Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaisten maatalouskonevalmistajien metallitöitten suunnittelu ja laatu  (Luettu 37154 kertaa)

Archibelago

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92

Ittellekin Aritermillä väittivät että ei ole mennyt keltään muulta alatiiliä 35+ kattilasta, mut olipahan kuitenkin langanpätkiä valettu vahvikkeeksi takuuseen tulleisiin tiiliin. Kaikenlaista paskapuhetta.

Ulkolaisten työkonevalmistajien eduksi voi laskea sen, että he yleensä testaavat tuotteensa paikallisilla käyttäjillä, ennen vientimarkkinoille lähtemistä. Tai ainakin näin aiemmin on monen tavaran kanssa toimittu.

Niinhän ne väittivät paikallisella Nissankauppiaallakin ettei näistä 2002- pickupeista oo muilta koneita hajonnut...  :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
vekkulipajan paskaprässin hydraulisylinteriä kysyyn tehtaalta tuos päivällä kun vanha tuupi näyttää jo siltä että varren tiivisteen vaihrolla ei menna kovinkaan pitkästi eteenpäin, perskuta olin lentää persuuksilleni kun kuulin hinnan, härmäläänen sylinteri yli 900€ :o :o :o vanhaakin on hitsattu jo kahteen kertaan kun ei tehras hitsaukset kestä :(

Jos pelkät kuoret maksaa jo 250euroa ni kai koko tunkista nyt 900euroo pitää maksaa........ ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Archibelago

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92

Ja kun tietääkseni Multivan alihankkijat on kaikki Lounais-Suomen alueelta, virulaiset ei tee sinne mitään. Olisitko saanut saksalaisen vaunun tehtaalta lippiksiä ja fleecejä?

Siitäkös se heikko laatu johtuukin?
Kannataiskohan vaatteet ostaa eri kaupasta kuin koneet?

Archibelago

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Tuo laatuero näkyy muuten keltaisten ja niitä vanhempien valmettien ja VolvoBMvalmetin x05 -sarjan laadussa, Volvolta tuli paljon osaamista.

Jaa... Eikös sitä enää muisteta millaista sutta ne ekat vuodet oli?

Ehkä kuitenkin parempaa kuin 02-sarjalaiset?

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Niissä esisarjan vehkeissä oli aika paljon kaikennäköistä.
Yleisin tietysti neste/öljyseko,etuakselin maljat,synkrot jotka tuli sitten teräksisinä,peräkotelo,se jossa ulosoton rattaat halkeili,3 pyttyisissä rojahteli se pikavaihde kun kolmepyttyinen pyörii niin epätasaisesti,kytkimen irrotushaarukka heikko,nosto sylkistä irtoili mäntiä,niiden turpakappaleet oli jotain sekasikiöitä kun tiivisteitä ei saanut mistään,edes alkuperäisenä,perä heikko kunnes olisko -86 siirtyivät kahteen ristitappiin ja neljään rattaaseen,kytkin alamittainen levystä jousia irtoili,ulosoton kytkin myös alimitoitettu ym.
Eikä muuta mutta takuu-ajan jälkeen suhtautuminen oli lähinnä *****ako natiset.


Meillä oli 705 -83 syyskuussa toimitettu kone, eli aika lailla alkupäästä. Ajettiin vajaa 13000 tuntia, konetta ei avattu kertaakaan, laatikkoa ei kertaakaan. Yksi kytkin remontti vuonna -87 tehtiin ennakoivasti kun asennettiin takasiltaan tukkikuormain joka sitten oli siinä seuraavat 12 vuotta. Etuakselia korjattiin jonkun verran kun oli se etukuormainkin siinä koneessa. Pääasiallinen käyttö etukuormain työtä ja loppu tukkikuormaimen käyttöä. Yks hydraulipumppu vaihdettiin ja toinen oli loppu kun lähti pois. Vaihteensiirtäjät, ulkoiset oli aika kulutus kamaa alkuun, oli sillä painettavalla kertojalla alkuun, jossain vaiheessa tuli sitten toi sivusiirto kertoja ja se vaihdettiin mukisematta, samoin kattoluukku, oli alkuun väkäsillä saranoitu ja tuppas tippuun.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Tuo laatuero näkyy muuten keltaisten ja niitä vanhempien valmettien ja VolvoBMvalmetin x05 -sarjan laadussa, Volvolta tuli paljon osaamista.

Jaa... Eikös sitä enää muisteta millaista sutta ne ekat vuodet oli?

Ehkä kuitenkin parempaa kuin 02-sarjalaiset?

Parasta aikaa tais olla kun oli uus -05 vallu talossa! Ja oli edistystä kyllä keltaisiin ja paljon, ergonomiassa ja kestävyydessä. Suurin virhe Valmetilla oli lopettaa -05 kehittäminen. OLis tehty sitä Mezzojen rinnalla karvalakki traktorina eikä kehitetty sitä -02 pohjautuvaa mallistoa. Tais olla pelkona ettei Mezzot olis menny kaupaksi. Mutta kyl -05 taso paljon heitteli kun alkuvuosien jälkeen loppu Volvon komponettien käyttö loppui ja taas vuosina 86-88 käyettiin huonompia katkaisijoita, tiivisteitä...

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
onhan tuokin insjöörin suuri tairon näytes,  niin kun sikaa kerittis paljon ääntä ja vähän villoja:

http://www.youtube.com/watch?v=sv2jxYxbfXE
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8344
Maailmanlopun vehe. Ymmärrän kyllä sen, että jotain uutta kun kehittää, niin ulkopuolisia asiantuntijoita löytyy valmiin prototyypin ympäriltä useita. Ja kaikilla on mielipide, kuinka jonkun asian olisi voinu tehä paremmin.

No, kokemuksesta voin sanoa, että kaikkia näkemyksiä pitää osata kuunnella ja avoimin mielin toimia, vaikka tulisi "toihan on ihan paska laite" kommentteja. Kaikista näkemyksistä oppii ja hokaa uusia asioita.

No, tämän ropotin kehittäjä on varma osaamisestaan ja omasta mielestään tuo kone on rahantekokone. No tämä mentaliteetti jo paljastaa, että onko laitteella tulevaisuutta kaupallisesti.

No, ideaa pitää vaan kehittää... jonkun muun.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.