Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmetin 05 sarja! Hyvät JA Huonot puolet sekä muut seikat!  (Luettu 113283 kertaa)

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Se puhaltimien moottorien hajuaminen vähenee, ku laittaa talaveksi (koska talavela harvemmin on pölysiä olosuhteita) pelekät raamit ilimansuotimesta. Ei imetä niin palio, ja laakerit pääsee helepommala. Puhalluskin tehostuu. Itelä oli 805-4 vm83. Ikäsekseen mukava, mutta paliola ajola remonttia riitti :'(

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Tuurilla tuollaisessa rötiskössä saa 4 hyvää rengasta kaupantekijäisiksi + löpöä gallonatolkulla
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Ovien kaasujousia menee kiitettävästi. Tuo sylinteriputkien tiivisteongelma oli selkeä tyyppivika, joka johtui alihankkijan laatuvirheestä. Jotenkin kuvittelisi, että ne on jouduttu korjaamaan jo kauan sitten vielä ajossa oleviin koneisiin.

Onko niillä ollu yks ja ainoa valmistaja ? :D

Ei niissä ovissa kestä minkään merkkinen kaasujousi.

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Meillä oli joskus 705 ja muistaakseni joku 16000h oli jo mittarissa, kun aluevaihteisto hajosi. Muuten oli hyvä peli, mutta vähän meluisa kyllä. Pompottaa tieajossa herkästi, mutta oli kohtuu nopea, jonkun 45 kulki nopeuttavan pikavaihteen kanssa. Vaihteet on vähän kamalat käyttää, varsinkin jos vivustot on kuluneet. Säätämällä sai kyllä parannettua, mutta ei niistä hyviä saanu. Varsinkin se suunnanvaihtovipu (L-H-R) takelteli, ei ollu kivaa koko päivää rehukasaa polkea. Mukavampi oli 702:n laatikko siihen hommaan.

Reilu 13 vuotta oli kone talossa ja kyllä siitä hyvä kuva jäi, ei tainnu muuta isopaa ongelmaa olla, paitsi tuo laatikko hajos kesken sisäänajon.
meilläkin takkuaa tuo aluevaihteisto.. tosi jäykkä käyttää..
mitähän konsteja sille pitäs tehä että paranee. ei ole viittiny tutkia, kun on tuota voimaa niin paljo käsissä, niin ei pieni jäykkyys haittaa 8) 8) 8)

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
 ;D vai onsitä reenattu niin perhanasti oikiaa kättä että tunnu enää missään ::)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Ovien kaasujousia menee kiitettävästi. Tuo sylinteriputkien tiivisteongelma oli selkeä tyyppivika, joka johtui alihankkijan laatuvirheestä. Jotenkin kuvittelisi, että ne on jouduttu korjaamaan jo kauan sitten vielä ajossa oleviin koneisiin.

Onko niillä ollu yks ja ainoa valmistaja ? :D

Ei niissä ovissa kestä minkään merkkinen kaasujousi.
IhanKaikkeinHuonointa oon tohon meidän härveliin kantanu...toissatalvena meni heti löysäksi kun pakkasilla kossi tempasi oven auki. Sitten keväällä vaihdoin ja laitoin väärinpäin ts. eripäin kuin oli ennen ollu. Siitä asti on kestäny, kai... sylinteriputket meidän koneesta laittanu edellinen omistaja joskus, tunteja nyt 6700 (vasta). Tai sit 16700 aivansama, meillä tulee reilu parisaa vuodessa, miksei jollain toisellakin olisi tullut.

Reidetangonpäät odottaa ny vaihtajaa, samoin toinen järrupääsylinteri pitäis korjata ku vuotaa aineet kapiiniin -> jarruton vähän väliä on hän.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
kyliltä kuulin että esim. voimansiirron osia ei enää saa suolahelta ja käytetyt samanlaisia, rikki.     miten liet noitten kanssa oikeasti?                        aikas kohlolta vaikuttaa ja helevetin äänekäs.            miksei joku traktori käy kun nekin on jo tossa iässä halpoja?                     sameltakin löytyy hyviä malleja jopa tuolta ajalta!

deksta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Oven kaasujousi kestää, jos sen antaa itse työntää oven auki, eikä hätäpäissään mene ite repimään auki.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
605 on paras malli noista. Voima ei riitä voimansiirron särkemiseen, kone on taloudellinen (taitavat olla yksilöitä, kun toiset menee hajulla ja toiset aivan tuliterät ovat vieneet mahdottomia). Carraro akseli on ketterä, mutta ei mikään kestävin.  Takapotkuna aivan onneton, siis todella onneton etenemään. Joku painava nostolaitekone perässä menee, mutta hinattavien koneiden kanssa kiinni jatkuvasti. Röhnöttää kuin sika nokka turpeessa.

Voa kytkentä on nätiksi saatu, mutta 540 tapin läpi ei saa isommissa vedättää kuin n. 60 hv, muistaakseni ei kestä enempää ja ohjekirjassakin maininta asiasta.

Todella herkkä pomppimaan tiellä tyhjänä. Ohjaamo jos on kunnossa niin on hiljainen. Vanhemmiten on eristykset kuluneet ja kumityynyt lussahtaneet, niin on äänekäs. Ainut todellinen metsäohjaamo ennen mezzo sarjan ohjaamoita.

Suomimallit huonosti varusteltuja, ulkomailla ymmärretty enemmän mm. autocontrolin päälle.

Huonoa on myös järkyttävät hinnat varsinkin koneen varaosapuoleen ja nykyisiin käyttöasteisiin suhteutettuna. Tunteja useimmiten 10 000 ja euroissa hintaa sen päälle pitkälti.

Vielä löytyy koneita niiltä vuosilta, kun tiivisteet olivat ei nesteen kestäviä. Vasta 2 talvea sitten aukaisivat 605 jossa neste päässyt tiivisteiden kautta alakertaan ja kerennyt jo syömään laakereita. Ei mennyt takuuseen enää  8)

Pikku rasvaushuollolla saa vaihdekepit ja nostolaitteen vivustot pelaamaan yhtä kevyenä kuin uutena!
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Oven kaasujousi kestää, jos sen antaa itse työntää oven auki, eikä hätäpäissään mene ite repimään auki.
Komppaan tätä...mut jos täppärinalkujannu ei ehdi odottaa... :D
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Se puhaltimien moottorien hajuaminen vähenee, ku laittaa talaveksi (koska talavela harvemmin on pölysiä olosuhteita) pelekät raamit ilimansuotimesta. Ei imetä niin palio, ja laakerit pääsee helepommala. Puhalluskin tehostuu.
Tämä on jollain tapaa realistisempi ohje kuin se, että istutaan kylmässä hytissä ja odotetaan ruumiinlämmön sulattavan ilmastointilaitteet :D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Oven kaasujousi kestää, jos sen antaa itse työntää oven auki, eikä hätäpäissään mene ite repimään auki.
Komppaan tätä...mut jos täppärinalkujannu ei ehdi odottaa... :D
Sympatiat jannun puolella, hätäinen luonne täälläkin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Polttoainetalous on ollut yksi ratkaiseva pointti, että tällä mallilla ajetaan edelleen meillä eniten. 6800:ssa on  paljon kovempi kulutus. Voimaa vaativissa hommissa on vaikea arvioida taloudellisuutta, mutta kaikki nurkkapyöritykset ja hommat missä koneen pitäisi päästä suhteellisen helpolla, niin tankista vaan häviää löpöä vilkaasti. Viime kesänä tein aika paljon maansiirtoajoa vanhemmalla traktorilla, koska se yksinkertaisesti vie vähemmän. Nyt talvella metsähommissa traktori kulkee päiväkausia yhdellä tankillisella.

Varaosapuoli on huolestuttava. Osien hinnalla ei juuri merkitystä sen rinnalla, että osaa ei yksinkertaisesti enää saa. Voi olla, että ikuisesti pidettävien traktorien aikakausi on pikku hiljaa päättymässä. Tarkoitan lähinnä Valmetin osalta. Se olisi kiva tietää, miten Agco suhtautuu Fendtin varaosapolitiikkaan. Tehdäänkö Saksassakin varaston tyhjennys Suolahden malliin. Jotenkin haluaisin uskoa, että Saksasta löytyy kalustoa eri vuosikymmeniltä ja isännät odottavat (sielläkin), että osia saa edelleen.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
oven jäätymisen esto,sorvaa oven nuppi umpijöötistä vähän välee paras,kestää hieman enemmän kosaa.-

Greenpwr

  • Vieras
 Vain hieman aiheesta sivuun, esim. Bergmann ainaskin tekee kaikkiin malleihinsa varaosia.