Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jd ja jäähdytys  (Luettu 18970 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Jd ja jäähdytys
merkin huomioon ottaen niin eihän vain se vika siäki pääs olisi ne pultit?  ;) vai vain massaa liika vähä ja/tai epätasaasesti..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Jd ja jäähdytys
Jäähdytysnestettä vuotaa. Kovilla pakkasilla varsinkin, rapakko traktorin alle. Huollossa neuvovat tutkimaan liitoksia. Nyt näyttäs, että ainakin runsain vuoto paikallistuisi jäähdyttäjään. Jäähdyttäjän Kylki märkänä ja näyttää, että olis vuotanu.
Onko noista 7530 mennyt jäähdyttäjiä rikki ilman aikojaan? Mikään ei oo siihen osunut.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

pietijane

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Jd ja jäähdytys
Pari viikkoa sitten JD 6620:sta kärähti kansipahvi, hintaa remontille tuli agrihuollossa 1900 ekua. Tunteja traktorissa 3500... Huolto-ukko sano että kansien laatu on paskaa nykyään kun ei saa enää käyttää asbestia, tiiä sitten ??? Meillä tuo 6330 jontikka pelannu ihan kohtuuvella tähän asti. Raskaammissa hommissa se ennen vilkutteli valoja vaan ohjelmoitiin vuosi sitten ja lisättiin vähän jerkkua niin nythän tuo on pelannu. 6330:ssä tunteja 4000.

Hese

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
Vs: Jd ja jäähdytys
Kovilla pakkasilla vuotaa omasta pienemmästä neloskoneisestakin jostakin jäähdyttäjän letkuista. Ne laadukkaa klemmarit ainakin löystyy kovilla pakkasella ja aiheuttaa vuotoa ja vain talvella tallissa. Tuulettaja sitten levittää moskan ympäriinsä. Aiemmin vuosi lohkolämmitimen ympäriltäkin kovilla pakkasilla, mutta vaihtoivat huollossa tiivisteen.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Jd ja jäähdytys
Kovilla pakkasilla vuotaa omasta pienemmästä neloskoneisestakin jostakin jäähdyttäjän letkuista. Ne laadukkaa klemmarit ainakin löystyy kovilla pakkasella ja aiheuttaa vuotoa ja vain talvella tallissa. Tuulettaja sitten levittää moskan ympäriinsä. Aiemmin vuosi lohkolämmitimen ympäriltäkin kovilla pakkasilla, mutta vaihtoivat huollossa tiivisteen.

Mun Massikka vuosi joka helvetin liitoksesta kansiremontien jälkeen, nimenomaan kovilla pakkasilla.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Jd ja jäähdytys
Pari viikkoa sitten JD 6620:sta kärähti kansipahvi, hintaa remontille tuli agrihuollossa 1900 ekua.

Täytyy sanoa et melkosia hinnaneroja on noissa korjaustaksoissa, tosin tuo 30 sarjan nelosen päällä taitaa olla jonkunverran enemmän romua kun 20 sarjalaisissa, ja muutenkin vähemmän tilaa, mut ei mulla tainnu 3000e pysähtyä tiivisteenvaihto...

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: Jd ja jäähdytys
Jäähdytysnestettä vuotaa. Kovilla pakkasilla varsinkin, rapakko traktorin alle. Huollossa neuvovat tutkimaan liitoksia. Nyt näyttäs, että ainakin runsain vuoto paikallistuisi jäähdyttäjään. Jäähdyttäjän Kylki märkänä ja näyttää, että olis vuotanu.
Onko noista 7530 mennyt jäähdyttäjiä rikki ilman aikojaan? Mikään ei oo siihen osunut.

Kaverin 7430:ssä on jäähdyttäjän ja paisuntasäiliön välinen O-rengas vaihdettu kahdesti,  olisko nr:24 tuossa kuvassa

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Jd ja jäähdytys
Pari viikkoa sitten JD 6620:sta kärähti kansipahvi, hintaa remontille tuli agrihuollossa 1900 ekua.

Täytyy sanoa et melkosia hinnaneroja on noissa korjaustaksoissa, tosin tuo 30 sarjan nelosen päällä taitaa olla jonkunverran enemmän romua kun 20 sarjalaisissa, ja muutenkin vähemmän tilaa, mut ei mulla tainnu 3000e pysähtyä tiivisteenvaihto...
~5000 meni, tosin uus pakossrja ja kannen oikaisu.

Jäähdytysnestettä vuotaa. Kovilla pakkasilla varsinkin, rapakko traktorin alle. Huollossa neuvovat tutkimaan liitoksia. Nyt näyttäs, että ainakin runsain vuoto paikallistuisi jäähdyttäjään. Jäähdyttäjän Kylki märkänä ja näyttää, että olis vuotanu.
Onko noista 7530 mennyt jäähdyttäjiä rikki ilman aikojaan? Mikään ei oo siihen osunut.

Kaverin 7430:ssä on jäähdyttäjän ja paisuntasäiliön välinen O-rengas vaihdettu kahdesti,  olisko nr:24 tuossa kuvassa
Kiitti vinkistä täytyy kahtoa.

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Miklu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Jd ja jäähdytys
Mun 7530 oli kans 2100 tunnin huollossa ja siihen juuri vaihdettiin tuo paisuntasäiliön ja jäähdyttäjän välinen o-rengas. Lätäkkö aina alla. Lisäksi äänenvaimennin vaihdettiiin koska putki poikki haitariputken liitoksen kohdalta. Oli polttanut perään menevän lämmittimen johdon. Tyyppi vikoja kuulemma.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Jd ja jäähdytys
Mulla tuota ei mun tietääkseni ole ikinä vaihdettu.Eikä se vesiänsä ole muutenkaa hukkaillu.
Muttei mulle -30 sarjalaista ikinä enää tule 8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jd ja jäähdytys
Mulla tuota ei mun tietääkseni ole ikinä vaihdettu.Eikä se vesiänsä ole muutenkaa hukkaillu.
Muttei mulle -30 sarjalaista ikinä enää tule 8)
Niin eihän noita enää ees myydäkkään :D  Sitähän sä tarkoitit?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Jd ja jäähdytys
Mulla tuota ei mun tietääkseni ole ikinä vaihdettu.Eikä se vesiänsä ole muutenkaa hukkaillu.
Muttei mulle -30 sarjalaista ikinä enää tule 8)
Niin eihän noita enää ees myydäkkään :D  Sitähän sä tarkoitit?
Niin sitäkin.Mutta on se vikaisin Jonnikka mitä mulla on ollu :( Ja oliskohan uudet vielä pahempia :-\
Täytyy sitte kun seuraava vaihdon aika koittaa,harkita muita merkkejä :'(

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Jd ja jäähdytys
Niin sitäkin.Mutta on se vikaisin Jonnikka mitä mulla on ollu :( Ja oliskohan uudet vielä pahempia :-\
Täytyy sitte kun seuraava vaihdon aika koittaa,harkita muita merkkejä :'(

Jotenkin oman 30 sarjalaisen pohjalta alkaa kans tuntumaan et taitaa olla ja viimonen keltavanteinen.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Jd ja jäähdytys
Niin sitäkin.Mutta on se vikaisin Jonnikka mitä mulla on ollu :( Ja oliskohan uudet vielä pahempia :-\
Täytyy sitte kun seuraava vaihdon aika koittaa,harkita muita merkkejä :'(

Jotenkin oman 30 sarjalaisen pohjalta alkaa kans tuntumaan et taitaa olla ja viimonen keltavanteinen.
Noi muut museokoneet on ollu kuitenki tosihyviä ja vähävikaisia :)

7930

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Jd ja jäähdytys
Tähän mennessä varmin kone talossa ollut 7930