Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajo-Opastin  (Luettu 97402 kertaa)

Kaikki

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Ajo-Opastin
Mitenkäs Kaikki pullakädet nyt saa kylvö hommat tehtyä kun pitää ohjata traktoria itse ,kun ryssä häiritsee GPS signaalia ?

Merkataan ajourat mittanuhalla ja kepillä...
Mutta itse joudut ohjaamaan vaikka pellolla olisi kuinka monta keppiä , osaatko ,tuleeko siitä enää mitään ?  :D :D

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kaikkihan nyt sen tietävät, ettei kukaan osta ajo-opastinta ja automaattiohjausta siksi, ettei itse "osaisi" ohjata. Automaattiohjaus on sellainen lisä, joka kannattaa ottaa ajo-opastimeen, jotta sen näytön ominaisuudet saa täysimääräisesti hyödynnettyä. Ja jollain 30 m ruiskulla tai levittimellä joku opastin taitaa olla jo aika välttämätön. Onhan se ästyksessäkin hyvä, jos voi kääntyä aina esimerkiksi joka kolmanteen ajolinjaan; ei tarvitse hieroa päistettä tomuksi tai tehdä jyrkkiä käännöksiä, ja ajella 1/3 leveyksillä. Kylvössäkin ihan kiva, kun voi ajaa edestakaiset ensin ja kiertää lopuksi ringit ympäri.

Mutta ilmankin pärjää.
Aina ei voi onnistua.

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Traktorin ohjaaminen pellolla on homojen hommaa.
Mystinen kesälaatumies

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso

;D ;D ;D
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
:-* :-*
pessimisti ei pety!

traktorikuski

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

;D

turkki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitenkäs Kaikki pullakädet nyt saa kylvö hommat tehtyä kun pitää ohjata traktoria itse ,kun ryssä häiritsee GPS signaalia ?

MTV Uutiset: Venäjän epäillään sekoittaneen itärajan traktorit
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
onhas se hienoa kun tekniikka ei pärjää ryssille.     mitä se nyt jos siknaali pri metriä huti...   emppu kyl osaa selittää..

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla oma hajos talven aikana, kuten kaikilla tavaroilla tahtoo olla tapana. Hetken sitkuttelin ja ajattelin , että ihan paskavehjehän se olikin. Nyt uusi tilauksessa ja olis jo pitänyt tietysti tullakkkin, mutta ei oo tullu edes myyjälle. Hieman viputtaa, sillä täksi sesongiksi se ei vaan ehdi. Ja meillä ei Puuttinin pyllistykset saanut toimimattomuutta aikaan.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Mulla oma hajos talven aikana, kuten kaikilla tavaroilla tahtoo olla tapana. Hetken sitkuttelin ja ajattelin , että ihan paskavehjehän se olikin. Nyt uusi tilauksessa ja olis jo pitänyt tietysti tullakkkin, mutta ei oo tullu edes myyjälle. Hieman viputtaa, sillä täksi sesongiksi se ei vaan ehdi. Ja meillä ei Puuttinin pyllistykset saanut toimimattomuutta aikaan.
Tuleeko uusi versio Farmnavigaattorista? Se on kyllä hyvännäköinen, mitä olen Okrassa kattellut.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuleeko uusi versio Farmnavigaattorista? Se on kyllä hyvännäköinen, mitä olen Okrassa kattellut.

Halvin mahdollinen eli G7. Harkitsin kyllä sitä Hankkijan konepellille laitettavaakin. Siinä ei olisi johto ongelmia ja ainakin on yksinkertainen, mutta päädyin silti tuohon. Mutta ei taida tulla näille ruiskutuksille.

Viimeksi muokattu: 08.06.24 - klo:08:21 kirjoittanut lypsyukko

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Halvin mahdollinen eli G7. Harkitsin kyllä sitä Hankkijan konepellille laitettavaakin. Siinä ei olisi johto ongelmia ja ainakin on yksinkertainen, mutta päädyin silti tuohon. Mutta ei taida tulla näille ruiskutuksille.

Ei stana olisi ikinä pitänyt ostaa sitä g6:sta. Tämä g7 on ihan eri laite. Tällä lähes nauttii katsoessa opastusta ja sen mukaan pystyy jopa ajamaan. Sen oikeellisuudesta en sitten tiedä vielä mitää. Aika ja lannoittamattomat kaistat sitten joskus näyttää toiminnan. Vanhalla vaan ei "pystynyt" ajamaan opastuksen mukaan. Nyt ehkä tiedän syynkin, koska myyjä sanoi, että nykyinen antenni on paljon edellistä nopeampi. G7 on  miellyttävän mukava ja helppokäyttöinen laite. Eikä näytön koossakaan ole moitittavaa. Toki tässäkin voi käydä kuten ennenkin. Parempi (?) malli on jo olemassa ja myynnissä.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
...ja koko ajan kehittyy...  onko tuo tarpeeton jo ens vuonna?      noissa tahtoo mennä kehitys etelle kauppaa..

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Ajo-opastimet meni jo, niiden aika oli ehkä 10-15v sitten, automaatti ohjaus on tätä päivää.
John Deereltä on saanut (ostaa) Auto Tracin yli 20v ;D

pessimisti ei pety!

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ajo-opastimet meni jo, niiden aika oli ehkä 10-15v sitten, automaatti ohjaus on tätä päivää.
John Deereltä on saanut (ostaa) Auto Tracin yli 20v ;D

Onhan automaattiohjauspaketissakin ajo-opastin ;). Mutta kyllä automaattiohjaus hyvä on, kunhan vain toimii.
Aina ei voi onnistua.