Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmetin 05 sarja! Hyvät JA Huonot puolet sekä muut seikat!  (Luettu 113290 kertaa)

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Elikkä hankinnan alla luultavasti valmetin 805 ! KERTOKAA KAIKISTA VALMETIN 05sarjan traktoreista hyvät  ja huonot puolet , sekä kokemuksia. JA mitä huomioitavaa esim ostettaessa. Muutamilla tutuilla kyseisiä vempaimia ollut ja on..
  :o

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Oli aikanaan kova peli ja aika hyvä kone noin yleensä. Ensimmäisis 805 sis saattoi kone lähteä pyörimään takaperin, jos sopivasti vedätti loppuun saakka ja ehti juuri sammumispistees painamaan kytkimen pohjaan :( Sylinteriputket lähti liikkeelle ja vesi meni öljyn sekaan, varsinkin siinä tapaukses, että koneella ei ajettu päivittäin. Alkavat vain olemaan todella paljon ajettuja ja hinta kulkee vastaavan ikäisiin kilpailijoihin nähden aivan eri lukemissa ainakin pyyntien osalta, mutta jos hyvän löytää, kyllä sillä varmaan metsäajos monta nuorempaa hakkaa mennen tullen. Mutta jotenkin ite katselisin 6400sta, vaikka hinta nouseekin, mutta hytti ainakin on mukavampi ja vois ajatella, että oikeasti vähemmän ajettujakin on tarjolla.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
totta! Budjetti on vain aika niukka joten halvimmat metsot voivat mahtua.. tunteja tuntuu riittävän..  :(

Greenpwr

  • Vieras
totta! Budjetti on vain aika niukka joten halvimmat metsot voivat mahtua.. tunteja tuntuu riittävän..  :(
yyyveee

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Meillä oli joskus 705 ja muistaakseni joku 16000h oli jo mittarissa, kun aluevaihteisto hajosi. Muuten oli hyvä peli, mutta vähän meluisa kyllä. Pompottaa tieajossa herkästi, mutta oli kohtuu nopea, jonkun 45 kulki nopeuttavan pikavaihteen kanssa. Vaihteet on vähän kamalat käyttää, varsinkin jos vivustot on kuluneet. Säätämällä sai kyllä parannettua, mutta ei niistä hyviä saanu. Varsinkin se suunnanvaihtovipu (L-H-R) takelteli, ei ollu kivaa koko päivää rehukasaa polkea. Mukavampi oli 702:n laatikko siihen hommaan.

Reilu 13 vuotta oli kone talossa ja kyllä siitä hyvä kuva jäi, ei tainnu muuta isopaa ongelmaa olla, paitsi tuo laatikko hajos kesken sisäänajon.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
vajaa 15th mittaris ny.. pari 05 ollu ennemmin.. yleisesti: vesivikoja ollu, useimmat korjattu 5-7th paikkeilla. nostolaiteonkelmat, eli pooriaksilan lukitukset /kynkät ja niiren poorit, pettää ja aksila liikkuu ja nosto lakkaa pelaamasta, tunnin homma laittaa mutta tympiää.. nostosylinterin yläpään korvat pettää ainaki vanhemmis ja pahimmillaan vääntää varren. pitkän aksilan poorit kuluu värinän takia, erityisesti ilman pv olevis. etuaksila ei rajua ek käyttöä varten. pääsääntöisesti lämmin hytti, puhaltimen moottoria menee ja tympiät vaihtaa.. ulosoton pakka ei rajuun käyttöön. suojapellit puosta. muut remontit yksinkertasia vrt muihin ja osia löytyy käytettynä kohtuurella ja uusiaki saa.. yks yksinkertasimmista tehdä isoja remontteja.. peruskone kevyeen käyttöön, hyvä lähtehen käyntiin kylmästä,  siirtyny 2 koneesta 3 mutta ei oo lähdös.. omialtaanen mettäajohon..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
  Eikös ne 05 ole jo sulatettu, lienee jo se seuraavakin valu kohta menossa sulattoon. Kovin on lyhyt kaari kotimaisella työllä.
FIXIT

c2p

  • Vieras
Tähän oli pakko vastata. Vuosi oli 95 ja koulutilalla oli kaks 505 nuhapumppua. Oivoi kaikki halus päästä ajamaan noilla, kun muut koneet oli tyyliin 702-803 jne. Olihan tuo sillon mukavan olonen peli, toisessa oli vilan 1405, jolla taustettiin aina lantala.

Nyt jos joutus tommosilla hommiin, niin ei, en sano mitään. Koppihan noissa on tilava, kokonaisuus aika viivottimella tehty, kuten 740 volvokin ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
605-2 -83 oli uudesta lähtien ja myin 2 vuotta sitten pois 11500 tuntia ajettuna kun kävi liian pieneksi. Aluksi oli aikalailla lastentauteja. Myöhemmin meni ihan kohtuullisesti. Suurempia remontteja oli sylinteriputken syöpyminen jossain 8000 tunnin paikkeilla, jolloin tehtiin koneremontti. Ulosoton vetolevyn vaihdoin joskus samalla kun vaihdoin ääntelevän kytkimen silmälaakerin.
655-4 Turbo turbiinilla ja etukuormaajalla on talossa edelleen 11400 tuntia mittarissa. Startin hammaskehä uusittiin jossain 4500 tunnnissa. 9000 tuntiin vaihdettiin kansipahvi ja tehtiin kansiremontti. 10000 tuntiin meni ulosoton akseli poikki ja olka-akseleiden laakerit. Samalla laitettiin uusi hydraulipumppu. Muuten on mennyt lämmityslaitteen puhaltimia ja oven kaasujousia kummastakin.
Mystinen kesälaatumies

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
805 etukuormaajalla oli herkkä kaatumaan jos ei ollu takapainoa.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
14900h ja sulatolle on vielä matkaa. Puhaltimen moottoreita menee teki mitä hyvänsä. Ovien lukot tuppaavat jäätymään herkästi. Etuakseli on tosi kovilla etukuormaajan kanssa. Olkapään pultit alkaa hölskyä ja syö kierteet. Meillä on vaihdettu tilalle järeämmät pultit, mutta aina seurattavissa oleva vikakohde. Aluevaihde/pakki on kankea, ei mene helposti päälle. Sitä kompensoi normaalien vaihteitten liukkaus. Konepeiton pellit tuppaavat hölskymään irti ja varaosina sellaisia ei tahdo saada edes purkaamoilta. Kannattaa miettiä erilaisia läpipultti yms. ratkaisuja, jos sellainen yksilö, että ominaisuutta tahtoo ilmetä. Hytti on kohtuullisen tilava ja sinne saa hävitettyä aika paljonkin tavaraa.

Itse olen aina tykännyt tämän koneen yksinkertaisuudesta ja käytettävyydestä. Ei ole mitään sellaisia asioita, jotka alkaisivat ärsyttää. Mutta se pitää muistaa, että 80-luvun kone. Jos hinnat kohdillaan, niin se 6400 olisi kyllä pykälää nykyaikaisempi kones.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Ovien kaasujousia menee kiitettävästi. Tuo sylinteriputkien tiivisteongelma oli selkeä tyyppivika, joka johtui alihankkijan laatuvirheestä. Jotenkin kuvittelisi, että ne on jouduttu korjaamaan jo kauan sitten vielä ajossa oleviin koneisiin.

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Hyvä traktori se on ja näyttää pitävän hintansa..mutta etukuormaajaa siihen ei pidä laittaa. Miten olis Fiat?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Itse olen tykännyt kyllä

tuossa vanhaa juttua asiaa sivuten

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33879.0
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Ei fiattia, eikä fordia ! pitäs kulukee 40 ja olla edullinen.. ja perus varma vehe.. valmetit on ollut pitkään nokkapainoisia.. jontikat koettu, case ei oikeen innosta  :-\ mutta ehdotuksia kuunnellaan.