Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jd ja jäähdytys  (Luettu 18975 kertaa)

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Jd ja jäähdytys
Nonniin ei päivää ettei murhetta (näköjään)
Eli tuo iki-ihana ongelmapesä 6430 kiukuttelee jälleen kerran. Tuossa päivänä eräänä se alkoi puskemaan kaikista jäähdytysletkujen liittimistä hiljakseen nesteitä pihalle, ja samalla käynnissä ollessaan nestesäiliön pinta soutaa edestakaisin (yleensä pinta nousee ihan säiliön yläreunaa vasten). Kun koneen sammuttaa niin nestepinta vajoaa alas. Elikkä painetta tulee jostain kovasti järjestelmään.  Samoin ajaessa moottorin lämmöt pomppii 78-84 välissä edestakaisin kokoajan. Kovasti on alkanu epäilyttämään kansipahvi, mut jotenkin tuntuu kummalta et sekään ei enää kestä 3500h pitemää. Lämpöjä tuo vehe ei ole liikaa ottanu missäänvaiheessa.

Onkos kenelläkään ollut mitään vastaavaa "ominaisuutta"?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Jd ja jäähdytys
Nonniin ei päivää ettei murhetta (näköjään)
Eli tuo iki-ihana ongelmapesä 6430 kiukuttelee jälleen kerran. Tuossa päivänä eräänä se alkoi puskemaan kaikista jäähdytysletkujen liittimistä hiljakseen nesteitä pihalle, ja samalla käynnissä ollessaan nestesäiliön pinta soutaa edestakaisin (yleensä pinta nousee ihan säiliön yläreunaa vasten). Kun koneen sammuttaa niin nestepinta vajoaa alas. Elikkä painetta tulee jostain kovasti järjestelmään.  Samoin ajaessa moottorin lämmöt pomppii 78-84 välissä edestakaisin kokoajan. Kovasti on alkanu epäilyttämään kansipahvi, mut jotenkin tuntuu kummalta et sekään ei enää kestä 3500h pitemää. Lämpöjä tuo vehe ei ole liikaa ottanu missäänvaiheessa.

Onkos kenelläkään ollut mitään vastaavaa "ominaisuutta"?

6430n kansipahvi ollaan vaihdettu pari vuotta sitten, mittarissa oli noin 5000 tuntia. EGR meni uusiksi samaan aikaan.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Jd ja jäähdytys
Alkoi puistattaa, kun tuota luki. Viittaa vahvasti kansijuttuihin. Oikeestaan kannata ajaa, ettei mee enää pahemmaks, tai tiedä voiko mennä. Mutta sen sanon että jd 30-sarja, muuten niin mukava traktori pilattu ihan onnettoman kestoisella tekniikalla. Saahan nää kuntoon, mutta Ylläpito on kallista. Täs talossa maksetaan nyt oppirahoja.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Jd ja jäähdytys
Nonniin ei päivää ettei murhetta (näköjään)
Eli tuo iki-ihana ongelmapesä 6430 kiukuttelee jälleen kerran. Tuossa päivänä eräänä se alkoi puskemaan kaikista jäähdytysletkujen liittimistä hiljakseen nesteitä pihalle, ja samalla käynnissä ollessaan nestesäiliön pinta soutaa edestakaisin (yleensä pinta nousee ihan säiliön yläreunaa vasten). Kun koneen sammuttaa niin nestepinta vajoaa alas. Elikkä painetta tulee jostain kovasti järjestelmään.  Samoin ajaessa moottorin lämmöt pomppii 78-84 välissä edestakaisin kokoajan. Kovasti on alkanu epäilyttämään kansipahvi, mut jotenkin tuntuu kummalta et sekään ei enää kestä 3500h pitemää. Lämpöjä tuo vehe ei ole liikaa ottanu missäänvaiheessa.

Onkos kenelläkään ollut mitään vastaavaa "ominaisuutta"?
Kansipahvi. 6630:sta meni alle 4000h ajettuna.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Jd ja jäähdytys
Mikä ihme näitä nykykoneita oikeen vaivaa? hyvä verrata tuohon edelliseen -95 malliseen caseen.. sillä ajettii 7500h ja takuuajan jälkee kerran muistettiin säädättää venttiilit.. nekin oli sillon ihan kohallaan :O siinä kaikki rempat mitä koneelle tehtiin, pari laturia mäni, startti ja kytkin, hydrauliikkapumppu ja sulakkeita.  Ei näköjää nykykoneilla tuommosii tunteihin ilman sepittämistä mennä.

führer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Jd ja jäähdytys
Kannentiiviste on sinulla tälläkertaa murheena ja ajettu jo 3500h aina ei pääse näin pitkälle. Keskusteluja lukiessa välittyy selvä kuva JD:n epäkurantista laadusta ja sokeita oppirahojen maksajia on maakunnat täynnä. Allekirjoittanut kuului näihin sokeisiin, kunnes uskonpuhdistuksen myötä Judakset saivat lähteä ja vaihdoin ne erääseen toiseen vihreään. Tänäpäivänä tietokonetta ei ole enään tar***** traktorin vikahistorian selvitystyöhön.
Voimia teille kaikille eksyneille ja muistutuksena mainittakoon, että muutos on mahdollisuus ja sairaudesta voi parantua.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jd ja jäähdytys
Mikä ihme näitä nykykoneita oikeen vaivaa? hyvä verrata tuohon edelliseen -95 malliseen caseen.. sillä ajettii 7500h ja takuuajan jälkee kerran muistettiin säädättää venttiilit.. nekin oli sillon ihan kohallaan :O siinä kaikki rempat mitä koneelle tehtiin, pari laturia mäni, startti ja kytkin, hydrauliikkapumppu ja sulakkeita.  Ei näköjää nykykoneilla tuommosii tunteihin ilman sepittämistä mennä.
Kyllä maxxumeihinkin kansiremontteja on 5000h nurkilla tehty...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Jd ja jäähdytys
Valitettavasti tuo on suuri ongelma jontikan moottoreissa.Koko moottori pitäisi suunnitella uudestaan ,rakenne on kepponen .
Ajaa sillä ei kannatta koska vuotokohta syöpyy nopeaan pakokaasujen ja glykolin takia niistä yhdessä tulee happoa.
Kannen joutuu tai pitää oikaista eli työtä on jonkin verran ,arvelisin että vaihto tulee maksamaan vähintään tonnin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Jd ja jäähdytys
Kannen joutuu tai pitää oikaista eli työtä on jonkin verran ,arvelisin että vaihto tulee maksamaan vähintään tonnin.

Haastelivat huollosta et kolmen päivän remontti olis. Kyl siitä tonnilla selviää.. eriasia sit et miten monella.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Jd ja jäähdytys
Kannen joutuu tai pitää oikaista eli työtä on jonkin verran ,arvelisin että vaihto tulee maksamaan vähintään tonnin.

Haastelivat huollosta et kolmen päivän remontti olis. Kyl siitä tonnilla selviää.. eriasia sit et miten monella.
8 h. työtä ja koneistukset ,tonni on liian vähän mutta olisko 1600.
Miten paljon on sälää kannen päällä siitä johtuu työn määrä,mutta kolme päivää on kyllä liikaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Jd ja jäähdytys
Kannen joutuu tai pitää oikaista eli työtä on jonkin verran ,arvelisin että vaihto tulee maksamaan vähintään tonnin.

Haastelivat huollosta et kolmen päivän remontti olis. Kyl siitä tonnilla selviää.. eriasia sit et miten monella.
8 h. työtä ja koneistukset ,tonni on liian vähän mutta olisko 1600.
Miten paljon on sälää kannen päällä siitä johtuu työn määrä,mutta kolme päivää on kyllä liikaa.

Päivän purkaa, päivä remonttia ja kolmannen kasaa. Tai kai sen päivässäkin tekee jos tekee kellon ympäri töitä...
Ja laskuakin kertyy enempi kun tonni...

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Jd ja jäähdytys
8 h. työtä ja koneistukset ,tonni on liian vähän mutta olisko 1600.

Niin, vaitaahan ne formuloihinkin renkaat parissa sekunnissa.

Kyllä tuohon vain se pari kolme päivää menee. Ja sitten kun aletaan odottaa kantta tai tiivisteitä ja pultteja niin vähän kauemmin.

Kun noita vaihtokonelistoja katsoo niin sieltä puuttuvat 00 ja 10-sarjan koneet.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Jd ja jäähdytys
Yhdellä tutulla isännällä on -00 mallin 6910. Mittarissa on 22000h ja moottori on avaamaton. Vesipumppu on vaihdettu, etukehto helotettu ja vaihteiston pakat vaihdettu.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Veetin poika

  • Vieras
Vs: Jd ja jäähdytys
Yleisohjeena: Virittäkää veljet, Virittäkää. .. tapista sata pollea yli, menee turbo,  kansipahvi, pakat ja jatkuvat lämpöongelmat...ja ei yksin jd

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jd ja jäähdytys
Yleisohjeena: Virittäkää veljet, Virittäkää. .. tapista sata pollea yli, menee turbo,  kansipahvi, pakat ja jatkuvat lämpöongelmat...ja ei yksin jd
Itteasiassa noita kansipahveja on mennyt myös vakio moottoreista.. Niinkuin turbojakin..