Mulla meni alamäessä pumpun hihna. Ohjekirjassa on putkista: tarkista 1000 tunnin välein, vähintään joka toinen vuosi, vaihda tarvittaessa. Eikös hukkaputken vuoto näy ulospäin nestevuotona?
Niinhän se yleensä näkyy. Ja luultavasti nämä uudemmat letkut (vihreät) ovat jonkin verran pidempi-ikäisiä kuin orggis-karvapäällysteiset. Näin ainakin huoltomies meinasi.
Puhutteko tankin päällä olevasta paluuletkusta vai mistä? Itte hain viime vuonna uuden letkunpätkän tarvikeliikkeestä kun vanha alkoi tihkumaan läpi vanhuuttaan. Oli alkuperäisenäkin ihan normi mustaa letkua, toki biodieselin kestävää. Muita letkuja ei oo tullu vaihdettua
venttiili kopan sisältä suuttimilta tulevat letkut perstuu
Minulla ja ijasjalla on "Agrotron new" -sukupolven traktorit. Omani on 130 vm 2004 7,2 litran moottorilla BF 6M 1013 EC. Näissä
ei ole venttiilikopan sisällä paluuletkuja kuten aloittajan 110 Mk3:ssa. Onkohan paluulinja toteutettu porauksin lohkossa? Putkituksia ja muita hienouksia voi tutkia
trattore.it varaosasivustolla.
Menipä sitten spektaakkelin puolelle suodattimen vaihto. Hörppäsi ilmaa ja itse kruunasin koko homman porakonepumppauksen jälkeen yrittämällä startata siirtopumpun hihna pois paikoiltaan!
Eetterikäynnistystäkin kokeilin, mutta loppui uskallus. No, menipä lomaviikko leppoisasti kiroillessa Arjalaisille yli-ihmisille suunniteltua teknologiaa, vaikkapa heinänteon sijaan.