Itsekkin tarkastelin kulutusta lietteen ajossa. Omat vuokrapellot sijaitsevat 9 km päässä ja tie on todella mäkistä. Aikanaan kun oman N141 saapuminen viivästyi linjasto-ongelmien takia, saimme tilalle N142 Versun jossa oli kulutusmittari. Kun ajoi pelloille ns. normaalia-ajoa 10m^3 kärry täynnä ja takaisin tyhjänä 45-50 km/h niin kulutusmittari näytti lähes tulkoon samaa. Kun nopeuden laski siihen noin 40 km/h (~1800rpm) paikkeille niin kulutus puolittu mittarin mukaan.
Itse olen miettinyt sitä että, sulkevatko Valtra CR koneet polttoaineensyötyn moottorijarrutuksessa? Että onko moottorijarrutuksesta polttoainetaloudellisesti yhtä suurta hyötyä kuin henkilöautoissa. Itse olen opetellut ajamaan traktorilla käytännössä ilman jarruja järkevällä moottorijarrutuksella. Kyseisellä reitillä oikein ajettuna ei tarvitse jarruttaa kuin yhdessä risteyksessä ja peltoliittymässä.
Toinen mitä olen yrittänyt säästä tällä on Valtran etuakselin tasauspyörästyöä. Tuttujen kokemuksien mukaan akseli on varsin heppoisesti etumurikassa kiinni ainoastaan yhdellä sokalla. Erityisesti asfalttijarrutuksissa kovilla, kun etuakseliin kohdistuu suuri voima nelivedon kytkeytyessä. Ja tätä järjen riemuvoittoa ei saa edes pois päältä