Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaisten maatalouskonevalmistajien metallitöitten suunnittelu ja laatu  (Luettu 37031 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Hardin ruiskussa puomit vääntyivät kun ne otti runkoon kuljetuksen aikana ja työleveys oli alle 8 metriä. Tehtiin tuki jota vasten puomin hakkas vähän paremmin kesti.
Tuhtin 12 d tutulla ajettu tosi paljon ja kivistä tavaraa ja kestää.
Adr navat on talimannin tekemiä kun taasen Fad on huippulaadukas niin kuin fenttikin saksalainen. ;D
Se seko vaunun vaihteisto mate in comer on suunnittelun kukkanen liian lyhty poori nyrjähtää ja laskun on vajaa 4000 ekua,on kuulemma tyyppivika,saattaa olla uudemissa jo kestävämpi koska varaosalootassa asia on korjattu.Että tällästä suunnittelua ulkomailla.
Onko se kotimainen ruoka niin ihmeellistä?
Tuonkin piti olla luja moottori ,mutta niin vaan on mennyt vesi pesään ja valmistusmaa oli  ;)
http://www.nettikone.com/ford/6810-mark3-mp-lift-ek/1217364

Viimeksi muokattu: 31.08.13 - klo:19:39 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Kepulaanen

  • Vieras
Hardin ruiskussa puomit vääntyivät kun ne otti runkoon kuljetuksen aikana ja työleveys oli alle 8 metriä. Tehtiin tuki jota vasten puomin hakkas vähän paremmin kesti.
Tuhtin 12 d tutulla ajettu tosi paljon ja kivistä tavaraa ja kestää.
Adr navat on talimannin tekemiä kun taasen Fad on huippulaadukas niin kuin fenttikin saksalainen. ;D
Se seko vaunun vaihteisto mate in comer on suunnittelun kukkanen liian lyhty poori nyrjähtää ja laskun on vajaa 4000 ekua,on kuulemma tyyppivika,saattaa olla uudemissa jo kestävämpi koska varaosalootassa asia on korjattu.Että tällästä suunnittelua ulkomailla.
Onko se kotimainen ruoka niin ihmeellistä?
Tuonkin piti olla luja moottori ,mutta niin vaan on mennyt vesi pesään ja valmistusmaa oli  ;)
http://www.nettikone.com/ford/6810-mark3-mp-lift-ek/1217364
Ja nesteet alkuperäiset, kaliumhydroksidisuodatin vaihtamatta......

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Hardin ruiskussa puomit vääntyivät kun ne otti runkoon kuljetuksen aikana ja työleveys oli alle 8 metriä. Tehtiin tuki jota vasten puomin hakkas vähän paremmin kesti.
Tuhtin 12 d tutulla ajettu tosi paljon ja kivistä tavaraa ja kestää.
Adr navat on talimannin tekemiä kun taasen Fad on huippulaadukas niin kuin fenttikin saksalainen. ;D
Se seko vaunun vaihteisto mate in comer on suunnittelun kukkanen liian lyhty poori nyrjähtää ja laskun on vajaa 4000 ekua,on kuulemma tyyppivika,saattaa olla uudemissa jo kestävämpi koska varaosalootassa asia on korjattu.Että tällästä suunnittelua ulkomailla.
Onko se kotimainen ruoka niin ihmeellistä?
Tuonkin piti olla luja moottori ,mutta niin vaan on mennyt vesi pesään ja valmistusmaa oli  ;)
http://www.nettikone.com/ford/6810-mark3-mp-lift-ek/1217364

Jatka vaan sääennustuksiasi ja jätä ammattiasiat muille  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Halpa myy hyvin ja sitähän tehtaat ja kaupat asiakkaille tarjoavat valmistusmaasta riippumatta, vaan pian on edessä aika jolloin maatalousalalla yhä vähenevä mutta kalustoa suurempaan tarpeeseen hankkiva asiakaskunta oppii hankkimaan kerralla kunnollista ja ovat valmiit sen hinnan maksamaan. Moni klapikone käy esimerkiksi näistä ihmeviritelmistä jotka juuri pysyvät kasassa oman painonsa alla ja muuttuvat sitten työssä veteliksi joka puolelta repeileviksi remonttikatastrofeiksi. Weckmannin kärryt esimerkiksi laatutavaraa ja moni muukin mutta halpisromua tehdään edelleen niin kauan kun se myy. Multivan ja Potilan raskaammat äkeetkin kestävät vertailun mihin merkkiin tahansa. Moni ulkomainenkaan merkki tosin ei kestä vertailua näihin Potilan ja Multivan tuotteisiin.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Eli ketjun aloituksessa mainitut valmistusvirheet ovat joidenkin mielestä ihan ok?

Suomalaisissa tuotteissa saa olla vikoja, kunhan se on vain suomalainen, sillä suomalaista ruokaa se hitsarikin syö?

Suomalaista ruokaa tuottavan viljelijän tienaamat rahat pitää laittaa kotimaisiin laitteisiin, oli ne minkälaista kuraa tahansa?

Mitä vi**ua? No eipähän tarvi miettiä miksi valtion talous on kuralla, jos tälläkin otannalla löytyy tämmöisiä mielipiteitä, sillä vastaavat mielipiteet suhteutettuna koko väestöön takaavat sen, että hommat menee perseelleen muuallakin kuin maataloudessa ;D

Eikö kuitenkin olisi kaikkien etu, että suomalainen kone- ja laitevalmistus satsaisi suunnitteluun ja laatuun siten, että ne olisivat maailman parhaita meikäläisiin olosuhteisiin? Mutta miksi ne niin tekisivät? Koneet ja laitteet menevät kaupaksi olivat ne minkälaisia paskoja tahansa, kunhan ne ovat kotimaisia...

Suomessa on osaamista, ammattitaitoa ja tahtoa monella teollisuuden sektorilla valmistaa laadukkaita tuotteita. Nämä perusarvot pitäisi saada siirrettyä maatalouskonevalmistukseenkin.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!


Elhon kelapöyhin vei uskon aikanaan suomalaiseen raudankäsittelytaitoon

 Sama vika rahikaisella.  :D :D
  ;D No olikos siinä sitten jokin laadullinen ongelma? :o ::) ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Tuhti ja monet klapikoneet ovat aika hyviä, menevät kaupaksi myös ulkomailla. Nyt ei ole lämmitys kausi joten kukaan ei kirjoitelle kuinka huonot kotimaiset kattilavärkit ovat vs. saksalaisiin?

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Niin ja oikeasti en ole suomalaisesta ruuasta todellakaan tuota mieltä, mutta herätkää nyt idiootit tähän päivään! Vaikka ostaisitte mitä tahansa niin älkää nyt ***** haukkuko suomalaisia! Pitkällä tähtäimellä se on meiltä kaikilta pois!


Ketjun tarkoitus ei ole parjata suomalaisia, vaan enemmänkin pohtia, että mitä voisi tehdä toisin, jotta rahalleen saisi sellaisen vastineen, kuin sopisi ostohetkellä olettaa.

Eli perusta tuolle vaahtoamisellesi oma ketju.

Minkä takia ei saisi valittaa. Kuinka hiivatissa se suomalainen maatalouskoneteollisuus koskaan mitään parantaa jos ei se saa rehellisellä ja säästelemättömällä kielellä kuulla mistä ei tykätä. Kuinka hiivatissa se hiljaa tyytyminen kaikenmaailman lapsuksiin kunhan vain on kotimainen voisi mitenkään olla positiivinen asia. Päin vastoin, pitkän päälle jos sellasta harjotetaan niin ojasta allikkoon siinä mennään.

+250

  • Vieras
Hardin ruiskussa puomit vääntyivät kun ne otti runkoon kuljetuksen aikana ja työleveys oli alle 8 metriä. Tehtiin tuki jota vasten puomin hakkas vähän paremmin kesti.
Tuhtin 12 d tutulla ajettu tosi paljon ja kivistä tavaraa ja kestää.
Adr navat on talimannin tekemiä kun taasen Fad on huippulaadukas niin kuin fenttikin saksalainen. ;D
Se seko vaunun vaihteisto mate in comer on suunnittelun kukkanen liian lyhty poori nyrjähtää ja laskun on vajaa 4000 ekua,on kuulemma tyyppivika,saattaa olla uudemissa jo kestävämpi koska varaosalootassa asia on korjattu.Että tällästä suunnittelua ulkomailla.
Onko se kotimainen ruoka niin ihmeellistä?
Tuonkin piti olla luja moottori ,mutta niin vaan on mennyt vesi pesään ja valmistusmaa oli  ;)
http://www.nettikone.com/ford/6810-mark3-mp-lift-ek/1217364
Ainakin maidossa bakteeri ja solurajat taitaa olla euroopan tiukimmat 8)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858


Ps. Onko nuo Multivan tuotteet aitoa kotimaista? Ettei vain Virupoika rustaile alihankintana?

Onkohan nämä Keskon sisäänostajat sellaisia, kun tarjoavat jollekkin konepajalle sopparia, niin sanovat että hinta on tämä. Oata tai jätä, sama vaikka ohennat peltejä ja heikennät laakereita että saat katteesi. Meille sama sillä tuotteella on vielä hyvä maine.
 Ja muutaman vuoden päästä otetaan taas uusi hyvämainenen paja pilattavaksi.

Panee epäilemään asian olevan justiin noin.
Omakohtainen kokemus tapauksesta jossa tehdas myöntää tuotteelleen 2 vuoden takuun. Kesko (yritti) puolittaa takuun yhteen vuoteen. Sopii kysyä mistä oli säästetty kun takuukin puolittui tehtaan myöntämästä. ::)
[/quote]

Tietääkseni Kesko on harrastanut ns. takuun ostoa itselleen. Eli otetaan takuu vastuut omalle kontolle ja saadaan kone ostettua valmistajalta silloin edullisemmin..?

Viimeksi muokattu: 31.08.13 - klo:21:56 kirjoittanut bouli

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Hardin ruiskussa puomit vääntyivät kun ne otti runkoon kuljetuksen aikana ja työleveys oli alle 8 metriä. Tehtiin tuki jota vasten puomin hakkas vähän paremmin kesti.
Tuhtin 12 d tutulla ajettu tosi paljon ja kivistä tavaraa ja kestää.
Adr navat on talimannin tekemiä kun taasen Fad on huippulaadukas niin kuin fenttikin saksalainen. ;D
Se seko vaunun vaihteisto mate in comer on suunnittelun kukkanen liian lyhty poori nyrjähtää ja laskun on vajaa 4000 ekua,on kuulemma tyyppivika,saattaa olla uudemissa jo kestävämpi koska varaosalootassa asia on korjattu.Että tällästä suunnittelua ulkomailla.
Onko se kotimainen ruoka niin ihmeellistä?
Tuonkin piti olla luja moottori ,mutta niin vaan on mennyt vesi pesään ja valmistusmaa oli  ;)
http://www.nettikone.com/ford/6810-mark3-mp-lift-ek/1217364
Ainakin maidossa bakteeri ja solurajat taitaa olla euroopan tiukimmat 8)
Silti on kohta puolikansaa paskotilla, kun maito ei enää sovi mahalle :D

Mutta maito onkin vientituote....

ei se ulkomailla haittaa... :D ;D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Tietääkseni Kesko on harrastanut ns. takuun ostoa itselleen. Eli otetaan takuu vastuut omalle kontolle ja saadaan kone ostettua valmistajalta silloin edullisemmin..?

Ja maineesta kiinni pitävä valmistaja antaa takuukorjauksia hövelimmin kuin keskon lakimiesosasto, jota ei valmistajan maine kiinnosta pätkääkään. Tai ehkä sen verran että huonomainelta valmistajalta voidaan kiristää koneet halvemmalla?

+250

  • Vieras
Hardin ruiskussa puomit vääntyivät kun ne otti runkoon kuljetuksen aikana ja työleveys oli alle 8 metriä. Tehtiin tuki jota vasten puomin hakkas vähän paremmin kesti.
Tuhtin 12 d tutulla ajettu tosi paljon ja kivistä tavaraa ja kestää.
Adr navat on talimannin tekemiä kun taasen Fad on huippulaadukas niin kuin fenttikin saksalainen. ;D
Se seko vaunun vaihteisto mate in comer on suunnittelun kukkanen liian lyhty poori nyrjähtää ja laskun on vajaa 4000 ekua,on kuulemma tyyppivika,saattaa olla uudemissa jo kestävämpi koska varaosalootassa asia on korjattu.Että tällästä suunnittelua ulkomailla.
Onko se kotimainen ruoka niin ihmeellistä?
Tuonkin piti olla luja moottori ,mutta niin vaan on mennyt vesi pesään ja valmistusmaa oli  ;)
http://www.nettikone.com/ford/6810-mark3-mp-lift-ek/1217364
Ainakin maidossa bakteeri ja solurajat taitaa olla euroopan tiukimmat 8)
Silti on kohta puolikansaa paskotilla, kun maito ei enää sovi mahalle :D

Mutta maito onkin vientituote....

ei se ulkomailla haittaa... :D ;D
Sen onki jatkojalostuksen duunarit pilannu ;D ;D

Simpauttaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
Eli ketjun aloituksessa mainitut valmistusvirheet ovat joidenkin mielestä ihan ok?

Suomalaisissa tuotteissa saa olla vikoja, kunhan se on vain suomalainen, sillä suomalaista ruokaa se hitsarikin syö?

Suomalaista ruokaa tuottavan viljelijän tienaamat rahat pitää laittaa kotimaisiin laitteisiin, oli ne minkälaista kuraa tahansa?

Mitä vi**ua? No eipähän tarvi miettiä miksi valtion talous on kuralla, jos tälläkin otannalla löytyy tämmöisiä mielipiteitä, sillä vastaavat mielipiteet suhteutettuna koko väestöön takaavat sen, että hommat menee perseelleen muuallakin kuin maataloudessa ;D

Eikö kuitenkin olisi kaikkien etu, että suomalainen kone- ja laitevalmistus satsaisi suunnitteluun ja laatuun siten, että ne olisivat maailman parhaita meikäläisiin olosuhteisiin? Mutta miksi ne niin tekisivät? Koneet ja laitteet menevät kaupaksi olivat ne minkälaisia paskoja tahansa, kunhan ne ovat kotimaisia...

Suomessa on osaamista, ammattitaitoa ja tahtoa monella teollisuuden sektorilla valmistaa laadukkaita tuotteita. Nämä perusarvot pitäisi saada siirrettyä maatalouskonevalmistukseenkin.


Olipa aikamoisia johtopäätöksiä vedetty. Tuskinpa noita valmistusvirheitä kukaan täällä sen kummemmin hyväksyy, mutta
lähinnä pitää ihmetellä, miksi nämä kotimaisten valmistajien ongelmat nostetaan esille ja haukutaan paskoiksi? Ulkomaisten merkkien ongelmat on taas ilmeisesti OK, joten aikamoista asennevammaahan se vasta on. Fakta nimittäin on se, että niissä on suhteessa aivan yhtä paljon ongelmia, mutta niistä ei vaan tunnu olevan niin trendikästä puhua! Kyllähän sekin on varmasti fakta, että historiassa kotimainen teollisuus on tehnyt hirveitä virheitä ja maineen menetys juontaa juurensa sieltä! Nykypäivän kotimainen teollisuus on kuitenkin kehittynyt valtavasti ja ihmettelen jos joku kotimainen yritys laskee tulevaisuuden pelkästään Suomen olosuhteisiin. Mikäli sitä teollisuutta meinaa jatkossa harrastaa niin kasvu on haettava viennistä. Paljon on vielä kotimaisella teollisuudella opittavaa, jotta pystyy maailman valloittaa., mutta laadussa en näe niinkään isoja eroja ulkomaisiin. Lähinnä kilpailukyky taitaa olla kiinni kalliista työvoimasta.

Viimeksi muokattu: 31.08.13 - klo:22:42 kirjoittanut Simpauttaja

Maataloutta jo vuodesta -73

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Tonton aloitukseen liittyen kuulostaa siltä että tehtaan laatuvastaavat tms. henkilöt eivät ole olleet tehtäviensä tasalla. Tuota en ole itsekään ikinä ymmärtänyt, miksi tehdas ei voisi suorittaa reilumpaa vastaantuloa ongelmatilanteissa. Onko siellä palkattu sukulaispoikia laadunvalvontatehtäviin motivoituneen ja asiaan koulutetun henkilön sijaan ?

Ittellekin Aritermillä väittivät että ei ole mennyt keltään muulta alatiiliä 35+ kattilasta, mut olipahan kuitenkin langanpätkiä valettu vahvikkeeksi takuuseen tulleisiin tiiliin. Kaikenlaista paskapuhetta. Ja kukahan älyn jättiläinen suunnittelee kaasujousilla toimivan puuvaraston kannen liki sata-asteisena lämpiävän kattilan päälle ?

Ulkolaisten työkonevalmistajien eduksi voi laskea sen, että he yleensä testaavat tuotteensa paikallisilla käyttäjillä, ennen vientimarkkinoille lähtemistä. Tai ainakin näin aiemmin on monen tavaran kanssa toimittu.

Viimeksi muokattu: 31.08.13 - klo:22:48 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's