Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko iso ero kulutukseen  (Luettu 14183 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.


Riippuu autosta tai merkistä, edellisessä vippas lähes litran optimistiseen suuntaan. Nykyisessä näyttää desilleen oikeen. Molemmat suht tehokkaita dieseleitä eikä kumpikaan ole tehtaalta tulleissa säädöissä :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms.. 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
sää se tiedät kaikesta kaiken! joko oot tehnyt talven hankintahakkuut täyteen?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
sää se tiedät kaikesta kaiken! joko oot tehnyt talven hankintahakkuut täyteen?
Älä nyt sinäkin ala alentumaan iso mies  ;)
Perjantaina mitattiin ,nyt alkaa muut hommat ,lunta on paljon ja pahimmoinen kohva välissä,taimikoita menee nyt nurin tykkylunta paljon .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
No mitä moottoritekniikkaa pitäis opetella?  Kerro nyt edes onko sisudieselin "matalakierrosmoottorissa" samat osat kuin muissa?  Mulle nuo matalakierrosmoottorit on sellaisia missä maksimikierrokset on 600rpm.. 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
No mitä moottoritekniikkaa pitäis opetella?  Kerro nyt edes onko sisudieselin "matalakierrosmoottorissa" samat osat kuin muissa?  Mulle nuo matalakierrosmoottorit on sellaisia missä maksimikierrokset on 600rpm..
Niin sekoitat laivamottorit ja traktorin moottorin on hiukan eri moottoreita joko käsitit ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
No mitä moottoritekniikkaa pitäis opetella?  Kerro nyt edes onko sisudieselin "matalakierrosmoottorissa" samat osat kuin muissa?  Mulle nuo matalakierrosmoottorit on sellaisia missä maksimikierrokset on 600rpm..
Niin sekoitat laivamottorit ja traktorin moottorin on hiukan eri moottoreita joko käsitit ?
No enhän mä oo muuta väittänytkään  ;D  Sä oot kyllä niin päjö välillä...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
No mitä moottoritekniikkaa pitäis opetella?  Kerro nyt edes onko sisudieselin "matalakierrosmoottorissa" samat osat kuin muissa?  Mulle nuo matalakierrosmoottorit on sellaisia missä maksimikierrokset on 600rpm..
Niin sekoitat laivamottorit ja traktorin moottorin on hiukan eri moottoreita joko käsitit ?
No enhän mä oo muuta väittänytkään  ;D  Sä oot kyllä niin päjö välillä...
Pitää olla tarkka käsitteissä siinä se juju piilee.
Mikä on "päjö"? Ihan oikeesti kun puhutaan traktorin matalakierros moottorista on kierrokset tosiaan max 1850 rim/min.,nykyään on se nappi jolla voi ohittaa ,mutta se ei enään olekaan matalakierrosmoottori raja on ylitetty. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Viljakuormia kuskatessa mittailin kulutusta. Vastakkain jd:t 6920s(ohjelmoitu) -04 ja 6630(vakio) -12. Molemmat cr. 6630 kiertää max nopeudella n.2300 ja 6920s 2100rpm. Huippunopeus molemmilla noin 51km/h. Siirrettyä viljatonnia kohti kulutus molemmilla sama. 6920:llä homma hieman joutusampaa. Siirtomatkaa oli noin 30km. Tankkausten välillä vein aina useamman kuorman. Eli näiden välillä ei eroa syntyny.

Toinen mitä olen yrittänyt säästä tällä on Valtran etuakselin tasauspyörästyöä. Tuttujen kokemuksien mukaan akseli on varsin heppoisesti etumurikassa kiinni ainoastaan yhdellä sokalla. Erityisesti asfalttijarrutuksissa kovilla, kun etuakseliin kohdistuu suuri voima nelivedon kytkeytyessä. Ja tätä järjen riemuvoittoa ei saa edes pois päältä  >:(

Tämähän koskee melkein kaikkia traktoreita, kun etuakselilla ei ole omia jarruja niin nelivedon kautta jarrutetaan. Nykyään jonkin verran jo omia jarruja edessäkin mutta harvassa. Kyllä 7530 Jd pitää niin kamalan pamauksen kun jarrulta löysää että pahaa tekee.
6920:stä saa nelivetokytkennän pois nippusiteellä. 6630:stä en oo asiaa vielä tutkinu. Molemmissa omat jarrut etunavoissa.
Jos halutaan vertailla kierrosten vaikutusta polttoaineenkulutukseen, ei voi ajaa eri traktorilla, vaikka niissä on eri maksimikierrosnopeus. Kaikki muu pitää vakioida paitsi mitattava asia, myös sää eli ilman olosuhteet. Oikeammin pitäisi ajaa samalla traktorilla ja pudottaa kierroksia. Toki tällöin ajonopeus putoaa, kun pyritään maksiminopeuteen. Tässähän voisi testailla, mikä olisi optimaalinen ajonopeus kulutuksen ja tuntisaavutuksen suhteen. Lisäksi käytännön oloissa vaikuttaa ylä- ja alamäkien ajotyyli, moottorijarrutuksen käyttö jne.

Viimeksi muokattu: 10.01.15 - klo:18:33 kirjoittanut wolfheartscry

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
No mitä moottoritekniikkaa pitäis opetella?  Kerro nyt edes onko sisudieselin "matalakierrosmoottorissa" samat osat kuin muissa?  Mulle nuo matalakierrosmoottorit on sellaisia missä maksimikierrokset on 600rpm..
Niin sekoitat laivamottorit ja traktorin moottorin on hiukan eri moottoreita joko käsitit ?
No enhän mä oo muuta väittänytkään  ;D  Sä oot kyllä niin päjö välillä...
Pitää olla tarkka käsitteissä siinä se juju piilee.
Mikä on "päjö"? Ihan oikeesti kun puhutaan traktorin matalakierros moottorista on kierrokset tosiaan max 1850 rim/min.,nykyään on se nappi jolla voi ohittaa ,mutta se ei enään olekaan matalakierrosmoottori raja on ylitetty. ;)
No itse en kyllä sen ideaa millään keksi mikä järki siinä on.. 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko iso ero kulutukseen
Ensinnäkin kulutusmittarit ovat erittäin huonosti paikkansa pitäviä ,lähinnä viihteen vuoksi laitettu,näin ainakin autoissa.
Matalakierrosmoottori on joka suhteessa ylivoimainen ,vääntöä koko alueella ,polttoaineen kulutus selvästi alempi kuin muissa moottoreissa.
Kouho ja aina kiireinen mouruuttaa moottoria tarpeettomasti
ja nämä kuskit eivät yleensä opikaan ajamaan matakierrosmottorilla varustetulla ,on huomattu valitettavasti.
Linnavuoressa on kolme vuosikymmentä tutkittu matalakierrosmoottoreiden ominaisuuksia ja tulokset ovat kiistatta sen puolella.Protopajan pojat vaan sanoivat että sillä pitää osata käyttää jotta siitä saa hyödyn ,yleisohje oli tuo ei hätäisten kuskien moottori,työsaavutus on noissa parempi ,mutta käytöstä kiinni sekin.
No itteasiassa kunnollisia matalakierrosmoottoreita ei ole kyllä yhdessäkään traktorissa..  Lähinnä laivanmoottoreina  ;D  Samat osat lienee tuossa linnavuoren "matalakierrosmoottorissa" kuin normaaleissakin..  Itse olen hyvinkin hätäinen mutta silti pyrin ajamaan niin että pikavaihteet vaihdan 1800rpm tienoilla isompaan yms..
Niin käsitteet on sekaisin nyt zetorilla.
Jaa missä asiassa herra kaikkitietävä?
No älä nyt taas alennu ja katkeroidu,mutta mieti nyt viikolopun yli ja opiskele moottori tekniikkaa. ;D
No mitä moottoritekniikkaa pitäis opetella?  Kerro nyt edes onko sisudieselin "matalakierrosmoottorissa" samat osat kuin muissa?  Mulle nuo matalakierrosmoottorit on sellaisia missä maksimikierrokset on 600rpm..
Niin sekoitat laivamottorit ja traktorin moottorin on hiukan eri moottoreita joko käsitit ?
No enhän mä oo muuta väittänytkään  ;D  Sä oot kyllä niin päjö välillä...
Pitää olla tarkka käsitteissä siinä se juju piilee.
Mikä on "päjö"? Ihan oikeesti kun puhutaan traktorin matalakierros moottorista on kierrokset tosiaan max 1850 rim/min.,nykyään on se nappi jolla voi ohittaa ,mutta se ei enään olekaan matalakierrosmoottori raja on ylitetty. ;)
No itse en kyllä sen ideaa millään keksi mikä järki siinä on..
Vääntökäyrä on täysin erilainen kuin vakio mottorissa siinä se salaisuus on. 1000 rim./min vääntö 520 1500 rim/min.vääntö 580 .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !