen kaluston hinta puolittuu lähivuosina  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fiat 80 90
http://www.nettikone.com/fiat/80-90/1366244  kyllä ne vetoakselit kestää :) ei ole heikkopaikka.
Kuka tuolla jaksaa polvillaan olla ei kukaan,kun kääntyvät istuimet on keksitty.Kaverilla tosiaan meni noita vetoakseleita ja edestäkin taisi yksi mennä,kyllästy metsässä remontin tekoon ja pisti vaihtoon.
Valtavan meluisa traktori ja sähköt huh, huh.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: Fiat 80 90
Mulla on tuollainen -85 mallinen (nykyään lähes varakoneena), saman verran ajettunakin. Ihan varmasti tekisin silläkin vieläkin noita samoja hommia, kuin nuoremmillakin. Hyvä peruskone , tyydyttävä ihan joka hommassa. Remontteihin on tainnut mennä lähes saman verran kuin nyky traktoreiden yhteen 500h:n huoltoon. Etu pyörätkin nätisti kurvaa (ei käänny) mutta vetävät toisin kuin monen muun  :P Hytin ergonomiahan sitten on ihan omaa luokkaa ja risteyskolarien mahdollisuus on tosi suuri  ::)

Kulkeeko nämä ei jänismallit 32km/h kuin konedata ilmoittaa :o Mulla vaan semmonen muistikuva että naapurikylän ukolla kulki vastaava 40 ilman mitään virityksiä.....

Jotain 6k joutuu tästä pulittamaan joten varmaan hintaansa väärtti

Kulkee varmaan niillä nimellis kierroksilla (2500 r/min) tuon 32. Mutta jos paskat on pois lattialta niin taitaa 2800 r/min olla aika normi. Itte en edes muista paljonko kierroksia ottaa ... 36 km/h pallukka silloin meillä jää just kierroslukumittarin viisarin alle. Sitä en ole katsonut onko joskus huollossa sinetti rikottu jotta ottaa rinkiä. Itte niitä ei ainakaan ole lisätty (luulisin ) ;) Jos ohjauksessa ei ole klappia, niin maantiellä menee melko nätisti. riittävä akseliväli jne ... toki hitauskin vakauttaa  ::)

Ja SaS kirjoitteli meluisuudesta ... huutaahan se lättä pohjassa ulospäin, mutta mielestäni hytti on tivis ja monta nuorempaakin päästää metelit pahemmin hyttiin. Tosin tuo on vaan mun mutu tuntumaa - eikä ennustus. Ei mulla kyllä mitään  melu mittaus tuloksia ole ;D

Pellithän näissä ehkä se murheen kryyni on , ainakin jos ajeltu suolatuilla teillä. Takalikasuojat katoaa ja takavalojen johdotukset sitten siinä samassa. Oven alareunat kukkii ja kynnykset katoaa ... Jos yksilö näiltä osin hyvä tai edes OK ... Luulisin olevan hyväkin kampe tuolla hintaa. Kytkinhän on kulutustavaraa ... tosin eka kesti meillä 1200h ja toisella mennään vieläkin ja se 6000 mittarissa  ::)

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Fiat 80 90
Onko miten vmainen toi kytkimen vaihto ? Mulla semmonen muistikuva tästä koneesta
 että vastus alkaa hyvin alhaalla kyn kytkintä painaa pohjaan  ???

Viimeksi muokattu: 23.01.15 - klo:13:48 kirjoittanut Uuno74

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Fiat 80 90
 Itsellä tuollainen 5000 tuntia ajettu, melkoinen yökastelija se on ollut uudesta lähtien, perä vuotaa milloin mistäkin, illalla kun ajaa talliin, on aamulla öljylätäkkö alla lattialla.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiat 80 90
Itsellä tuollainen 5000 tuntia ajettu, melkoinen yökastelija se on ollut uudesta lähtien, perä vuotaa milloin mistäkin, illalla kun ajaa talliin, on aamulla öljylätäkkö alla lattialla.
No vuotaako se myös päivällä, oletko kokeillut  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Fiat 80 90
Itsellä tuollainen 5000 tuntia ajettu, melkoinen yökastelija se on ollut uudesta lähtien, perä vuotaa milloin mistäkin, illalla kun ajaa talliin, on aamulla öljylätäkkö alla lattialla.
No vuotaako se myös päivällä, oletko kokeillut  ???

Joo, tip tip tipe tape tip tip...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: Fiat 80 90
Itsellä tuollainen 5000 tuntia ajettu, melkoinen yökastelija se on ollut uudesta lähtien, perä vuotaa milloin mistäkin, illalla kun ajaa talliin, on aamulla öljylätäkkö alla lattialla.

Uutuudesta en enää muista , mutta on se reviiriään merkinnyt koko sen ajan kun mä olen isäntänä niin sanotusti ollut. Viime kesänä merkitsi jo ajo jäljetkin perä öljyllä. Hyde käyttölohkon jostain koneistus reijästä katkes o-rengas. Itte mä en ole tehnyt oikein muuta kuin ajanut. Ne remontit mitä on ollut on tehty merkki huollossa. Ja huollot taas on laiminlyöty jo monen vuoden ajan vähäisen käytön vuoksi  ::)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Fiat 80 90
80 90 varmaan hyvä traktori, mutta jos joutuu asumaan kyseistä konetta käyttävän naapurin pellon läheisyydessä, niin varsinkin vähän liian ison äkeen edessä rasittavaa kuunnella. Kuulettaa koko ajan että kone vetää äärirajoilla ja välillä tukehtumaisillaan, ja sitte taasen kierrokisia vaikka muille jakaa.

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Fiat 80 90
mulla on 84vm 80-90 tunteja 6000,ei ole aukastu perää,vaihteistoa,kytkintä,eikä konetta.alkuperäiset on pakkirattaista lähtien,ei vuoda mistään öljyä,eikä nestettä,eikä ole ruosteessa mistään!kaikki pelaa niin kuin pitääkin.käyttäjiä on vaan niin monenlaisia...